بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
مهر تایید حسابرس بر گزارش ضعیف سالانه "سشرق"؛

خبری از افزایش سود زیر مجموعه‌ها در گزارش حسابرسی شده هم نبود

در شرایطی که در سه ماه اخیر شاهد افت بیش از ۶۵ درصدی قیمت هر سهم شرکت سیمان شرق بودیم، صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی شده این شرکت در روز گذشته تا حد زیادی افت معنادار قیمت هر سهم این شرکت را توجیه کرد.
کد خبر : ۲۳۱۲۰۸

خبری از افزایش سود زیر مجموعه‌ها در گزارش حسابرسی شده هم نبود

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که در سه ماه اخیر شاهد افت بیش از ۶۵ درصدی قیمت هر سهم شرکت سیمان شرق بودیم، صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی شده این شرکت در روز گذشته تا حد زیادی افت معنادار قیمت هر سهم این شرکت را توجیه کرد.

بر خلاف انتظارات ظاهرا خبری از شناسایی افزایش سود ناشی از فروش و یا سود سهام زیرمجموعه هم در گزارش حسابرسی شده نیست تا این شرکت سال مالی ۱۳۹۹ خود را با تحقق سود خالص تنها ۳۳۹ ریالی پشت سر گذارد.

کاهش چشمگیر در حدود ۵۰۱ میلیارد ریالی درآمد‌های غیرعملیاتی شرکت می‌توان به عدم شناسایی سود فروش دارایی‌ها (این مبلغ در سال مالی ۱۳۹۸ معادل ۳۳۶ میلیارد ریال بوده) و همچنین کاهش در حدود ۱۶۵ میلیارد ریالی درآمد‌های حاصل از فروش زیر مجموعه‌ها است.

تحقق سود خالص ۳۳۹ ریالی به ازای هر سهم در انتهای سال مالی ۱۳۹۹ آن هم در شرایطی که با توجه به شرایط تورمی کشور بسیاری از سهامداران این شرکت انتظار شناسایی سودی بسیار بالاتر از سال گذشته داشتند که متاسفانه این رخداد را نمی‌توان در صورت‌های مالی این شرکت مشاهده کرد.

خبری از افزایش سود زیر مجموعه‌ها در گزارش حسابرسی شده هم نبود

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی این شرکت می‌توان به افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش سیمان داخلی در مقایسه با سال مالی گذشته اشاره داشت که این موضوع تا حدود زیادی کاهش در حدود ۶۵۰۰۰ تنی سیمان فروخته شده و عدم رشد نرخ‌های صادراتی محصولاتش را جبران کرده است.

خبری از افزایش سود زیر مجموعه‌ها در گزارش حسابرسی شده هم نبود

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، رشد چشمگیر نرخ‌های فروش و همچنین استفاده شرکت از ظرفیت‌های فروش داخلی از جمله مهمترین دلایل رشد مطلوب درآمد‌های این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر