بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
نگاهی به وضعیت و عملکرد مالی گروه مالی سپهر صادرات؛

درج نماد در فرابورس / پیش بینی سودآوری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در سال ۹۹

براساس اطلاعات درج شده در امیدنامه شرکت، ۲۰ درصد از سهام شرکت در روز عرضه اولیه در بازار سهام به فروش خواهد رسید.
کد خبر : ۲۲۷۳۳۵

درج نماد در فرابورس / پیش بینی سودآوری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در سال ۹۹

 

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت گروه مالی سپهر صادرات به عنوان هلدینگ سرمایه گذاری بانک صادرات، در بازار فرابورس پذیرش شده و امیدنامه این شرکت پس از درج در بازار فرابورس منتشر شد.

براساس اطلاعات درج شده در امیدنامه شرکت، ۲۰ درصد از سهام شرکت در روز عرضه اولیه در بازار سهام به فروش خواهد رسید. همچنین ۱۰ درصد دیگر از سهام این شرکت طی سه ماه از زمان عرضه اولیه به صورت تدریجی در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است، سرمایه ثبتی این شرکت مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال و معادل ۱۰ میلیارد سهم بوده که لازم به ذکر اس بانک صادرات با مالکیت ۹۹.۷ درصدی به عنوان سهامدار عمده این هلدینگ شناخته می‌شود.
این شرکت همچنین برنامه افزایش سرمایه تا ۳۰ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات، آورده نقدی و سود انباشته را در دستور کار خود قرار دارد.

خالص ارزش دارایی‌های این شرکت در پایان سال گذشته به بیش از ۱۸۵ هزار میلیارد ریال رسیده بود و انتظار می‌رود که با توجه به رشد ارزش سهام و شرکت‌ها در بازار سرمایه طی ماه‌های اخیر، ارزش خالص دارایی‌های این شرکت در حال حاضر حداقل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال باشد.

صورت وضعیت پرتفوی این هلدینگ سرمایه گذاری شامل سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی است.
در جدول زیر شرکت‌های اصلی سرمایه پذیر این شرکت در دو بخش بورسی و غیربورسی ارائه شده است:

درج نماد در فرابورس / پیش بینی سودآوری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در سال ۹۹

از جمله طرح‌های در حال ساخت هلدینگ پتروشیمی انرژی سپهر می‌توان به طرح‌های تولید متانول و اوره شرکت‌های زیر مجموعه آن که در جدول زیر توضیح داده، اشاره خواهد شد. این هلدینگ یکی از پر ارزش‌ترین سرمایه گذاری‌های هلدینگ سپهر صادرات محسوب می‌شود و سودآوری این شرکت پس از افتتاح این طرح‌ها با تغییرات محسوسی همراه خواهد بود.

درج نماد در فرابورس / پیش بینی سودآوری ۱۰ هزار میلیارد ریالی در سال ۹۹

در انتها به پیش بینی سودآوری این شرکت که در انتهای امیدنامه ارائه شده درج شده می‌پردازیم. بر اساس پیش بینی شرکت، سود خالص گروه مالی سپهر صادرات در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال جاری معادل ۱۰ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال و معادل ۱۰۹ تومان به ازای هر سهم پیش بینی می‌شود. با این حال، قیمت عرضه اولیه سهام این شرکت در گزارش ارزش گذاری تعیین خواهد شد. به نظر نمی‌رسد که قیمت تعیین شده جهت عرضه سهام این شرکت کمتر از ۲۰.۰۰۰ ریال به ازای هر سهم تعیین شود.

با در نظر گرفتن قیمت ۲۰.۰۰۰ ریالی عرضه هر سهم این شرکت در عرضه اولیه به میزان ۲۰ درصد و ۱۰ درصد در سه ماه پس از عرضه اولیه، سود خالص بانک صادرات از محل عرضه سهام این شرکت معادل حداقل ۵۷ هزار میلیارد ریال و معادل ۳۲۵ ریال به ازای هر سهم خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

خروج یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان منابع مالی

عملکرد مناسب اهالی برج سپهر در مردادماه؛

"وبصادر" به سهامداران امید داد

ارسال نظر