بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
ضعف مدیران سرمایه‌گذاری در کسب درآمد‌های ناشی از فروش؛

"وپترو" و شناسایی زیان در ۳ماهه ۱۴۰۰

پس از افت در حدود ۴۵ درصدی قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در ماه اخیر، صورت‌های مالی سه ماهه منتشر شده این شرکت حاکی از شناسایی زیانی ۱۳ ریالی به ازای هر سهم است.
کد خبر : ۲۲۶۸۹۶

ضعف مدیران سرمایه گذاری در کسب درآمد‌های ناشی از فروش:

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از افت در حدود ۴۵ درصدی قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در ماه اخیر، صورت‌های مالی سه ماهه منتشر شده این شرکت حاکی از شناسایی زیانی ۱۳ ریالی به ازای هر سهم بوده که البته با توجه به ماهیت سرمایه گذاری این شرکت، عدم شناسایی سود ناشی از زیرمجموعه‌ها چندان نگران کننده نیست.

ضعف مدیران سرمایه گذاری در کسب درآمد‌های ناشی از فروش:

با این وجود عدم شناسایی سود ناشی از فروش سهام زیر مجموعه ها، آن هم در شرایطی که بسیاری از شرکت‌های سرمایه گذاری با توجه به رشد چشمگیر بازار بورس در سه ماهه اخیر اقدام به فروش بخشی از سهام شرکت‌های زیر مجموعه و شناسایی سود‌هایی مناسب شده اند، منفعل عمل کردن مدیران سرمایه گذاری این شرکت جای سوال دارد.

در حالی این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی گذشته سودی ۶۴ ریالی به ازای هر سهم را شناسایی کرده بود که این شود عمدتا مربوط به فروش سهام شرکت تکین کو بود که متاسفانه در سه ماهه نخست سال جاری خبری از شناسایی این سر فصل درآمدی در صورت‌های مالی منتشر شده شرکت نبود.

با این حال وجود زیر مجموعه‌های بورسی با رشد حباب گونه‌ای نظیر کربن ایران، سرمایه گذاری ساختمان ایران، تکین کو، گاز لوله، دوده صنعتی پارس و ...، این شائبه را به وجود می‌آورد که آیا عملکرد مدیران سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی نمی‌توانست از این بهتر باشد؟ چه بسا این شرکت در این روز‌ها می‌توانست سهام فروخته شده خود را ۵۰ درصد زیر قیمت مجددا خریداری نماید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سرپرست دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت در گفت‌وگو با بورس نیوز:

قیمت محصولات پتروشیمی بدون تغییر ماند

مدیر عامل هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی "شستا" خبر داد،

افزایش ۷۳درصدی سود خالص "تاپیکو"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهران
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۳
زیر مجموعه های وپترو حباب دارن ؟ این مطالب رو کدوم احمق هایی مینویسن ؟