بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازارگردان‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند

کارشناس بازار سرمایه گفت: نگاه به بازار کوتاه مدت شده و پس از کمی رشد، سهامداران سریع به سمت عرضه و شناسایی سود حرکت می‌کنند تا بازار مجددا به آن‌ها فرصت خرید بدهد.
کد خبر : ۲۳۲۷۶۷

بازارگردان‌ها به وظیفه خود عمل نمی کنند

احسان رضاپور در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره وضعیت بازار اظهار کرد: طبیعتا پس از رشدی که در بازار صورت می گیرد به همین منوال با صف فروش مواجه می‌شود، اما این موضوع به همه سهم‌ها تسری ندارد و بیشتر به اخبار شرکت‌ها نیز بر می‌گردد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: این وضعیت موقتی است و با انتشار گزارش عملکرد آذرماه شرکت‌ها که به نظر گزارش‌های خوبی خواهد بود، روند شاخص بهتر خواهد شد.

وی گفت: سهامی که وضعیت بنیادی خوبی دارند و گزارش آذرماه و ۹ ماهه خوبی داشته باشند به آرامی با افزایش کف قیمتی مواجه خواهند شد.

رضاپور خاطرنشان کرد: موضوع تامین کسری بودجه ممکن است حواشی برای برخی شرکت‌ها ایجاد کند بنابراین برخی سعی می‌کنند در خرید عجله نکنند، اما در مجموع این موضوع نمی‌تواند موجب روند نزولی بازار حتی در کوتاه مدت شود.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار با نزدیک شدن به گزارش عملکرد آذرماه و پیش بینی عملکرد ۹ ماهه شرکت‌ها اگر جو منفی از بیرون به آن تحمیل نشود شاهد برگشت قیمت‌ها خواهد بود به نحوی که بالاتر از سقف‌های قبلی شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: نگاه به بازار کوتاه مدت شده و پس از کمی رشد، سهامداران سریع به سمت عرضه و شناسایی سود حرکت می‌کنند تا بازار مجددا به آن‌ها فرصت خرید بدهد.

رضاپور تاکید کرد: این رفتار بازار تا زمانی که هیجانات فروش به رفتار منطقی سهامداران غالب نشود جای نگرانی ندارد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازارگردان‌ها در بیشتر سهام بزرگ به وظیفه اصلی خود به صورت کامل عمل نمی‌کنند، گفت: با صف فروش پایدار در بازار مواجه نیستیم و بازار با عارضه جدی در صف‌های فروش مواجه نیست و گردش معاملات در تعداد زیادی از شرکت‌ها به اندازه قابل قبولی در حال انجام است.

وی بیان کرد: طبیعی است که بر اساس اخبار کوتاه مدت و فاکتور‌های رشد، بازار منابع خود را بین گروه‌های مختلف جابجا کند و این موضوع جای نگرانی ندارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس‌هیات‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

سودآوری "آلومینیومی‌ها" در گرو اصلاح نرخ

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

خوب و بد افزایش افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

متمایل شدن بازار به سمت سهام کوچک

ارسال نظر