بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
با توجه به تعیین بازارگردان شستا احتمال دارد که نماد این شرکت نیز بازگشایی شود که به طور قطع نحوه بازگشایی آن می‌تواند اثر مهمی بر روند کلی معاملات بازار را داشته باشد.
کد خبر : ۲۳۱۳۸۲

بازگشایی

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته بر خلاف پیش بینی‌های صورت گرفته شاهد ادامه روند صعودی بازار و تشکیل صف‌های خرید در برخی از نماد‌های اصلی بازار بودیم. در حالی که ابتدای بازار با افزایش عرضه‌ها و قیمت‌های منفی مواجه بود، پس از تشکیل صف خرید در نماد خساپا که این روز‌ها لیدر بازار محسوب می‌گردد به تدریج شاهد رشد قیمت‌ها و در نهایت تشکیل صف خرید در نماد‌های اصلی گروه‌های بازار سرمایه بودیم.
شاخص کل بورس با رشد ۱۶ هزار و ۴۹۰ واحدی به ۱ میلیون و ۲۷۳ هزار واحد رسید تا به این ترتیب شاهد نزدیک شدن این نماگر به کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی باشیم. شاخص کل هم وزن نیز با رشد اندک ۰.۱۵ درصدی به ۳۷۰ هزار و ۱۵۰ واحد رسید.
ارزش معاملات بورس و فرابورس نیز همچنان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است و رقم کل معاملات دیروز به ۱۲۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.


سیاست و اقتصاد کلان

در بازار ارز همچنان شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. قیمت دلار امریکا در صرافی ملی و در قسمت فروش به ۲۵.۹۰۰ تومان رسید و قیمت خرید این ارز در محدود ۲۴.۷۰۰ تومان بوده است. این در حالی است که نرخ فروش صرافی‌ها کمتر بود و به نظر می‌رسد که همچنان شاهد کاهش تدریجی نرخ ارز در بازار باشیم. لازم به ذکر است که قیمت هر اسکناس دلار آمریکا دیروز در بازار متشکل ارزی ٢۵۵١۶ تومان و در صرافی‌ها ٢۵٧٧١ تومان است.
در بازار‌های بین المللی شاهد کشف واکسن جدید کرونا توسط یکی دیگر از شرکت‌های داروساز آمریکایی بودیم. این واکسن با موفقیت ۹۵ درصدی عملکرد بهتری را نسبت به محصول مشابه کمپانی فایزر داشته است. این خبر منجر به رشد قیمت نفت گردید و بهای طلا را کاهش داد. قیمت هر اونس طلا با ۱۳ دلار کاهش به ۱.۸۷۳ دلار به ازای هر اونس رسید. قیمت نفت برنت با حدود ۴ درصد افزایش به بیش از ۴۴ دلار رسید. قیمت روی و مس با ۱.۵ درصد افزایش قیمت در زمان تنظیم این گزارش مواجه شدند و قیمت مس به بیش از ۷.۱۰۰ دلار در هر تن رسید.
در خبری از حوزه صنعت، تولید ۱۴ محصول از ۲۴ کالای منتخب صنعتی طی ۷ ماهه امسال با افزایش همراه شد. جدیدترین آمار‌های وزارت صنعت نشان دهنده رشد تولید محصولات لوازم خانگی در کشور است. این در شرایطی است که با تشدید تحریم ها، شرکت‌های کره‌ای فعال در صنعت لوازم خانگی، ایران را ترک کردند. با وجود شرایط سخت تحریمی و محدودیت‌هایی که بیماری کرونا برای کسب و کار‌ها به وجود آورد، با تلاش تولیدکنندگان کشور از ۲۴ کالای منتخب صنعتی، ۱۴ کالا در ۷ ماهه امسال با افزایش تولید روبرو بوده است. در زمینه لوازم خانگی نیز علی رغم اینکه شرکت‌های خارجی کشورمان را ترک کرده بودند، اما به همت جهادگران عرصه تولید، در تولید یخچال و فریزر افزایش حدود ۲۵ درصدی و در تولید ماشین لباسشویی افزایش حدود ۵۳ درصدی داشته ایم.
همچنین در خبری مشابه طی هفت ماه نخست امسال ۴۷۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی را ثبت کرده است. بررسی آمار وزارت صمت از وضعیت تولید در کشور نشان می‌دهد که در هفت ماهه سال ۹۹ تعداد ۴۷۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده است؛ این در حالیست که سال گذشته ۳۹۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه از این محصول تولید شده بود. بدین ترتیب تولید خودروی سواری در ۷ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشته است.

بازار امروز
برای بازار امروز تعادل نسبی قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنیم. انتظار می‌رود که پس از چند روز رشد بازار شاهد عرضه اکثر صف‌های خرید باشیم. همچنین با توجه به تعیین بازارگردان شستا احتمال دارد که نماد این شرکت نیز بازگشایی شود که به طور قطع نحوه بازگشایی آن می‌تواند اثر مهمی بر روند کلی معاملات بازار را داشته باشد. با این حال همچنان گروه خودرویی و دو نماد خساپا و خودرو به عنوان نماد‌های مورد توجه بازار می‌توانند جهت کلی بازار را در جریان معاملات صبح امروز مشخص نمایند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
باید به کجا شکایت کنیم شستا بعد این همه وقت که بسته بود امروزنزدیک به بیست درصد ضرر باز شده خیلی زحمت کشیدن دستشون درد نکنه این همه وقت پول مردمو بلوکه کردن البته به قول خودشون حفظش کردن
پرویز
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
مطمعن باشین اگه شستا با مثبت باز میشد در ادامه روند نزولی رو در پیش می‌گرفت منفی باز شد و بعدشم صف خرید از فردا هم مثبت میخوره و شاخصو یه تنه می‌کشه بالا
داود
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
سلام
به نظر من ۱۵ درصد منفی خوب بود برا شستا فکر کنم کار درستی انجام دادن روندا حفظ کردن درستشونم درد نکنه
Jh
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
عشق منی شسسسسستا
صمد
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
سلام ببین تا ۲۰۰۰ میاد پایین یا نه!
تا اعصاب همه رو به کنن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
اگر بخواهیم عادلانه رفتار کنیم هنوز حالا حالاها باید منفی بشه چون به شاخص کل بدهکاره