بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایط فعلی که نرخ ارز افزایش یافته بهترین زمان برای تک نرخی کردن ارز است و این موضوع یکی از مهمترین اصلاحات بخش اقتصاد کشور است.
کد خبر : ۲۳۱۱۵۲

بهترین زمان برای تک نرخی کردن ارز

سید رضی حاج آقامیری در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: در سیستم منسجم اقتصادی افزایش یا کاهش نرخ سود توسط متخصصین و اقتصاددان‌ها در یک زمان خاص توصیه می‌شود که در کدام وضعیت سود باید کاهش یا افزایش یابد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: متاسفانه در کشور به دلیل اینکه اقتصاددان‌ها تصمیم گیرنده نیستند مبتنی بر شرایط و بحران‌های روز تصمیماتی گرفته می‌شود که این تصمیمات ممکن است صدماتی به بنیاد‌های اقتصادی کشور بزند.

وی گفت: در شرایط فعلی این کار به این دلیل قرار است انجام شود تا مردم به جای خرید ارز به سمت بانک‌ها کشیده شوند.

آقامیری بیان کرد: البته به نظر نمی‌رسد با این میزان افزایش سود با توجه به کاهش ارزش و اعتبار پول ملی، مردم بخواهند نقدینگی خود را به بانک ببرند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد افزایش نرخ سود کارایی داشته باشد، خاطرنشان کرد: افزایش نرخ سود سپرده، نرخ تسهیلات را بالا می‌برد و قیمت تولید را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: به دلیل عدم انسجام ساختار اقتصادی در ایران زمانی که به دنبال اصلاح یک بخش هستیم بخش دیگر آسیب می‌بیند.

آقامیری تاکید کرد: در شرایط فعلی که نرخ ارز افزایش یافته بهترین زمان برای تک نرخی کردن ارز است و این موضوع یکی از مهمترین اصلاحات بخش اقتصاد کشور است.

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ریزش بازار سرمایه افزود: با اتفاقاتی که اخیرا، اعتماد مردم نسبت به بازار سرمایه خدشه دار شده است و متاسفانه همزمان ارزش پول ملی نیز جایگاه خود را از دست داده که خود منطقی‌ترین دلیل برای بی اعتباری سپرده گذاری در بانک‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بنابراین افراد به سمت ملک و ارز خواهند رفت در حالی که اگر شرایط بورس عادی بود افراد نقدینگی خود را در بورس قرار می‌دادند و از این طریق نقدینگی به بخش صنعت و تولید تزریق می‌شد، اما با ضربه‌ای که به بورس وارد شد مردم از وارد شدن به آن واهمه دارند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس پولی و بانکی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دستکاری نرخ سود بانکی، آری یا نه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازارگردان، دوای درد بازار نیست!

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سود سپرده و تورم ...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گرگ و میشی که بازار بدهی را به خواب برد

ارسال نظر