بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
خوب‌ها و بدهای صندوق‌های مختلط؛

رخ‌نمایی "آسمان خاورمیانه" و "گوهر نفیس تمدن"

میانگین بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به ۱۷۲ درصد رسیده و بیشترین بازدهی مربوط به دو صندوق نواندیشان و سپهر اندیشه نوین با ۲۵۰ و ۲۱۰ درصد بازدهی بوده است.
کد خبر : ۲۳۱۹۲۵

رخ‌نمایی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط پرداخته‌شده است.

ازجمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک‌ساله آن‌ها اشاره کرد.

میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه‌شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه‌شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به‌صورت جداگانه توضیح داده‌شده است
رخ‌نمایی

ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۴ آذرماه سال جاری به ۲۸ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال رسیده است.

پرارزش‌ترین صندوق‌های مختلط همچنان دو صندوق تجربه ایرانیان و ثروت آفرین پارسیان به ترتیب با ۸.۹۲۹ و ۳.۵۱۰ میلیارد ریال است. دو صندوق نواندیشان و توسعه پست‌بانک با ۲۰۵ و ۲۷۷ میلیارد ریال کم‌ترین ارزش صندوق‌های مختلط را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین جذب منابع مالی در دو صندوق گوهر نفیس تمدن با ۲۷۰ میلیارد ریال و صندوق توسعه ممتاز با ۱۴۱ میلیارد ریال روی‌داده است.

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط در هفته منتهی به ۴ آذرماه معادل ۲.۲ درصد بوده است. بیشترین بازدهی هفتگی متعلق به دو صندوق مشترک آسمان خاورمیانه و گوهر نفیس تمدن به ترتیب با ۴.۴ و ۴.۱ درصد بازدهی است.

کم‌ترین بازدهی نیز مربوط به دو صندوق توسعه پست‌بانک و آرمان سپهر آشنا است که هر دو بازدهی ۰.۶ درصدی را در هفته قبل محقق نموده‌اند. لازم به ذکر است که از ۱۶ صندوق مختلط موردبررسی در هفته گذشته همگی بازدهی مثبت داشته‌اند.

میانگین بازدهی ماهیانه و سه‌ماهه صندوق‌های مختلط همچنان منفی است و این بازدهی به‌طور میانگین معادل ۰.۴ و ۱۱.۲ درصد منفی بوده است.

میانگین بازدهی سالیانه این صندوق‌ها به ۱۷۲ درصد رسیده و بیشترین بازدهی مربوط به دو صندوق نواندیشان و سپهر اندیشه نوین با ۲۵۰ و ۲۱۰ درصد بازدهی بوده است. کم‌ترین بازدهی نیز مربوط به صندوق مشترک کوثر با ۱۰۰ درصد بازدهی و صندوق گنجینه مهر با ۱۴۱ درصد بازدهی بوده است.

در هفته گذشته شاهد جذب منابع مالی جدید به ارزش ۴۶۷ میلیارد ریال در صندوق‌های مختلط بوده‌ایم.

بیشترین جذب منابع مالی در دو صندوق گوهر نفیس تمدن با ۲۷۰ میلیارد ریال و صندوق توسعه ممتاز با ۱۴۱ میلیارد ریال روی‌داده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارزش ۲ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال
"مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی" و مدیریت صندوقی که بررسی شد؛

ارزش ۲ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال "آرمان سپهر آشنا"

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط؛

بازدهی تمامی صندوق‌ها مثبت شد

عملکرد سبدگردان سهم آشنا زیر ذره‌بین رفت؛

ثبت بالاترین بازدهی هفتگی در "سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا"

ارسال نظر