بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کارشناس اقتصادی گفت: انتخاب هر یک از نامزد‌های انتخابات آمریکا در بلندمدت شاید تاثیری بر اقتصاد کشور نداشته باشد، اما در کوتاه مدت تاثیر دارد.
کد خبر : ۲۳۰۵۷۵

تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران

هادی حق شناس در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: انتخاب هر یک از نامزد‌های انتخابات آمریکا در بلندمدت شاید تاثیری بر اقتصاد کشور نداشته باشد، اما در کوتاه مدت تاثیر دارد.

کارشناس اقتصادی افزود: به دلیل اینکه بخشی از مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد مانند نفل و انتقالات مالی و عدم فروش نفت به دلیل خروج آمریکا از برجام است و اگر وعده جو بایدن مبنی بر برگشت به برجام محقق شود و روابط اقتصادی کشور به روال عادی برگردد بر کشور اثر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تردیدی در اتکا داشتن به توان داخلی وجود ندارد، گفت: در تعریف اقتصاد مقاومتی آمده اقتصادی درون زا و برونگرا و این طبیعی است هر چقدر روابط ما با دنیا از موانع موجود خارج شود زمینه شکوفایی اقتصاد کشور افزایش می‌یابد.

حق شناس بیان کرد: البته این بدین معنی نیست که اگر ترامپ رای بیاورد اقتصاد کشور به بن بست یا فروپاشی می‌رسد همچنان که از اردیبهشت ۹۷ تاکنون اقتصاد کشور به دلیل بزرگ بودن و درون زا بودن دوام آورده است و حتی اگر ترامپ مجدد انتخاب شود تاب آوری اقتصاد ایران ادامه خواهد داشت.

کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: همچنان که سکه و ارز به طور مشخص در چند روز گذشته از حباب قیمتی آن‌ها کاسته شد به نظر می‌رسد با بازگشت آمریکا به برجام حباب بازار سکه و ارز کمتر خواهد شد و بازار سرمایه نیز به تعادل مثبت خواهد رسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناسان از تاثیر انتخاب "بایدن" می‌گویند؛

انتخاب "بایدن" و بورس ایران

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فروکش هیجان منفی بازار، بعد از ۱۳ آبان

مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ریزش بورس را به انتخابات آمریکا گره نزنید!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مقامات با هم هماهنگن که دارایهای مردمو بدزدن و دزدیدن چون دیگه نفت و چیزای دیگه نمیتونن بفروشن دارن جیب ملتو میزنن.یکیش رو شد مثل اخوندی منتظر بقیه باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
نقل قول
مسولین نظام یکبار دیگر تاوان خیانتشون به مردم وریزش دستوری بورس را با رای اوردن ترامپ پس می دهند ومکرو ومکرالله والله خیروالماکرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
دولت جیب ملت را به کمک سازمان بورس و دژپسند خالی کرد و نقدینگی را سوزاند،وسعی کرد با سبز و قرمز همه را در این تله نگه داره.
تا فردا سیزده آبان و انتخابات آمریکا،چون میدونست هرچقدر ملت نقد کنن باعث افزایش نرخ ارز و طلا میشه و تورم شدید، البته موفق هم شد چون هم بورس را کنترل کردن،هم تا دیروز دلار و سکه رو اگر از بورس حمایت شدید نشود دلار ۵۰تومنی هم آرزو خواهد بود
من را یاد زمان خروج ترامپ از برجام و شعار بی اثر بودن تحریما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
مشکل اساسی این مملکت بی عقلانی هستند که مشکلات اقتصادی و .... را به آمریکا و الانم به انتخابات آمریکا گره زدن بیچاره ملت ساده لوح
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
مشکل ............هستند در رابطع با .........هم نظر میدن