بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
مدیرعامل شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سازمان بورس"، شانس "آی بی شاپ" برای برنده شدن

هر استارتاپی نقطه شانسی دارد که عامل ایجاد تحول آن مجموعه محسوب می‌شود، حال این تحول می‌تواند در جهت مثبت یا ناخودآگاه شرایط منفی باشد؛ در خصوص "آی بی شاپ" نقطه‌ای که توانست آن را بزرگ کند، مباحث مربوط به سازمان بورس و ممنوعیت صدور و ابطال صندوق‌ها در شعب بانکی بود.
کد خبر : ۲۲۴۶۹۷
 
 
میثم فدایی، مدیرعامل و عضو هئیت مدیره شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: هدف اول از سامانه "آی بی شاپ" این بود که در کنار شعب بانکی و مباحث صدور و ابطال صندوق، برای افراد به روزتر، "سرمایه گذاری آنلاین" را به عنوان آفرجانبی پیشنهاد بدهد. 

وی ادامه داد: هر استارتاپی یک نقطه شانس دارد که عامل ایجاد تحول محسوب می‌شود، حال این تحول می‌تواند در جهت مثبت باشد، خواه در شرایط منفی که برای مثال بیماری کرونا ایجاد کرده است. در خصوص "آی بی شاپ" نقطه‌ای که توانست آن را بزرگ کند، مباحث مربوط به سازمان بورس و ممنوعیت صدور و ابطال صندوق‌ها در شعب بانکی بود. سایتی که به عنوان آفر جانبی به سرمایه گذار پیشنهاد می‌شد، تبدیل به انتخاب اول سرمایه‌گذاران صندوق شده و توانست رشد کند.
 

فدایی خاطرنشان کرد: هدف بعدی آن بوده که صندوق‌های متعلق به سبدگردان‌ها از امکانات IBshop استفاده کنند؛ در همین راستا تعدادی از سبدگردان‌ها با صندوق‌های کوچک، محصول خود را در "آی بی شاپ" معرفی کرده و به این ترتیب رشد کردند. برای مثال صندوق سرآمد و سهم آشنا از جمله نمونه‌هایی بودند که منابع خوبی جذب کردند، اما بنا به صلاحدید نهاد‌های نظارتی، عملیات در این حوزه متوقف شد. 

مدیرعامل "آی بی شاپ" به بحث صدور و ایجاد "سوپرمارکت مالی آنلاین" در گام بعدی اشاره و اظهار کرد: پیشروی در این مرحله اتفاق افتاده و محصولات متنوعی در حوزه مالی تعریف شده است. از جمله این محصولات در بحث شبکه بانکی می‌توان به صندوق‌های درآمد ثابت اشاره داشت، همچنین صندوق‌های سهامی و بیمه نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود. 

فدایی در خصوص جلب اعتماد افراد برای خرید و فروش آنلاین گفت: تمایل مردم در این حوزه کم بوده و به‌خصوص در مباحث مالی نیز شدت می‌یابد چراکه با سرمایه کل زندگی فرد در این سامانه مواجه هستیم. در همین زمینه و به جهت پوشش ریسک کار‌های متنوعی صورت گرفته که می‌توان به راه‌اندازی شعب اشاره داشت. 
 

عضو هیات مدیره شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان تصریح کرد: "آی بی شاپ" به‌عنوان پلتفرم سرمایه‌گذاری آنلاین، در راستای رفع نیاز‌های مالی و دریافت خدمات به صورت فیزیکی، برخی شعب حضوری را تحت عنوان "سوپرمارکت‌های مالی"، در ۵ شعبه تهران و یک شعبه اصفهان راه‌اندازی کرده و شهر‌های مشهد، شیراز، تبریز و کرج نیز در دستور کار قرار دارند. 

وی افزود: همچنین پشتیانی غیرحضوری نیز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب به طور مستمر آماده پاسخگویی به مشتریان بوده که بیش از ۹۵ درصد تماس‌های برقرار شده در این ساعات، پاسخ کامل دریافت می‌کنند که اتفاقی منحصر به فرد در میان استارتاپ‌های مالی محسوب می‌شود. 

مدیرعامل "آی بی شاپ" یکی دیگر از ارکان صندوق را "ضمانت نقدشوندگی" عنوان و اظهار کرد: " پرداخت به موقع نقدینگی " به مشتری را می‌توان از مزیت‌های مدیریتی تامین سرمایه تمدن دانست. 

وی ادامه داد: صندوق گنجینه زرین شهر روزی ۵ بار پرداخت ابطال مشتریان را انجام داده که اتفاق بی نظیری است، همچنین صندوق اندوخته نیز ۲ بار نسبت به پرداخت اقدام می‌کند، از سوی دیگر صندوق ثروت آفرین (صندوق سهامی) براساس امیدنامه تا ۷ روز فرصت پرداخت درخواست ابطال مشتری را دارد که تا روز چهارم حداکثر این امر صورت می‌گیرد. تمامی پرداخت‌های به موقع اعتماد مشتریان را افزایش داده است. 

فدایی در پایان وجود کانال‌های ارتباطی، چون سامانه پیامکی، اینستاگرام و تلگرام را فضایی برای ارتباط راحت‌تر مشتری عنوان کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر