بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت:درخصوص پروژه بخش آمپول جدید آمپول سازی شرکت، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته در تیرماه سال جاری با شروع انتقال ماشین آلات تولید آمپول و نصب سیستم‌های تاسیساتی مرتبط، پروژه تکمیل شده و سه دستگاه تولیدی موجود جابجا شده و بخش جدید که براساس آخرین دستاورد‌های GMP طراحی و ساخته شده که در ماه‌های آتی آماده افتتاح و شروع بهره برداری است.
کد خبر : ۲۲۵۵۱۶

تعویق بهره برداری طرح توسعه

به گزارش بورس نیوز، محمد رضوانی فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در خصوص طرح توسعه تولید تسمه نقاله سیمی، افزایش ظرفیت تسمه منجیددار اظهار کرد: باعنایت به محدودیت‌های به وجود آمده براثر تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و عدم همکاری شرکت‌های معتبر اروپایی و همچنین محدودیت‌های به وجود آمده در اثر شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح بین المللی، اجرای طرح مزبور کماکان در مراحل اولیه قرار دارد. طبق برنامه ریزی اولیه مقرر بود این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد که احتمال تعویق آن وجود دارد و اطلاع رسانی خواهد شد. 

وی درخصوص مهمترین موانع افتتاح این طرح افزود: محدودیت‌های به وجود آمده براثر تحریم و محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا به خصوص برای خرید تجهیزات و ماشین آلات چینی از جمله مهمترین موانع به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی درباره مذاکرات انجام شده از سوی واحد بازرگانی سهند با برخی تولیدکنندگان فولاد کشور بیان کرد: مذاکرات اولیه صورت گرفته، اما تاکنون قرارداد رسمی فیمابین دو شرکت منعقد نشده و درصورت وقوع این امر به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

رضوانی فر با اشاره اقدام شرکت سرمایه گذاری صنایع لاستیکی سهند به فروش سهام و شناسایی سود ۱۵۱ میلیاردی ادامه داد: سهام متعلقه به شرکت سرمایه گذاری صنایع لاستیکی سهند با ارزش بازار و بدون انتقال وجه به شرکت اصلی منتقل شده و بنابراین وجه نقد آزاد از بابت این نقل و انتقالات عاید شرکت نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت طرح توسعه تولید واحد سرم سازی و آمپول شرکت داروسازی شهید قاضی بیان کرد: درخصوص پروژه بخش آمپول جدید آمپول سازی شرکت، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته در تیرماه سال جاری با شروع انتقال ماشین آلات تولید آمپول و نصب سیستم‌های تاسیساتی مرتبط، پروژه تکمیل شده و سه دستگاه تولیدی موجود جابجا شده و بخش جدید که براساس آخرین دستاورد‌های GMP طراحی و ساخته شده که در ماه‌های آتی آماده افتتاح و شروع بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در این باره خاطرنشان کرد: درخصوص طرح توسعه و بازسازی بخش جدید سرم سازی و محلول سازی متاسفانه علیرغم جلسات متعدد پیگیری و مکاتبات انجام شده با سازمان غذا و دارو در حال حاضر اجازه تعطیلی چهارماهه و شروع بازسازی توسعه بخش سرم سازی و محلول سازی شرکت را نداده و زمان دقیقی برای شروع پروژه قابل تعیین نیست.

وی افزود: درخصوص خرید خط جدید سرم سازی که منجر به افزایش تولید ۳۰ درصدی خواهد شد به دلیل مشکلات بانکی و عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی با گذشت قریب به ۱۰ ماه از اقدام این شرکت فعلا فرایند خرید و ساخت خط مذکور آغاز نشده است.

رضوانی فر همچنین درباره موجودی ماده اولیه شرکت کفاف تولید گفت: باتوجه به اینکه خرید‌های شرکت براساس برنامه تولید صورت می‌گیرد، کفایت موجودی جهت تولید مستمر مطابق برنامه تولید وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر