بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
رفتار هر فرد در برابر فروش یا عدم فروش سهام عدالت به شرایط اقتصادی وی و نیاز او به نقدینگی مربوط می‌شود.
کد خبر : ۲۲۴۶۳۲

سهام عدالت را بفروشیم یا خیر؟

به گزارش بورس نیوز، رفتار هر فرد در برابر فروش یا عدم فروش سهام عدالت به شرایط اقتصادی وی و نیاز او به نقدینگی مربوط می‌شود. در شرایط کنونی و بر اساس نرخ تورم موجود و همچنین با توجه به آنکه مشمولین سهام عدالت دهک‌های پایین جامعه هستند، شاهد فروش سهام از سوی افراد هستیم. نمی‌توان از افراد نیازمند به نقدینگی انتظار نگهداری سهام را داشت، اما توصیه می‌شود افرادی که مشکل مالی ندارند سهام خود را به پول نقد تبدیل نکنند چراکه سرمایه گذاری کنونی بهتر از سرمایه گذاری در بازار‌های دیگر از جمله مسکن و طلا و ... است.

بر اساس نظر کارشناسان بازار سرمایه با وجود اینکه پیش‌بینی نمی‌شود بورس در آتی مانند ماه‌های اخیر گذشته سود بدهد، اما باز هم از بازار‌های دیگر بازدهی بیشتری خواهد داشت، پس حفظ سرمایه در آن به نفع مردم خواهد بود. مردم می‌توانند با حفظ سهام عدالت یک سال دیگر با بیشترین بازدهی نسبت به بازار‌های دیگر آن را بفروشند.

هرچند در عین توصیه به نگهداری، توصیه به آزادسازی سهام می‌شود چراکه حداقل مزیت آزادسازی این است که سهام آزاد شده گام مثبتی در گسترش مالکیت خصوصی دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
داود
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
جزء اولین نفرهایی بودم(نیمه اول خرداد) که در ایران 30% سهام عدالت را به خاطر فقر شدید مالی فروختم در سایت بانک ملی با اینکه کد پیگیری و ثبتنام دارم اما مسئولین بیکفایت هنوز واریز نکردن!!!!!
لطفا پیگیری کنید گناه داریم
#پیگیری۲۰۳۰