بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تعویق بررسی و تصویب شیوه‌نامه قیمت‌گذاری فولاد در مجلس

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه بررسی و تصویب شیوه نامه قیمتی فولاد در مجلس به تعویق افتاد و به روز چهارشنبه موکول شده است،گفت: تصویب این شیونامه قیمتی عواقب بسیار بدی برای صنعت فولاد خواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۱۶۸۲

تعویق بررسی شیونامه قیمت‌گذاری فولاد در مجلس

رضا شهرستانی در گفت‌وگو با بورس نیوز با اشاره به شیوه نامه قیمت گذاری فولاد که از سوی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری ارائه شده است، اظهار کرد: بررسی و تصویب این شیوه نامه در مجلس به تعویق افتاد و به روز چهارشنبه موکول شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: تصویب این شیونامه قیمتی عواقب بسیار بدی برای صنعت فولاد، سرمایه گذاری و بورس خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس این شیوه نامه قیمت پایه محصولات فولادی از ۹۵ درصد فوب به ۸۵ درصد "سی آی اس" تغییر می‌کند ، همچنین محصولات باید از طریق بورس عرضه شود در غیر این صورت با جریمه و تصمیمات تعزیراتی مواجه می‌شود،گفت:  فولاد تنها صنعتی است که در شرایط تحریم، کرونا و تورم به صورت مناسب در حال فعالیت و تولید است و هر ساله موفق بود به همین دلیل عده‌ای به دنبال ضربه زدن به آن هستند و این تصمیمات فاجعه آمیز به صنعت فولاد وارد می‌کند.

شهرستانی بیان کرد: تصریح کرد: امیدواریم این شیونامه قبل از مطرح شدن در مجلس توسط وزارت صنعت اجرایی شود تا مضررات آن برای همه مشخص شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره طرح مجلس درباره قیمت گذاری فولاد نیز خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح نیز همه محصولات فولاد باید در بورس عرضه و مازاد آن به تشخیص وزارت صمت صادر شود، همچنین عوارض پلکانی برای زنجیره در نظر گرفته می‌شود، مشوق‌های صادراتی مالیاتی حذف و کف و سقف قیمت تعیین می‌شود که نتیجه‌ای جز ایجاد رانت ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

خروج ابرهای ریسک‌زا از آسمان بورس

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آوا نوین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

مسیر سهم‌های خوب و بد، جدا می‌شود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
دستشون درد نکنه، دعای خیر سهامداران پشت سرشان خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
اینجاست که تمام اندیشمندان میگویند بایستی تصویب قوانین علمی و تخصصی باشد در مجلسی تخصصی نه مجلس عوام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
همش تقصیر این حقوقیاست.