بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تصمیم‌های غیرمسئولانه و اهالی نجیب بورس

مسئولین باید بدانند که در مقابل تشویق مردم به حضور در بازار سرمایه و پرهیز از ورود به بازار‌های مخرب موازی، باید فضای مناسب و درستی برای سرمایه گذاری‌ها تعریف کنند،    تصمیمات غیرمسئولانه و مخرب، صدمات جبران ناپذیری به مردم، بازار سرمایه و ثروت عمومی جامعه وارد خواهد کرد.
کد خبر : ۲۲۵۷۹۴
 
صدمات ناشی از تصمیم غیرمسئولانه دولت به بورس
 
علیرضا قدرتی، مدیرعامل کارگزاری آوانوین در بررسی وضعیت بازار به بورس نیوز گفت: به نظر می‌رسد که ناهماهنگی، تصمیمات لحظه‌ای و غیرمسئولانه و بدون در نظر گرفتن تبعات در دولت و سازمان بورس موج می‌زند و اثرات این تصمیمات لحظه‌ای بر دارایی، سرمایه و اعتماد مردم که بزرگترین ثروت کشور محسوب می‌شود، لطمه وارد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تصمیمات هفته اخیر در خصوص لغو دارا دوم، اختلاف بین وزارت نفت و صنعت در خصوص این صندوق، فروش نابهنگام و غیر مسئولانه "سهام‌عدالت" از سوی برخی از کارگزاری‌ها بدون درنظر گرفتن شرایط و در نهایت بازگشایی غیرحرفه‌ای و شاید از روی نیت صنعت پالایشگاهی علیرغم قول و قرار‌ها و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، همگی ضربات سنگین و غیرقابل جبرانی بر اعتماد عمومی و بازار سرمایه ایجاد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مسئولین باید بدانند که در مقابل تشویق مردم به حضور در بازار سرمایه و پرهیز از ورود به بازار‌های مخرب موازی، باید فضای مناسب و درستی برای سرمایه گذاری‌ها تعریف کنند، تصمیمات غیرمسئولانه و مخرب، صدمات جبران ناپذیری به مردم، بازار سرمایه و ثروت عمومی جامعه وارد خواهد کرد.

قدرتی خاطر نشان کرد: برخی تصمیم‌های اخذ شده توسط سازمان بورس نظیر بازگشایی بدون اطلاع‌رسانی پالایشگاهی ها، کاهش میزان اعتبار افراد به زیر ۱۰ درصد، اجبار و اقدام فروش صندوق‌ها برای سهام و رساندن به حد نصاب ۵ درصد، همگی فشار زیادی را به بازار سرمایه ایجاد کرد.

مدیرعامل کارگزاری آوانوین اضافه کرد: لازم است افراد در سازمان بورس در خصوص اینکه آیا قصد و نیتی برای جلوگیری از رشد سهام و افت بازار سرمایه دارند یا نجات دادن مردم برای یک سرمایه گذاری امن ومطمئن در بورس، پاسخگو باشند.  
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تقویت شائبه مدیریت شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

