بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
علیرغم کاهش معنادار قیمت سهم این شرکت؛

احتمال تحقق سودخالص ۱۲۰۰ریالی "سپ"

در شهریور ماه کاهش درآمد‌های ناشی از درآمد حاصل از سایر کارمزد‌های پوز اصلی‌ترین دلیل کاهش در حدود ۲۵۷ میلیارد ریالی جمع کل درآمد‌های این شرکت در مقایسه با مرداد ماه است.
کد خبر : ۲۲۸۳۷۳

کاهش ۲۵۷ میلیارد ریالی درآمد‌های ناشی از سایر کارمزد پوز

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، با توجه به اینکه قیمت سهم پرداخت الکترونیک سامان کیش در ماه‌های اخیر با کاهشی دور از انتظار سهامداران و بازارسرمایه همراه شده اما؛ گزارش عملکرد شهریورماه این شرکت نیز حاکی از کاهش درآمد‌های حاصل از پرداختی بوده که این روزها کروناویروس اغلب شرکت‌های این حوزه را با خود درگیر کرده است.

کاهش ۲۵۷ میلیارد ریالی درآمد‌های ناشی از سایر کارمزد پوز

علیرغم کاهش معنادار قیمت سهام سامان کیش، به نظر می‌رسد تحقق سود خالصی ۴۹۶ ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماهه نخست سال مالی جاری و تکرار روند درآمدی این شرکت در ماه‌های اخیر، احتمال تحقق سود خالصی در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ ریالی این شرکت را افزایش می‌دهد.

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، در شهریور ماه کاهش درآمد‌های ناشی از درآمد حاصل از سایر کارمزد‌های پوز اصلی‌ترین دلیل کاهش در حدود ۲۵۷ میلیارد ریالی جمع کل درآمد‌های این شرکت در مقایسه با مرداد ماه است.

در مجموع درآمد‌های این شرکت تا انتهای ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹، ۱۷.۲۶۲ میلیارد ریال شده که با توجه به شناسایی درآمد‌های ۱۶.۴۶۳ این شرکت در ۱۲ ماهه سال مالی ۱۳۹۸ پوششی مناسب محسوب می‌شود.

با این وجود افت چشمگیر تعدد تراکنش‌های خرید و استقبال مردم از خرید‌های عمده در ماه‌های اخیر و پس از شیوع کرونا، افزایش نرخ ارز در سال گذشته و افزایش هزینه‌های خرید دستگاه‌های پوز جدید و همچنین هزینه‌های استهلاک شاید از اصلی‌ترین دغدغه‌های این روز‌های سهامداران شرکت‌های پرداخت الکترونیک باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تراکنش‌های ۶ماهه ابتدایی سال این شرکت، بررسی شد؛

رشد ۴۳درصدی درآمد "سپ" از دستگاه‌های POS

در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید شد:

محرک‌های بازار برای تغییر روند آمدند ...

ارسال نظر