بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
به گفته کارشناسان در هفته آینده گروه هایی که اصلاح خوبی داشتند می توانند با رشد خوبی همراه باشند.
کد خبر : ۲۲۹۱۱۸

تتت

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه دو روز آخر کاری در هفته گذشته را با رشد همراه بود و  پس از مدت ها سرمایه گذاران به آینده بازار امیدوار شدند.

با توجه به روند رشد بازار در روزهای پایانی آخر هفته شانس برخی از گروه ها برای لیدری بازار بیشتر از گروه‌های دیگر است که در این باره بورس نیوز با برخی از کارشناسان گفت‌وگو کرده که در  ذیل می خوانید.

مصطفی رضایی کارشناس بازار سرمایه

بسیاری ازنمادهابه جذابیت نرخ خرید برای خرید بلندمدت رسیده اند هفته اینده احتمالا خودرویی‌ها و بانکی‌ها با اقبال بیشتری مواجه باشند البته فلزی‌ها به تعادل نسبی رسیده اند هرچند جای رشد دارند.

نکته نگران کننده شکننده بودن بازار است که دو روز رشد مثبت زیاد قابل اتکا نیست که امیدوارم بازار با اتفاق منفی خاصی مواجه نشود.

صادق قاسمی مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس

 یکی از گروه‌های که در بازار لیدر شده گروه‌های بانکی هستند که به دلیل تسعیر نرخ ارز است که وضعیت مطلوبی دارند.

در سهم‌های دلاری به نظر می‌رسد بیشتر در یک فضای استراحت باشد و زمانی که نتیجه انتخابات آمریکا مشخص شود جهت دلار بیشتر مشخص خواهد شد، معدنی ها، فلزی‌ها و پتروشیمی‌ها در فضای انتظار قرار بگیرند.

از طرفی سیمانی‌ها و ساختمانی‌ها اصلاح سنگینی داشتند و افزایش نرخی که برای سیمانی‌ها مطرح شده سهام این گروه را با تقاضا روبه رو کرده که به نطر تداوم هم داشته باشد.

همچنین خودرویی‌ها نیز اصلاح خوبی داشتند و می‌توانند به رشد خوبی که داشتند ادامه دهند.

محمدمهدی بحرالعلوم مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن

در هفته آینده لیدر بازار به احتمال فراوان با شرکت‌هایی خواهد بود که اصلاح زیادی کردند و در شاخص هم وزن هستند و بهرمندی بیشتری از گشایش‌های سیاسی می‌برند می‌توانند در بازار لیدر باشند.

قطعه سازان، بانکی‌ها و برخی سهام سیمانی و ساختمانی که اصلاح زیادی کردند می‌توانند لیدری را داشته باشند.

اگر متغیر‌های کلان اقتصادی اتفاقی نیوفتد در گروه‌های که ذکر شد می توانیم شاهد رشد قیمت باشیم اما در سهم‌های دلاری و کامودیتی بیشتر ثبات پیش بینی می‌شود اگر گروه‌های شاخص هم وزن رشد کنند و رشد تعادلی در سهم‌های بنیادی در نظر بگیریم برایند کلی می‌توان مثبت در نظر گرفت، اما نمی‌توان انتظار رشد زیادی داشت.

 

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نوبت بازی بورس ...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازارگردانی شرکت‌ها رفع تکلیف است

مدیرعامل سابق بانک صادرات در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نرخ سود بالای ۲۵درصد بانکی، طمع یا حیله ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ابی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
#خودرو تا سقف ۱۲۰۰ تومن جای رشد داره #خساپا هم تا سقف ۸۰۰ تومن و بانکی ها هم #وتجارت قیمت کف هست و به نظر لیدر بازار خواهند بود
حمزه غفاری
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
اگر با شاخصهای علمی بازار سرمایه را بررسی کنیم و بخواهیم با سرمایه گذاران صادقانه صحبت کنیم حقیقت این است که بازار هنوز هم نیاز به اصلاح قیمت و پالایش یک سری سرمایه گذاران بلاتکلیف دارد .اگر این سرمایه گذاران بلاتکلیف تکلیف خودشون را با بازار روشن کنند ، تکلیف شاخص و بازار روشن تر می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
بنظر بنده هنوز بازار به ارامش واطمینان نرسیده و اطمینان زیادی به مثبت دو یا سه روز نیست.. خریدهای سنگین حقوقیها در بعضی نمادهای خودریی میتواند شنبه با سود پانزده تا بیست درصدی برای انها در صف فروش قرار بگیرند سهامداران اول هفته با احتیاط بیشتری ورود کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
خودریی ها با۶۰ الی ۷۰ درصد ریزش مگر می توانند ضرر سهامدارانش را جبران کنند این سهامها نابود شده اند