بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
با توجه به عرضه‌های سنگین به خصوص در قیمت‌های مثبت و اشباع خرید به دلیل سنگینی عرضه ها، افت قیمت‌ها را در بازار امروز محتمل ساخته است.
کد خبر : ۲۳۱۳۳۶

آیا باردیگر شاهد عرضه در قیمت‌‌های مثبت خواهیم بود

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد افزایش نوسانات در بازار سرمایه بودیم. در حالی که در پایان معاملات شاخص کل با حدود ۱۰ هزار واحد افزایش به کار خود پایان داد، ولی شاهد تغییر روند بسیاری از نماد‌ها از مثبت به منفی بودیم. بیشترین ارزش معاملات همچنان متعلق به گروه خودروساز و دو نماد خودرو و خساپا بود.

نماد خودرو به تنهایی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. روز گذشته شاهد بازگشایی دو نماد شپنا و تاپیکو نیز بودیم.
شاخص کل با افزایش ۱۰ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۲۵۷ هزار واحد رسید. میزان رشد شاخص نسبت به روز شنبه ۶۰ درصد کاهش را داشت. شاخص کل هم وزن نیز تنها ۷۲ واحد افزایش داشت و ۰.۰۲ درصد رشد کرد تا به این ترتیب شاهد روند تقریبا یکنواخت قیمت‌ها در بازار دیروز باشیم.

ارزش معاملات بازار نیز به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال رسید که بیشترین ارزش در دو ماه اخیر محسوب می‌گردد.

سیاست و اقتصاد کلان

نرخ دلار در بازار آزاد با حدود ۵۰۰ تومان کاهش دیگر به مرز ۲۶ هزار تومان رسید تا در آستانه ورود به کانال ۲۵ هزار تومانی باشد. این در حالی است که تکلیف انتخابات آمریکا تقریبا مشخص شده است و ترامپ به صورت ضمنی به شکست خود اعتراف کرده است. در این بین ترخیص کالا‌های دپو شده در گمرک با استفاده از ارز متقاضی صرفا منجر به کاهش سرعت افت قیمت دلار شده است و با توجه به موقتی بودن این مجوز از سوی بانک مرکزی انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده شتاب کاهش قیمت دلار بیشتر شود. قیمت سکه طلا نیز به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و قیمت این کالای سرمایه‌ای به احتمال زیاد وارد کانال ۱۱ میلیون تومانی گردد.

در بورس کالا شاهد عرضه ۴ هزار تنی کاتد مس بودیم که کمتر از ۵ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل داشت. با این حال همچنان شاهد ضعف سمت تقاضا بودیم و با احتساب معاملات مچینگ، کل حجم معامله شده این محصول به ۲ هزار تن رسید. در خصوص محصولات آلومینیومی عرضه شده توسط ایرالکو نیز وضعیت مشابهی وجود داشت و از عرضه‌های شمش و بیلت الومینیومی این شرکت در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد تقاضا در بازار ثبت شد.

امروز نیز پس از دو هفته غیبت فولاد مبارکه در بورس کالا شاهد عرضه ورق‌های سرد، گرم و گالوانیزه این شرکت در بورس کالا هستیم.

در خبری از بازار سرمایه یک مقام آگاه در بورس تهران به بورس نیوز گفت: فروش سهام عدالت تا اطلاع ثانوی متوقف شده و انجام نمی‌شود. وی در مورد اینکه تا چه زمانی این توقف ادامه دارد اظهار بی اطلاعی کرد و گفت فقط به ما گفته‌اند فروش سهام عدالت تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود.

در خبری از بازار پول و ارز، مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران گفت: این بازار در نظر دارد از فردا دوشنبه ۲۶ آبان نرخ‌های خود را به شکل عمومی و از طریق سایت و مجاری رسمی متعلق به این بازار منتشر کند.

مهدی گوهررستمی در با بیان اینکه از فردا نرخ‌های ارز در بازار متشکل ارزی منتشر خواهد شد، اظهارداشت: پیش از این بازار متشکل ارز ایران هیچ‌گاه نرخ‌های خود را به شکل عمومی انتشار نداده است و نرخ ارز‌های معاملاتی (شامل دلار، یورو و درهم) تنها از طریق سامانه معاملاتی این بازار در اختیار کارگزاری‌های بازار متشکل ارز ایران قرار می‌گرفت. وی افزود: از این پس متقاضیان ارز می‌توانند از طریق سایت www.ice.ir یا با جست‌و‌جوی نام کاربری iceiran در تلگرام و icemarket.ir در اینستاگرام به جمع مخاطبان بازار متشکل ارز ایران پیوسته و از نرخ‌ها و اخبار این بازار آگاه شوند.

در خبری از حوزه صنعت، آمار‌های رسمی از رشد تولید محصولات معدنی در هفت ماهه ابتدای سال جاری حکایت دارد که بر مبنای آن، تولید فولاد خام ایران به مرز ۱۷ میلیون تن رسیده است. آمار‌های رسمی از رشد تولید محصولات معدنی در هفت ماهه ابتدای سال جاری حکایت دارد که بر مبنای آن، تولید فولاد خام ایران به مرز ۱۷ میلیون تن رسیده و عدد ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تنی را به ثبت رسانده است.

بر این اساس، تولید فولاد نسبت به مدت مشابه سال قبل علیرغم تحریم‌های سنگین اعمال شده بر علیه شرکت‌های فولادی، رشد ۹ درصدی را تجربه کرده است. همچنین تولید کاتد مس نیز با ۱۶۹ هزار تن توانسته رشد ۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت برساند. در عین حال، تولید شمش آلومینیوم نیز رشد ۵۲ درصدی داشته و به ۲۳۱ هزار تن در ۷ ماهه ابتدای امسال رسیده است. همچنین تولید سیمان نیز با رشد ۱۴ درصدی، عدد ۴۲ میلیون تن را به ثبت رسانده است.

بازار امروز
افزایش نوسانات قیمتی در بازار امروز محتمل‌ترین رویداد پیش روی بازار سرمایه خواهد بود. همچنین با توجه به عرضه‌های سنگین به خصوص در قیمت‌های مثبت و اشباع خرید به دلیل سنگینی عرضه ها، افت قیمت‌ها را در بازار امروز محتمل ساخته است. توقف فروش سهام عدالت نیز با توجه به سهم اندک معاملات آن در بازار به نظر نمی‌رسد که بتواند منجر به تغییر محسوسی در سمت عرضه‌ها گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
قالیباف اصل و صحرایی چی ؟ نوسان نمیکنند ؟ ثابت هستند هنوز ؟
ناشناس
Canada
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
تورو خدا پیگیر این ریزش ها شید چرا تاکی بیچاره شدیم