بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا خبر داد؛

طرح عرضه خودرو در بورس منتظر تایید مجلس

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: باید منتظر باشیم تا این طرح در آینده به طور رسمی در مجلس تایید شود تا بتوانیم این مسئله را در بورس کالا عملی کنیم.
کد خبر : ۲۳۳۳۹۸

طرح عرضه خودرو در بورس منتظر تایید مجلس

به گزارش بورس نیوز، علیرضا ناصرپور، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا، درخصوص عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: طرح عرضه خودرو‌های سبک در بورس کالا چند ماهی است که توسط نمایندگان مجلس مطرح شده و در حال پیگیری است.

وی افزود: کلیات این طرح قبل از آنکه در کمیسیون صنایع مطرح شود، طی جلسات متعددی بررسی و تصمیمات متعددی توسط مبدعان این طرح، قطعه سازان، خودروسازان، اداره استاندارد و سایر نهاد‌های ناظر اتخاذ شد.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا ادامه داد: کلیات این طرح در کمیسیون صنایع و معادن اعلام وصول شده، اما به نظر می‌رسد که این امر جای بحث‌های بسیار دارد، حال باید منتظر باشیم تا این طرح در آینده به طور رسمی در مجلس تایید شود تا بتوانیم این مسئله را در بورس کالا عملی کنیم.

ناصرپور خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال اجرایی شدن این طرح در بورس کالا هستند، اهدافی دارند که نخست می‌توان به بحث شفافیت با توجه به شکاف قیمتی که بعضا به ضرر صنعت خودرو، دوم بحث توزیع اشاره کرد و مسئولان می‌توانند از طریق بورس کالا امر خرید خودرو را رقابتی کنند.

وی تصریح کرد: عامل سوم آن است که، چون بازار خودرو غیرمتشکل بوده و شکاف قیمتی در آن وجود دارد؛ بورس کالا به عنوان یک بازار متشکل می‌تواند آن را ساماندهی کند به گونه‌ای که تفاوت قیمتی موجود در آن را کاهش دهد.

وی افزود: در پایان باید گفت از آنجایی که شکاف قیمتی در بازار خودرو افزایش یافته، طرح عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند تاثیر به سزایی بر بازار خودرو داشته باشد و مانع از دستکاری دلالان بر قیمت این کالا شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر