بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
آیا "ارزش مقدار" سهام کوچک تخلیه شد؛

"لبوتان" و سودی که صف فروش روز‌های آتی را تضمین کرد

نکته قابل توجه تحقق زیان ناخالص و حاشیه سود منفی حاصل از فروش آبگرمکن داخلی در ۶ ماهه نخست و البته سال گذشته بوده که در نوع خود جالب توجه است
کد خبر : ۲۲۹۷۶۸

آیا حباب سهام کوچک تخلیه شده؟

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، اینکه چگونه سهمی با سودی ۸۹۷ ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹، قیمت‌های بیش از ۱۳۴.۰۰۰ ریالی را به ازای هر سهم را به ثبت رسانده بود سوالی است که شاید جوابش را تنها سهامداران این شرکت و مدافعین عدم وجود حباب قیمتی در بازار سهام بدانند.

شاید در ۲ ماه گذشته بسیاری از فعالین بازار سرمایه و سهامداران به صف فروش نماد "لبوتان" و البته معاملاتی در حد ۸ تا ۱۰ هزار سهم در این نماد عادت کرده اند، اما گزارش ۶ ماهه حسابرسی نشده این شرکت هم حاکی از احتمال ادامه ریزش قیمتی در این سهم در روز‌ها و شاید ماه‌های آتی دارد.

آیا حباب سهام کوچک تخلیه شده؟

افزایش مقادیر و نرخ‌های فروش محصولات اصلی شرکت نظیر آبگرمکن و شوفاژ داخلی و حتی صادراتی از اصلی‌ترین دلایل افزایش بیش از ۲.۴۵۶ میلیارد ریالی جمع کل درآمد‌های ۶ ماهه شرکت صنعتی بوتان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

آیا حباب سهام کوچک تخلیه شده؟

اما نکته قابل توجه تحقق زیان ناخالص و حاشیه سود منفی حاصل از فروش آبگرمکن داخلی در ۶ ماهه نخست و البته سال گذشته بوده که در نوع خود جالب توجه است .

شاید اگر حاشیه سود بالای شوفاژ فروخته شده این شرکت نبود شاهد تحقق سودی بسیار ناچیز از این شرکت نیز می‌بودیم.

این شرکت موفق شده با ثبت فروشی ۹.۵۱۰ میلیارد ریالی در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۳۵ درصد افزایش فروش را نسبت به فروش ۷.۰۵۴ میلیارد ریالی مدت مشابه سال ۱۳۹۸ به ثبت رساند که این موضوع با تحقق سود خالصی ۶۲۹ میلیارد ریالی همراه بوده و به نظر می‌رسد با ادامه این روند در سال جاری شرکت در انتهای سال خواهد توانست به سود خالصی بیش از ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ میلیارد ریال دست یابد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل گروه صنعتی بوتان :

"لبوتان" طرح توسعه ای ندارد

مالیات دلیل افت سود خالص از دودکش این آبگرمکن فروش شد؛

تعدیل منفی ۳۱ درصدی "لبوتان" و تشکیل صف خرید

کاهش ۲۷ درصدی سود خالص آین آبگرمکن‌ساز؛

رشد ۱۳۰ درصدی هزینه مالی "لبوتان"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
این کارشناستان حالش اصلا خوب نیست چون پاراگراف آخر گزارش صددرصد مثبت و برخلاف پاراگراف های قبلی است. یعنی متن یکباره 180 درجه تغییر می کند
البته قبلا هم چندین مورد گزارشات اینگونه دیده ایم که بهتر دیدم تذکر بدهم.