سخنان مسئولان، نمک بر زخم سهامداران

کارشناس صنعت پالایشی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

واکنش بازار به مصوبه وزارت نفت، منطقی بود!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
دو ماه گذشته سهم ها خیلی بیشتر از افت شاخص اصلاح داشتند چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد. با سقوط ادامه دار هفته گذشته میزان نزول بین ۴۰ تا ۵۰ درصد شد. آیا میفهمین این سرمایه های مردم است که داره آب میشه؟! به شخصه فقط از هفته گذشته تا حالا ۳۵۰ میلیون ضرر کردم به حرف راحته این پول تمام سرمایه زندگی منه که خواستم به جای دلالی سکه مسکن اونو در جهت تولید به کار بندازم که حماقت کردم. عرضه آبشاری حقوقی نفس بورس را بریده
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
حتی شده با ضرر خارج میشم و دلار میخرم
دیگه به بورس اعتماد ندارم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
من هم دیگه به بورس اعتماد ندارم . بورس استرس زیادی داره . وقت زیادی می گیره
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
متاسفانه آقایان با تصمیمات لحظه ای بازار را رو به پرتگاه میبرند. متاسفم برای مدیریت ضعیف بازار دلم میسوزد به حال مردم.
جورابچی
Germany
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
واثعا بورس استرس زیادی داره . نمی ارزه به این همه فشار عصبی. همان طلا یا زمین و مسکن می خریم بهتره . خانه حداقلش اینه که اجاره میدیم و ماهانه یک چیزی می گیریم و ارزش پولمان هم حقظ میشه
هادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۷
سلام دوستان
چون خودم تونستم جلوی ضرر زیادی و پول از دست دادنمو بگیرمو و کامل وقتمو تو بورس گذاشتم دوستانه و برادرانه چند نکته رو تو این اوضاع خراب پیشنهاد میدم بهتون تا شاید زیاد ضرر نکنید.
اگر کسی میگه بورس بالا میاد سخت در حال فریب یا اشتباه و امید دادن الکیه. بزرگان بازار میدونن من و شمام باید با کمی اندیشه بفهمیم که دیگه به این راحتی بورس جمع نمیشه و بالا نمیاد، چون بورس آن چیزی رو که از دست داده اعتماده، اعتماد. این بزرگترین اصل بازار بورسه اندازه 1000 تا افشای الف و 1000 تا مثبته 5 موثر تره، این اعتماد دیگه به این راحتی بر نمیگرده. میلیون ها نفر فقط دارن کف امروز میفروشن که کف فردای سهم مجبور به فروش نباشن،ودیدیم فروشده های چند روز اخیر با ضرر کمتر خارج شدن. بارها حقوقی صف رو جمع میکنه بیاد بالا ولی هیچ کس دیگه قیمت بالاتر از کف خریدار نیست. مشخصه دیگه کسی فریب صف الکی و نوسانگیری حقوقیارو این هفته نخورد و دیدیم که تجربه سهامدار تازه واردم حتی بدون آموزش میتونه بافعالیت در بورس بره بالا و تازه واردم گرگ بشه و سهم زمین بزنه. آفرین . همه دیدن که بهترین استراتژی سهامداری نیست. و جمله های وارون بافت و تحلیلم وقتی اعتماد نباشه کشکی بیش نیست. آفرین.
حالا چه باید کرد! جواب:متاسفانه و متاسفانه جلوی ضرر رو هر جا بگیری منفعته بهترین کار فروختن با موج فروشه وقتی اعتماد و خریدار نیست، فریب نگهداری سهم و میانگین کم کردن و در تله سهم گیر کردن و بلوکه شدن پولتونو نخورید. تعجب نکنید شاخص زیر 1/5 و تا 1میلیون خواهد آمد چون هرگز به این راحتی اعتماد بر نمیگرده، هنوز دیر نشده بهترین استراتژی فروشه و سه چهار پله پایین تر خرید تعداد سهم بیشتره با همان پول زیان خوردست. دوستان دیگه این بورس بی اعتماد شده پس لطفا و خواهشا خودتون رو گول نزنید و از تجربه هایی که در شرایط مناسب بورس تو ذهنتون مونده استفاده نکنید. که سنگین تر ضرر خواهید کرد.
یادمه وقتی دو سال پیش یه عده تو صف دلار 5000 تومنی بودن و آقای جهانگیری گفت دلار 4200 تومن بیشتر نمیشه همه میگفتن مردم تو صف خنگن و دلار 5000 تومنی خریدن ولی اندکی بعد همه حسرت همون آدمای خنگ رو که تو صف دلار بودن رو خوردن چون راهکار اون مردم تو صف راهکار درستی بود. یادتون باشه کی گفتم همون مردم الان فریب خوردن و اعتماد از دست رفته و به همون مردم داریم میگیم خنگن که می فروشن ولی دو روز بعد حسرت خواهی خورد که چرا نفروختی و چند پله پایین تر با همون پول ضرر خورده دو برابر سهم قبلی رو که شاخص رو 1/5 - 1 اومد نخریدی. و افسوس خوردی که چرا تو صف فروش با همین احمق ها نبودی که بعدا سود کنی.
یادت باشه این قدرت مردم فریب خورده رو دست کم نگیر و اگر رفتن تو صف فروش تحلیلاتو جمع کن و توام برو.
موفق باشی
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
منفی مثبت شدن امروز من رو یاد اصلاح اردیبهشت ماه میندازه که اونجا هم دقیقا دو سه روز قبل از پایان اصلاح همین فیلم رو پیاده کردند و نیم ساعت یهو همه صف خرید شدند و خیلی ها هم خرید کردند و بعدش دوباره رفتند توی ضرر. همین امروز نشون دادند که اگر اراده ای باشه، جمع کردن این صفهای فروش کار مهمی نیست و سرمایه اندکی لازم داره و اصلا کاری به اعتماد مردم و این حرفا نداره و با همون پولی که حقوقی ها این مدت از جیب مردم قاپیدند و توی حسابهاشون ریختند میتونن قیمت سهامشون و شاخص کل رو تا عددهای باورنکردنی بالا ببرند. حالا این که یکی میاد میگه من دیگه توی بورس نمی مونم و میرم فلان میکنم و این دست حرفها هم بخدا چرت و پرته و همشون سهامشون رو نگه داشتند تا مثبت بشه و با سود خارج بشن. به هر صورت بازم مردم خودشون میدونن که آیا نگهداری کنن یا بفروشند ولی توجه کنند که این بازار هم مثل همون بازار مسکن صبوری لازم داره و همونطور که میگن یه زمین بخریم دو سال بندازیمش کنار تا دوبرابر بشه ، توی بورس هم سهامتون رو باید مدتی بزارید کنار تا رشد کنه. نمیگم چقدر ولی واقعا سهامداری زیر شش ماه میشه کوتاه مدت و سود کمی داره و حتی ضرر هم داره. این بازار هم همیشه بعد از اصلاح سنگین برگشته و صعود قدرتمندی داشته و خواهشا هیجانی تصمیم نگیرند حتی اگر پولتون نصف هم شده نترسید و به این دقت کنید که در کنار اصلاح پنجاه درصدی، رشدهای صد و دویست درصدی هم در بورس فراوان داریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
کاهش سهم صندوقهای با درآمد ثابت در سهام به میزان 5% و بعد اصلاح ان به 15% لطمه سنگینی به بازار زد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
این بز چرونها که حال اومدن مسئول شدن و هر لحظه یک تصمیمی می گیرند ، و اون چوپان هایی که به اسم کارشناس ، جو منفی به بازار میدهند، و همچنین افراد تازه واردیکه بدون آموزش و تمرین ، دارایی خود را وارده بازار کرده و هیجانی عمل می کنند و صف فروش تشکیل می دهند ، و همه و همه به درجات متفاوت مقصرند ، چرا باید تو این مملکت همیشه یه طرف کارمون بلنگه متاسفم.