بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

ارزش "صندوق‌های سهامی" به مرز «۴۰ همت» رسید

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه یازدهم آذر ماه به بیش از ۳۹۱ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۳۲۵۸۹

ارزش صندوق‌های سهامی به مرز ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌‌کنید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه یازدهم آذر ماه به بیش از ۳۹۱ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال رسید. در هفته‌های اخیر شاهد روند مجدد افزایش ارزش این صندوق‌ها از محل صدور واحد‌های جدید سرمایه گذاری هستیم و تنها در یک هفته گذشته در حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی جدید به این صندوق‌ها تزریق شده است.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

ارزش صندوق‌های سهامی به مرز ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید

ارزش صندوق‌های سهامی به مرز ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید

ارزش صندوق‌های سهامی به مرز ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید

ارزش صندوق‌های سهامی به مرز ۴۰ هزار میلیارد تومان رسید

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه هجدهم آذر ماه سال جاری به ۳۹۱ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال رسیده تا به این ترتیب این صندوق‌ها در آستانه عبور از مرز ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی باشد. همچنان سه صندوق پیشرو، ارزش کاوان آینده و امیدتوسعه بیشترین ارزش را در بین صندوق‌های سهامی به خود اختصاص داده اند.

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته به ۲.۷ درصد رسیده که بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق‌های سهم آشنا، قابل معامله امین تدبیرگران و بانک دی به ترتیب با ۸، ۵.۹ و ۵.۵ درصد بوده است.

در هفته گذشته ۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری جدید به این صندوق‌ها تزریق شده است. بیشترین صدور واحد‌های سرمایه گذاری مربوط به صندوق ارزش کاوان آینده به ارزش یک هزار و ۶۸۰ میلیاد ریال بوده و پس از این دو صندوق، صندوق‌های پیشرو و ثروت آفرین با ۱.۴۰۹ و ۶۹۰ میلیارد ریال قرار دارند.

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته به ۲.۷ درصد رسیده که بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق‌های سهم آشنا، قابل معامله امین تدبیرگران و بانک دی به ترتیب با ۸، ۵.۹ و ۵.۵ درصد بوده است. در هفته‌ای که بازدهی تمامی صندوق‌های سهامی مثبت بوده، ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی نیز مربوط به ۳ صندوق دماسنج، آوای سهام کیان و سینا به ترتیب با ۰.۳، ۰.۶ و ۰.۶ درصد بوده است.

بازدهی متوسط ماهیانه و سه ماهه صندوق‌های سهامی به ترتیب به ۲۳.۷ و ۱.۲ درصد رسیده است.

همچنین متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی در یک سال منتهی به ۱۸ آذر ماه سال جاری به ۳۲۳ درصد رسیده است. ۴ صندوق بازدهی بیش از ۴۰۰ درصدی را در یک سال گذشته محقق کرده اند. بهترین عملکرد سالیانه مربوط به دو صندوق قابل معامله سروسودمند مدبران و توسعه صادرات به ترتیب با ۴۳۶ و ۴۱۳ درصد بازدهی است. ضعیف‌ترین عملکرد نیز مربوط به صندوق‌های سبحان و سینا به ترتیب با ۲۱۸ و ۲۲۵ درصد بازدهی بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

بازدهی صندوق‌های سهامی، ۲ درصد منفی شد

رشد ۱۲۰درصدی درآمدها در گاوصندوق این بانک نشست؛

افزایش ۱۴۷ درصدی درآمد تسهیلات اعطایی "دی"/ روند صعودی سود سپرده‌ها

معاونت اقتصادی تامین‌سرمایه امین‌در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

افزایش توان انتشار اوراق در "امین" به ۱۵‌همت

ارسال نظر