بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سرخی؛ واکنش بازار به تردید سهامداران

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه یک تردید و دودلی در ذهن اهالی بازار وجود دارد، گفت: دید سرمایه گذاران در حال حاضر کوتاه مدت است و دید میان مدت به بازار ندارند.
کد خبر : ۲۲۷۹۱۴

سرخی؛ واکنش بازار به تردید سهامداران

ولید هلالات در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره ریزش بازار اظهار کرد: یک تردید و دودل بودن در ذهن اهالی بازار وجود دارد که در میان مدت چه شرایطی می‌تواند داشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: مسئله اصلی و مهم این است که دید سرمایه گذاران در حال حاضر کوتاه مدت است و دید میان مدت به بازار ندارند و با توجه به شفاف نبودن فضای فعلی و نامشخص بودن شرایط سیاسی، مقداری نگرانی به وجود آورده است.

وی گفت: زمانی که عرضه‌ای اتفاق می‌افتد و بازار منفی می‌شود سهامداران در صف فروش قرار می‌گیرند در حالی که اگر بازار حالت نرمال داشته باشد و سرمایه گذاران دید میان مدت داشته باشند از منفی‌ها معمولا برای خرید استفاده می‌کنند، اما این تفاوت رفتار ناشی از این است که گروه فعلی سرمایه گذار در بازار دید میان مدت ندارند و ریسک گریز هستند.

هلالات بیان کرد: یکی از موارد مهم شوک ندادن به بازار است، وعده‌های مسئولان، سیاست انتظار را در سرمایه گذاران پدید می‌آورد و به دلیل اینکه هیچ خبر مثبتی منتشر نمی‌شود فضا ملتهب می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار باید نقدشونده باشد خاطرنشان کرد: یک درصد از صندوق توسعه ملی رقم بالایی است که اختصاص یافته، اما در بازار روز گذشته شاهد حمایت از سهم‌ها نبودیم، زمانی که وعده‌های داده شده اجرایی نمی‌شود اگر سهمی صف فروش شود مابقی سهم‌ها نیز به دلیل ترسی که طی هفته‌های اخیر بوجود آمده ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از ضرر سنگین سهام خود را به فروش برسانند.

وی درباره تمدید چندباره پالایشی‌ها تصریح کرد: از ETF پالایشی‌ها می‌شد بهره برداری بهتری کرد به عنوان مثال اگر تجدید ارزیابی شپنا را به جای بعد از عرضه صندوق، قبل از عرضه قرار می‌دادند اقبال عمومی بالایی اتفاق می‌افتد.

هلالات تاکید کرد: تخمین زده می‌شود ۲۰ هزار میلیارد تومان ETF پالایشی‌ها فروخته شده باشد که رقم قابل توجهی برای دولت است و به همین دلیل عرضه چند بار تمدید شد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خروج نقدینگی از بازار توسط این نوع صندوق‌ها امر بدیهی است افزود: در کنار این عرضه‌ها باید صندوق‌های بازارگردانی هم وجود داشته باشند که بتوانند نقدینگی بازار را حفظ کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

اراده پنهان برای افزایش نرخ ارز ...

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مستاجران بورس، بازندگان همیشگی این بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازار تحت تاثیر سندروم "پایان شهریور"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فروهر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
دقیقا با نظر جناب هلالات موافقم. برای من سهامدار نوعی بعد از زیان ناشی از ریزش بازار که حقوقیهای دولتی تعمدا به آن دامن زدند شنیدن وعدهای حمایتی مسئولین و مجلس مانند وعده اختصاص 1% از درآمد سالیانه صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه توهین به شعور و نمک بر زخم تلقی شده و دیگر جایی برای اعتماد به وعده های حمایتی مسئولین زیربط باقی نمیگذارد و هراس و نگرانی سرمایگذاران را از ماندن در بورس چندین برابر میکند. اگر هم تعمدا وعده های پوچ داده میشود تا تیر خلاص را به اعتماد سرمایگذاری در بورس بزنند که دیگر جنبه قضیه مثل رنج منفی کشیدنهای حقوقیهای دولتی که 40 روز پیش اتفاق افتاد فرق میکند!!!
ناشناس
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
قصد دقیقا فروپاشی اقتصادی میتونه باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
بازار سرمایه مرده حتی یک سیگنال مثبتم وجود نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
با وعده های دروغ مردم را به خودشان بدبین کرده اند .