بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
سود ۲۳ ریالی به ازای هر سهم در سال ۹۸ بدست آمد؛

"حپترو" و نسبت باورنکردی قیمت به درآمد

سود خالص محقق شده در گزارش حسابرسی شده نسبت به گزارش حسابرسی نشده کاهش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۷۴۳۴

نسبت قیمت به درآمد شرکت به رقم باورنکردنی ۱.۴۰۸ واحد رسید!

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بازار سرمایه کشورمان علیرغم تمامی ریزش‌های اخیر خود همچنان پر از سهم‌های حبابی و با قیمت‌های عجیب و غیرقابل باور است.

نسبت قیمت به درآمد شرکت به رقم باورنکردنی ۱.۴۰۸ واحد رسید!

از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت حمل و نقل پتروشیمی اشاره کرد. در حالی که قیمت سهام این شرکت به ۳۲.۰۰۰ ریال رسیده، بر اساس گزارش حسابرسی شده ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۸، سود محقق شده این شرکت کمتر از ۵ میلیارد ریال و معادل ۲۳ ریال به ازای هر سهم بوده و به این ترتیب نسبت قیمت به درآمد این شرکت به رقم عجیب و تقریبا باورنکردنی ۱.۴۰۸ واحدی رسیده است.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر شاهد نامه‌نگاری ها، التماس‌ها و تضرعات! برخی سهامداران از بخش‌های دولتی و حاکمیتی برای جلوگیری از ضرر و زیان افراد و رسیدن قیمت‌ها به زیر ارزش ذاتی خود بودیم. در عین حال که در برخی شرکت‌ها و صنایع و بنابر روند طبیعی بازار شاهد اصلاح و ریزش قیمت‌ها بوده ایم، اما شرکت‌هایی همچون حپترو که در قیمت‌های فعلی نیز سراسر حباب هستند نیز در بازار به وفور یافت می‌شود.

سود خالص محقق شده در گزارش حسابرسی شده نسبت به گزارش حسابرسی نشده کاهش ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است، درآمد‌های شرکت با افزایش اندک ۹ درصدی نسبت به سال ۹۷ به ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است. با این حال، شرکت موفق به کسب سود ناخالص نشده و نتیجه عملیات شرکت که عمدتا مربوط به حمل بار بوده، منجر به تحقق زیان ناخالص ۸ میلیارد ریالی شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر