بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
با توجه به جمع شدن صف‌های فروش در معاملات دیروز، بهبود موقت قیمت ارز در بازار آزاد و همچنین رشد قیمت جهانی کالا‌ها انتظار می‌رود که پس از چند روز کاهش سنگین قیمت‌ها، امروز شاهد جو مثبت در بازار سرمایه باشیم.
کد خبر : ۲۳۱۰۱۹

ابر مثبت بر تابلوی بورس

به گزارش بورس‌نیوز، روز گذشته نیز شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار سرمایه بودیم. بااین‌حال، حجم معاملات و جمع شدن صف‌های فروش برخی از نماد‌های اصلی بازار فضای متفاوتی را نسبت به‌روز یکشنبه نشان داد. ارزش معاملات بازار به حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به‌روز یک‌شنبه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
صف‌های فروش خودرو، وبصادر، فولاد، فملی، خساپا، وبملت، فخوز در بازار دیگر جمع شدند تا به این ترتیب بخشی از فروشندگان در صف از جریان بازار خارج شوند و فضای ناامیدانه فعلی تا حدی کاهش یابد.
شاخص کل به ۱ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد کاهش یافت و همچنان شاهد توقف برخی نماد‌های بزرگ بازار ازجمله شپنا، فارس، شستا، وتجارت و ومعادن هستیم. به‌طورقطع توقف این نماد‌ها و عدم بازگشایی آن‌ها منجر به باقی ماندن جو ترس و نگرانی نسبت به نحوه بازگشایی آن‌ها در بازار خواهد بود.
سیاست و اقتصاد کلان
قیمت دلار در بازار آزاد تهران پس از چند روز کاهش قیمت با اولین رشد قیمتی همراه بود. برخی خبر‌ها در خصوص احتمال بررسی شکایت ترامپ از نحوه برگزاری انتخابات و کاهش آرای الکترال بایدن در برخی وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های اصلی آمریکا موجب برخی گمانه‌زنی‌های بسیار بسیار بعید در خصوص بازگشت ترامپ به فضای رقابتی آمریکا خبر داد. اما پس از رشد مقطعی دلار به محدوده ۲۷ هزار تومان مجدداً شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. بااین‌حال به نظر می‌رسد که فضا برای رشد قیمت ارز نامساعد است. رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان داشت که این نهاد در خصوص قیمت ارز هیچ‌گونه سطح مشخصی را به‌منظور حمایت احتمالی از قیمت در نظر نگرفته است و بر کاهش و واقعی شدن نرخ ارز تأکید داشت. همچنین بازگشت احتمالی برخی دیگر از ارز‌های صادراتی در سنوات گذشته و همچنین افزایش صادرات غیرنفتی در مهرماه به حدود ۵ میلیارد دلار، خبر‌های مثبتی در جهت کاهش قیمت ارز محسوب می‌گردد و هرگونه رشد قیمت دلار صرفاً فرصت خروج در قیمت‌های فعلی خواهد بود.

اقتصاد بین‌الملل
در بازار‌های جهانی شاهد تحولات مهمی بودیم. پس از اعلام شرکت فرایزر در خصوص کارایی بیش از ۹۰ درصدی واکسن کرونای این شرکت و احتمال تولید انبوه آن در ماه‌های آینده، شاهد رشد سنگین قیمت‌ها در بازار بورس آمریکا و بازار‌های کالایی (به‌جز طلا) بودیم. شاخص داوجونز در ابتدای معاملات دیروز با رشد بیش از ۱.۵۰۰ واحدی و بیش از ۵ درصدی رکورد‌های جدیدی را به ثبت رساند. همچنین قیمت سهام برخی شرکت‌های هواپیمایی با بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت همراه بودند. قیمت جهانی مس مجدداً به بیش از ۷ هزار دلار رسید و تنها کالایی که از این موضوع متضرر شد طلا بود که با حدود ۵ درصد کاهش قیمت به ۱.۸۷۰ دلار در هر اونس رسید. کاهش بیش از ۵ درصدی قیمت طلا که یکی از کم‌سابقه‌ترین افت قیمت‌ها در یک روز بود، نشان از خوش‌بینی افزایشی نسبت به آینده اقتصاد جهانی است.

بازار امروز
از امروز معاملات بازار بورس مجدداً مشمول معاملات روزانه خواهد بود. همچنین زمان پیش گشایش بازار بورس به ۱۵ دقیقه کاهش یافت که ۵ دقیقه پایانی این دوره شامل اصلاح و حذف سفارش نخواهد بود. این موضوع می‌تواند منجر به رشد نقد شوندگی بازار‌ها گردد.

با توجه به جمع شدن صف‌های فروش در معاملات دیروز، بهبود موقت قیمت ارز در بازار آزاد و همچنین رشد قیمت جهانی کالا‌ها انتظار می‌رود که پس از چند روز کاهش سنگین قیمت‌ها، امروز شاهد جو مثبت در بازار سرمایه باشیم. بااین‌حال، انتخاب سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها صرفاً می‌بایست با در نظر گرفتن آیتم‌های اصلی سرمایه‌گذاری همچون سودآوری، میزان فروش، تأثیرپذیری از رفع و کاهش احتمالی تحریم‌ها و آینده مالی شرکت‌ها باشد و نمی‌توان انتظار رشد سنگین قیمت‌ها را در تمامی گروه‌ها داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صفر
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
پیش گشایش باز ساعت8.30دقیقه شروع شد مگر قرار نبود از امروز از ساعت8.45دقیقه شروع بشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
بلکه یک روز هم مثبت شه والا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
اگر کسی بتونه چرتکه بندازه و حساب و کتاب کنه فکر کنم خسارتی که طی این چهار ماه بر اموال مردم وارد شد از مجموع کل خسارت های ناشی از بلایای طبیعی در این چهل سال که فقط دو موردش زلزله بم و رودبار بود و حتی کرونا و ... بیشتر بوده .
در یک محاسبه تطبیقی اگر خسارت دلاری هشت سال جنگ رو با این چهار ماه مقایسه کنیم بعید نیست دومی بیشتر باشه.

بعد از حمله مغول هیچ وقت مردم این طور غارت نشده بودن!!
حالا بدبختانه مغول ها بعد از این که قدرت رو به دست گرفتن با همون اموالی که غارت کرده بودن ایران رو آباد کردن .
دوران ایلخانان به خصوص با وجود وزرای نابغه ای مثل خواجه نصیرالدین طوسی و دیگران یکی از شکوفا ترین دوران تمدنی ایران پس از اسلام بود.
اما بخش عمده ای از اموالی که در این تاراج غارت شد به خزانه دولت بر نگشته ودر حساب حقوقی ها مونده یا خرج عیش و نوش و ... شده .
جناب ..........که عادل الجبیر کابینه شیخ حسن محسوب می شه
سهامدار حقیقی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
دستور از......بود که ..........!!!!