بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر می‌رسد که راه اندازی بورس مسکن موجب افزایش قیمت مسکن در کشور شود.
کد خبر : ۲۲۶۲۳۸

راه اندازی بورس مسکن در بازار تلاطم آفرین است

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و سازمان بورس برای راه اندازی بورس مسکن تا یک ماه آینده، اظهار کرد: به نظر من معایب و تبعات راه اندازی بورس مسکن بیشتر از مزایا و فواید آن بوده، دولت هدف از این اقدام را جذب سرمایه و منابع اعتباری برای اجرای طرح‌های تولید مسکن اعلام می‌کند.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت ادامه داد: به نظر می‌رسد که راه اندازی بورس مسکن موجب افزایش قیمت مسکن در کشور شود، زیرا در هر صورت سرمایه گذاران این بخش به دنبال کسب سود و منفعت مالی از بورس هستند و تبعا این مکانیزم موجب افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

وی گفت: هدف اصلی از تولید انبوه مسکن و افزایش ساخت و ساز در کشور مدیریت تلاطمات بازار و تعدیل کردن قیمت‌ها در بازار مسکن بوده و این رویکرد با هدف راه اندازی بورس مسکن در تناقض است، زیرا راه اندازی بورس در بازار تلاطم آفرین خواهد بود.

رضایی کوچی تصریح کرد: در شرایط کنونی راه کار‌های بسیاری برای تأمین منابع مالی پروژه‌های انبوه سازی مسکن وجود دارد که تأمین مالی از طریق بورس در اولویت‌های آخر قرار دارد، بنابر این دولت باید از مکانیزم‌های دیگر برای تأمین اعتبارات استفاده کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در چند سال اخیر با تصمیم دولت، برخی از مصالح و محصولات ساختمانی در بازار بورس عرضه شد که این اقدام موجب گران شدن این محصولات گردید، حال دولت به دنبال خارج کردن بخشی از عرضه این محصولات از بورس است تا بتواند نسبت از این محصولات در راستای انبوه سازی استفاده کند. /

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرکالایی کارگزاری بورس بیمه ایران در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

شکسته شدن خودمختاری "مسکن" در بورس کالا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
درست میگه مسکن تو بورس بیاد کاهشی که نمیشه حتما صعودی میشه و این خطرناکه چون مسکن جزء اقلام ضروری سبد خانوادهاست