بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
برای ارائه پیشنهادات برای اصلاح شیوه نامه دولت مطرح شد؛

درخواست وزارت صمت از فولادسازان

عصر روز گذشته جلسه کارگروه تخصصی فولاد با دستور کار بررسی دستورالعمل اجرایی شیوه نامه اخیر دولت برای تنظیم بازار فولاد با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی و تعدادی از معاونین وزارت صمت برگزار شد، اما باز هم به دلیل بالا بودن تعداد موارد اصلاحی در شیوه نامه ادامه کار به جلسه بعد در هفته آینده موکول شد.
کد خبر : ۲۳۲۸۹۶

درخواست وزارت صمت از فولادسازان برای ارائه پیشنهادات برای اصلاح شیوه نامه دولت

به گزارش بورس نیوز، عصر روز گذشته جلسه کارگروه تخصصی فولاد با دستور کار بررسی دستورالعمل اجرایی شیوه نامه اخیر دولت برای تنظیم بازار فولاد با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی و تعدادی از معاونین وزارت صمت برگزار شد، اما باز هم به دلیل بالا بودن تعداد موارد اصلاحی در شیوه نامه ادامه کار به جلسه بعد در هفته آینده موکول شد.

این جلسه که روز گذشته به ریاست داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت برگزار شد و چندین ساعت به طول انجامید، دستورالعمل اجرایی نوشته شده برای شیوه نامه تا ماده ۸ آن مورد بررسی قرار گرفت، اما بازهم اتفاق خاصی رخ نداد و تاکیدات معاونت معدنی بر اعمال موارد ذکر شده در شیوه نامه وجود داشت.

نکته مهمی که در شیوه نامه بر آن تاکید و اصرار شد این است که همه محصولات به جز لوله و پروفیل باید در بورس عرضه شوند، حتی اصرار بر این است که محصولات غیر استاندارد و درجه ۲، همچنین محصولات تولید شده توسط شرکت‌ها که اکنون در انبار‌ها قرار گرفتند برای فروش در بورس عرضه شوند که این موضوع جای تامل دارد.

در این جلسه اصلاحات مورد نیاز در شیوه نامه مطرح و قرار شد فولادسازان تا شنبه هفته اّینده ایرادات موجود در شیوه نامه را به صورت مکتوب ارائه کنند.

گفتنی است، شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد که به تازگی از سوی معاونت اقتصادی دولت برای تنظیم بازار فولاد ابلاغ شده، مورد اعتراض فولادسازان قرار گرفت و جلسات متعددی برای بررسی و اصلاح آن برگزار شد که تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است. در واقع اشکال تراشی از سوی برخی صنایع پایین دستی بر روند فروش محصولات فولادی و چالش‌های به وجود آمده در بازار سبب شد تا دولت نیز برای آرام کردن و به ثبات رساندن بازار دست به این اقدام بزند که امید این بود که این کار با همفکری با فعالان این صنعت و همچنین بررسی کارشناسی بازار انجام شود تا در نهایت به نتیجه‌ای مثبت در این امر می‌رسید، همچنان مذاکرات و گفتگو‌ها برای اصلاح این شیوه نامه ادامه دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

لجاجتی که کار دست بازار می‌دهد

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت‌نسوز در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سبدی از نقاط قوت در صنعت فرآورده‌های نسوز

ارسال نظر