بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مدیرعامل پتروشیمی خارک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

راهکاری برای خاموش نشدن "شخارک" / پروژه "متانول ۲" در دست اجرا

با انتقال گاز از ۱۰۴ کیلومتری جزیره خارک به داخل جزیره، کل مقدار گاز مصرفی تامین شده و تولید شرکت پتروشیمی خارک با ۶/۵ درصد کمتراز قبل ادامه یافت که اگر این روش اجرایی نمی‌شدشرکت با شات دان چند ماهه روبرو بود.
کد خبر : ۲۲۳۹۴۵
 
انتقال گاز شخارک از فاصله ۱۰۴ کیلومتری/ پروژه
 
غلامرضا امیرشقاقی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خارک در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و رکود جهانی در تولید و فروش نفت، اگر این شرکت فعالیت خود را در حوزه گاز‌های سرچاهی ادامه می‌داد، با تولید بسیار کمی مواجه بود اما؛ با تمهیدات اندیشیده شده و انتقال گاز از ۱۰۴ کیلومتری جزیره خارک به داخل جزیره، کل مقدار گاز مصرفی تامین شده و تولید با ۶/۵ درصد کمتراز قبل ادامه یافت که اگر این روش اجرایی نمی‌شد پتروشیمی خارک با شات دان چند ماهه روبرو می‌شد.

مدیرعامل"شخارک" در خصوص آخرین وضعیت پروژه "متانول ۲" عنوان کرد: این پروژه براساس انتقال گاز از سرزمین اصلی طراحی و در این رابطه قراردادی با شرکت گاز بسته شده است.
 
وی ادامه داد: موافقت اولیه با سازمان محیط زیست، وزارت صمت، سازمان جهاد کشاورزی و تمامی سازمان‌های ذیربط انجام شده است. همچنین با شرکت تاسیسات دریایی در امور مهندسی و لوله گذاری کار‌ها رو به اتمام بوده و امید می‌رود در ماه‌های آتی سفارش خرید لوله‌های این خط (از داخل) نیز انجام و خط آماده نصب و بهره برداری شود. 
 
 
انتقال گاز شخارک از فاصله ۱۰۴ کیلومتری/ پروژه

امیرشقاقی به خریداری کمپرسور‌ها و نقش مهم و اصلی آن در این پروژه اشاره کرد و گفت: این کمپرسور‌ها در سایت قرار گرفته اند، از سوی دیگر مخازن متانول نیز ساخته شده و در مرحله بهره برداری است.

وی افزود: پمپ‌های آب شور نیز سفارش داده شده و خط انتقال آن از دریا برای متانول به پیمانکار سپرده شده است، همچنین جاده کمربندی نیز در دست ساخت و پٌل آن در حال نصب است. تمامی امور لازم جهت نصب صورت گرفته تا در زمان مقرر راه اندازی شود.

لازم به ذکر است شرکت پتروشیمی خارک بزرگترین مخازن متانول در ایران را داراست.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جای خالی فروش داخلی در گزارش این پتروشیمی جزیره‌نشین؛

درآمد‌های "شخارک" ۳۵درصد کاهش را تجربه کرد

مدیرعامل پتروشیمی خارک در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

"شخارک"وبدحسابی بدهی ۷۶۱میلیاردی "گاز‌ترش"

مدیرعامل پتروشیمی خارک:

راهکاری برای خاموش نشدن "شخارک"

ارسال نظر