بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
مدیر بازرگانی "فنورد" در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خروج فولاد از بورس‌کالا، اتفاق مثبتی است اگر...

قطعا بدون مداخله دولت در بازارها، روند عرضه و تقاضا و قیمت‌گذاری، منطقی‌تر خواهد شد.
کد خبر : ۲۲۴۶۲۲

خروج فولاد از بورس کالا، اتفاق مثبتی است اگر...

به گزارش بورس نیوز، اگرچه بحث خروج فولاد از بورس کالا تکذیب شده بود؛ اما معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگویی که با شبکه خبر داشته به صراحت اعلام کرده به منظور کاهش قیمت مسکن و حمایت از طرح مسکن حمایتی، رئیس جمهور طرح خروج فولاد از بورس کالا را بررسی کرده است.

در این طرح پیشنهاد شده فولاد از بورس کالا خارج شده و با ۲۰ درصد افزایش نسبت به قیمت سال ۹۸ عرضه گردد.

محسن خراسانی مدیر بازرگانی شرکت نورد و قطعات فولادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: موضوع خروج از بورس‌کالا، چند روز پیش مطرح شد و بعد هم تکذیب شد. خبری از صحت و سقم این خبر ندارم اما؛ در مجموع محصولات فولادی در بورس‌کالا بر اساس رقابت خریداران و فروشندگان در این بازار، قیمت گذاری معامله می شوند و خود بورس کالا هم بر روند معاملات و عرضه و تقاضای این بازار، نظارت می کند.

وی افزود: در صورت خروج فولاد از بورس کالا، حتما شرط و شروطی برای عرضه این محصول در بازار تعیین خواهد شد. فعلا نمی توان در مورد تاثیر خروج احتمالی محصولات فولادی از بورس کالا اظهار نظر کرد؛ چرا که معمولا در کشور ما اگر هم سیاست جدیدی اتخاذ شود، ابتدا دستورالعملی ابلاغ می شود و بعد با هیاهوی برخی اشخاص ذیربط و ذینفع، تبصره هایی اضافه خواهد شد و...

خراسانی تصریح کرد: "فنورد" محصولات خود را در بورس کالا عرضه می کند؛ ولی برای فروش محصول در این بازار، با رقیب (فولاد مبارکه) هم مواجه هستیم. به نظر می رسد خروج فولاد از بورس کالا و فروش محصولات در بازار آزاد، اتفاق بهتری باشد؛ اما نکته اینجاست که برای تامین مواد اولیه هم به بورس کالا وابسته ایم و باید دید چه تدبیری اتخاذ خواهد شد. قطعا بدون مداخله دولت در بازارها، روند عرضه و تقاضا و قیمت گذاری، منطقی تر خواهد شد و اگر قرار است رقابت به بازار آزاد منتقل شود، باید کل زنجیره از بورس کالا خارج شوند تا هم مواد اولیه از بازار آزاد خریداری شود و هم محصول نهایی در بازار آزاد عرضه گردد. در هر حال، هر سیاستی موافقان و مخالفان خاص خود را دارد و قبل از آنکه در این زمینه، دستورالعملی ابلاغ شود، نمی توان گفت ذینفعان این طرح، چه کسانی خواهند بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
اتفاق مثبت اگر کجاش مثته بورس کالا رو کلا جمع کنید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
از فردا در بورس اوراق قیمت سهامش میشکنه دوستان تازه وارد فرق بورس کالا با بورس اوراق را تشخیص نمیدهند
موسی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
قرار بود کم کم 25 درصد تولید ناخالص ملی در بورس کالا معامله شود... حتی دامداران درخواست کرده بودند دام زنده هم در بورس کالا معامله شود... حالا می خواهند دوباره عقبگرد کنند و معاملات را از بازار شفاف بورس کالا به پستوهای بازار قدیمی ببرند تا دوباره امکان رانتخواری برای تجار باز شود و این به ضرر تولیدکنندگان فولاد و سهامداران آنهاست که مالک اصلی شرکتهایند. و دولت نباید به قهقرا برگردد...........