بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مشاور مدیرعامل شرکت ویتانا در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سبدی از خبرهای خوب در "غویتا"

رکورد فروش روزانه شرکت که سال قبل حدود ۸۰ تن بود، امسال به حدود ۱۵۰ تن رسیده است.
کد خبر : ۲۲۹۱۴۳

سبدی از خبرهای خوب در

به گزارش بورس نیوز، شرکت ویتانا هم از جمله شرکت هایی است که در روزهای اخیر، بازارگردان سهم خود را معرفی کرده است. اما نکته اینجاست که "غویتا" حتی در ریزش های بازار سرمایه و قبل از معرفی بازارگردان، باز هم روند قابل قبولی داشته و در ۲ ماهه گذشته، رشد بیش از ۲۵ درصدی داشته است.

محمدمهدی سماواتی مشاور مدیرعامل شرکت ویتانا در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص دلایل اقبال این سهم در چند هفته منفی بورس تهران بیان کرد: در روند نزولی بازار سرمایه، بازار توجه چندانی به تحلیل سهم ها نداشت و سهم ها فارغ از پتانسیل ها و ارزش ذاتی، مورد بی مهری بازار قرار داشتند. ولی استراتژی سهامدار عمده شرکت این است که همان طور که برند شرکت جایگاه خاصی دارد و برای حفظ و ارتقای این جایگاه باید تلاش کرد، اعتبار سهم نیز باید حفظ شود و از حقوق سهامداران خرد در ریزش های بازار حفاظت گردد. بنابراین در منفی های بازار، "غویتا" بازارگردان داشت و به رغم ریزش های بازار سرمایه، بازدهی این سهم مثبت بود. حالا هم سهم اصلاح طبیعی دارد؛ اما استراتژی حمایت از سهم ادامه خواهد داشت و تلاش می شود قیمت سهم در محدوده ارزش منصفانه حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های این شرکت برای افزایش سرمایه، گفت: شرکت یک افزایش سرمایه ۲۸۳ درصدی از محل سود انباشته، مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران در دست انجام دارد. این افزایش سرمایه با هدف اجرای طرح های توسعه ای انجام شده و فعلا تایید نهایی حسابرس اخذ شده و منتظر مجوز برگزاری مجمع هستیم و تلاش می شود ظرف یک ماه آینده، مجمع برگزار شود. بعد از اتمام این افزایش سرمایه، افزایش سرمایه دیگری اجرا خواهد شد که احتمالا از دو محل سود انباشته سال ۹۹ و همچنین مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها خواهد بود. این افزایش سرمایه هم در سال جاری کلید خواهد خورد و به محض قطعیت اطلاع رسانی رسمی انجام خواهد شد.

سماواتی در رابطه با زمزمه های مربوط به تملک یک شرکت جدید توسط ویتانا اظهار کرد: شرکت ویتانا اخیرا اقدام به خرید ۳۰ درصد از سهام شرکت گلناز کرمان کرده است‌. این شرکت در حوزه تولید روغن نباتی فعالیت داشته و به لحاظ ظرفیت تولید، سومین کارخانه تولید روغن های خوراکی کشور بوده است که البته مدتی توقف فعالیت داشته؛ ولی این شرکت برند اول بازار روغن نباتی در منطقه جنوب کشور بوده و مجددا فعال شده است. مهمترین مزیت خرید سهام شرکت گلناز کرمان، تکمیل زنجیره تولید در مجموعه ویتانا است. در حال حاضر به سبب کمبود روغن خوراکی، اکثر صنایع تولیدی که مصرف کننده روغن نباتی هستند، با کمتر از ظرفیت واقعی تولید می کنند؛ ولی ویتانا با یک اقدام حساب شده، یک سرمایه گذاری استراتژیک در صنعت روغن داشته تا بابت تامین روغن مورد نیاز در خطوط تولید هم مشکل نداشته باشد. البته در حال حاضر همواره مواد اولیه برای تولید ۹۰ روز دپو می شود تا هیچ وقفه ای در تولید نداشته باشیم و با خرید گلناز کرمان، بابت روغن نباتی مورد نیاز هم دغدغه ای نداریم.

وی افزود: ضمن اینکه جهت پذیرش و عرضه این شرکت در بازار فرابورس اقدامات اولیه صورت گرفته و در نظر داریم گلناز کرمان را هم وارد بازار سرمایه کنیم. پذیرش و عرضه شرکت غنچه پرور هم در مرحله بررسی است و امیدواریم در سال جاری شاهد عرضه اولیه این شرکت هم باشیم. لازم به ذکر است که ۵۱ درصد از سهام شرکت غنچه پرور در تملک ویتانا است. عرضه اولیه این دو شرکت اثر مثبتی هم بر سودآوری "غویتا" خواهد داشت.

این مقام مسوول با اعلام خبر رکوردشکنی ویتانا در شهریورماه، عنوان کرد: شرکت ویتانا در شهریور ماه سال جاری، رکورد جدیدی در تولید ثبت کرده و احتمالا در مهرماه، آبان ماه و آذرماه هم به ترتیب رکورد ماه های قبل شکسته خواهد شد و علت این رکوردشکنی هم این است که در شرایط کنونی، بسیاری از رقبای ویتانا با کمتر از ظرفیت واقعی تولید می کنند، و ویتانا توانسته سهم بازار رقبا را هم از آن خود کند. همچنین رکورد فروش روزانه شرکت که سال قبل حدود ۸۰ تن بود، امسال به حدود ۱۵۰ تن رسیده است.

وی اضافه کرد: ۲ قرارداد پخش و فروش نسبتا بزرگ هم در دست بررسی است که در سال مالی آتی، آثار مثبت انعقاد این ۲ قرارداد در صورت های مالی "غویتا" نمایان خواهد شد.

سماواتی در مورد تاثیر افزایش نرخ ارز گفت: شرکت ارزبری زیادی ندارد و وابستگی چندانی به واردات ندارد؛ اما صادرات انجام می شود و درآمدهای ارزی، نیازهای ارزی شرکت را تامین می کند. بنابراین افزایش نرخ ارز، ریسک اثرگذاری برای این شرکت محسوب نمی شود. در حوزه صادرات هم خبر خوب این است که مجددا به بازار چین نفوذ کرده ایم. با توجه به تقاضای چشمگیر بازار چین، برنامه ریزی شده محصولات طرح توسعه جدیدی (کارخانه سوم ویتانا) که در دست انجام داریم، بعد از راه اندازی روانه بازار چین گردد. این طرح توسعه ای، کمتر از ۲ سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وقتی درآمد بیسکوئیت‌فروش معروف به ۷۹۱.۳۳۰ میلیون ریال رسید؛

۷۷درصد افزایش درآمد "غویتا"/ طعم بیسکوئیت مادر زیرزبان سهامداران

ویتانا در مهرماه سال جاری ۷۱۶ میلیارد ریال درآمد داشته است؛

افزایش ۴۵ درصدی فروش "غویتا"/ آمارهای جذاب فروش نسبت به سال گذشته

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گزینه‌های مناسب کوتاه مدت و میان مدت بورس

سود غیر عملیاتی فروش سهام اصلی‌ترین دلیل رشد سودآوری این شرکت؛

نگاهی به گزارش ۹ ماهه "غویتا"

ارسال نظر