بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تغییر دیدگاه و موج سواری عامل ریزش بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: در گذشته افراد با هدف کسب سود ۱۰۰ درصدی سهامداری می‌کردند، اما در حال حاضر به ۱۵ تا ۲۰ درصد نیز راضی هستند به همین دلیل با رشد ۲۰ درصدی، بازار بلافاصله به سمت اصلاح می‌رود.
کد خبر : ۲۳۲۹۴۷

تغییر دیدگاه و موج سواری عامل ریزش بازار

ناصر کشاورز در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: سطح قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته و به همین دلیل در حال حاضر بازار در حال اصلاح این رشد است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: شاخص همانند ماه‌های گذشته روان نخواهد بود که بگوییم به راحتی سطوح بالاتر را خواهد دید بلکه این موضوع نیاز به کف سازی و حجم معاملات بیشتری را می‌طلبد تا میانگین قیمت تمام شده سهام بالاتر بیاید.

وی گفت: پول در اختیار افرادی قرار گرفته که سهام را روی مثبت عرضه می‌کنند و پس از آن قیمت را منفی می‌کنند و مجددا در ریزش قیمت خرید می‌کنند و عملا در یک روز ۱۰ درصد سود می‌کنند.

کشاورز با بیان اینکه هدف و دیدگاه در بورس تغییر کرده است، بیان کرد: در گذشته افراد با هدف کسب سود صددرصدی سهامداری می‌کردند، اما در حال حاضر به ۱۵ تا ۲۰ درصد نیز راضی هستند به همین دلیل با رشد ۲۰ درصدی، بازار بلافاصله به سمت اصلاح می‌رود در این میان هم افرادی که سود مدنظر خود رسیدند فروشنده می‌شوند و هم افرادی که منافع آن‌ها در ایجاد این موج است بهره برداری می‌کنند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: شاخص از اواسط هفته آینده روند صعودی با شیب کند به خود خواهد گرفت و حجم معاملات آن نیز خوب خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند با چند راهکار بازار سرمایه را تقویت کند، خاطرنشان کرد: دولت برای اینکه بتواند نقدینگی را مدیریت کند باید به شرکت‌های بورسی معافیت مالیاتی بدهد تا نقدینگی به سمت بازار سرمایه هدایت و موجب افزایش تورم نشود، نرخ بهره کنترل شود و افزایش نیابد.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:
متمایل شدن بازار به سمت سهام کوچک
یک اقتصاددان در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:
منفی‌های دیروز دستکاری بود، نه هیجان!
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:
با نگاه تحلیلی، صنایع ارزنده کدامند
سودی ۱ ریالی تقدیم به سهامداران سهمی ۳۴.۰۰۰ تومانی؛
"وملی" کلاه به گشادی کفش‌های ملی
ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
مردم روعوام حساب نکنیدخودتان عوام هستیداکثریت سهامداران ۵۰درصدتوضررند
ایرج
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
سلام خیلی دولت بدی داریم بامسولین بدترنمیدونم میخان بااینهمه پول میلیاردی که دارن چیکار کنن وسیری ناپذیرهستن اونهم با ................
خدا انشاله تواین دنیا بهشون خیر وآرامش نده وهمیشه استرس پول داشته باشن علی الخصوص حقوقی نامرد بی شرف بی وجدان وبی دین شستا
درقیمت۶۵۰۰ ب ملت فروخت الان کرده ۲۵۰۰اونم نمیخره آخه موندم گروه فقهی ک توبورس هستن اونادیگه کی هستن که ب قول ریس بورس همه رومیدانند
واقعا روی اسلام رو هم خجالت نمیکشن وکارشونو اسلامی جلوه میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
این بازار دستوری وهیچ منطقی ندارد قانونها لحضه ای اونم برای حقیقیها فقط سود بازار برای دولت وحقوقیهاست ۰۰۰۰۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
ودولت ..............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
ودولت ............
ناشناس
Jordan
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
بورس تهران پایبند هیچ اصولی نیست سست بنیاد و دمدمی مزاج دقیقا مانند ما مردم ایران عمل می کند رانت آن هم ملهم از روحیه اجتماعی ما ملت است . پس چی و چطور باید در این اوضاع عمل کرد. باید گفت .هیچ تضمینی وجود ندارد.چه در سود و حتی چه در زیان
رضامشیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
راه یاد مردم میدید
۴نفر هم ک باد نیستن شما یادشون میدید.
واقعا که همه چی زیر سر خودتونه
RZA2LUX
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
دولت باید در خرید و فروش محدودیت قائل شود کسی که سهامی را خریداری می‌نماید نباید کمتر از ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت حق فروش آن را داشته باشد اگر این کار انجام شود دسته نوسان گیر ها کوتاه خواهد شد از نوسان گیری و بازار ثبات و آرامش پیدا خواهد کرد
RZA2LUX
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
دولت باید در خرید و فروش محدودیت قائل شود کسی که سهامی را خریداری می‌نماید نباید کمتر از ۴۸ ساعت یا ۷۲ ساعت حق فروش آن را داشته باشد اگر این کار انجام شود دسته نوسان گیر ها کوتاه خواهد شد از نوسان گیری و بازار ثبات و آرامش پیدا خواهد کرد
ناشناس
Brazil
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
نوسانگیری را محدود کنید عرضه های آبشاری و پیشگایش را محدودتر کنید بازار بورس رشد خوبی خواهد کرد ، ای تو روح اون کارشناسیتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
لعنت بر ...........آدم دروغگو وخائن ودزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
سلام این کارشناس منظورش با خودش بوده و .... ۹۰ درصد مردم هنوز توی ضرر هستند کدوم سود.. چه کشکی چه ماستی خوشتون میاد الکی نظر میدید
Most
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
سهم ونیرو ۵۵ در صد زیان داده همه سهامدارهاشو به خاک کشونده کسی هم نیست بگه اخ اینقدر تو یه سهم ریزش میشه اخ این ونیرو صاحب نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
سلام با پالایشی صد در صد مشخص شد که دولت جیب ما را زد
عجب اسلامی فقط فقط دروغ دروغ
از داعش شما بدتر هستید
آنها یک بار آدم را میکشند راحت می‌شویم