بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به استیضاحی که فقط یک حسن داشت و ابزارسوزی در بورس تهران و...
کد خبر : ۲۳۳۸۳۶

هزار توی بانکی و حماسه سازی در بورس

به گزارش بورس نیوز، امروز بازار حواشی به مدد استیضاح رئیس باب همایون از بازار سرمایه خیلی داغ تر بود. اهالی بهارستان آخر هم گفتند قانع نشده ایم و طرح استیضاح با ۱۰۲ امضا تقدیم شد. حالا بقیه که رای موافق نداده اند، چطور قانع شده اند را نمی دانیم؛ ولی بد نیست دوستان لابلای "خیلی خوبیم ما" گفتن هایشان، یادشان بماند که نابسامانی بازار ارز و خودرو و سرمایه، فقط هنر یک نفر نبوده و خیلی ها دست به دست هم دادند و آنقدر مداخله غیر کارشناسی کردند تا بازارها را بهم ریختند. از مدت ها قبل هم حتی مردم عادی کوچه و بازار مقصرین آشفتگی ها را می شناختند. کاش یک بار درس می گرفتید و یک اشتباه را هر روز تکرار نمی کردید.

اولین ثمره "استیضاح"

البته این طرح استیضاح حداقل یک حسن داشت و آن هم این بود که سهامداران دومین هبه پاستور به مردم، آرزو به دل نماندند و یک روز رنگ سبز روی تابلو معاملات دیدند.

برکت به مدد بخشش خیرخواهانه

بعضی دوستان طوری از تخلفات در روند خصوصی سازی انتقاد می کنند که... یادآور می شویم آقایان در این زمینه تخلفی نداشته اند و فقط سعی کرده اند بعضی دارایی هایی را که روی دست پاستور باد کرده بوده، به نیازمند برسانند و چه کار خیری از این بزرگتر که به نیازمندان، ارزان تر بفروشیم. مثلا یک بنده خدایی، پیش باجناقش شرمنده بوده که کمتر دارد، چند پتروشیمی به ایشان داده اند تا پیش زن و بچه خجالت زده نباشد و صد البته برای اینکه غرور این بنده خدا هم زیر سوال نرود، مجانی نداده اند، مبلغ اندکی گرفته اند که مبادا برنجد که صدقه داده اند! به جبران همین بخشش، در پرونده دیگری فروخته اند و تا بازپرداخت اقساط عقب افتاده کل مال فروخته شده را به ثمن بخس پس گرفته اند و جالب اینکه همان را ۲۲ برابر فروخته اند! تازه از همینی که ناجوانمردانه پس گرفته اند و بعد هم مقداری از آن را فروخته اند، قرار است به طلبکاران پاستور هم بدهند! اگر اینها نشانه ای از برکت در مال نیست، پس چیست؟

از این جیب به آن جیب در دالان تو در تو

بانک لاکچری ساز اگر یک روز خبرساز نباشد، روزش شب نمی شود. باز هم یک "از این جیب به آن جیب" راه انداخته اند و باز پروژه سوپر لاکچری شان را به یکی دیگر از زیرمجموعه ها فروخته اند. با همین فرمان پیش بروند، احتمالا به زودی زیان انباشته را می پوشانند، بی آنکه مال را واقعا فروخته باشند! امان از این دالان تو در تو...

ابزارسوزی، حماسه ای بزرگ در بورس تهران

در بازار سرمایه، یک چیزی وجود دارد بنام "ابزار"! این ابزارها همه جای دنیا تعریف مشخصی دارند و هدف از استفاده از آنها، ایجاد فرصتی برای بهبود روند معاملات است. ما اما آنقدر هنرمندیم که هر ابزاری را به تهدید مبدل می کنیم. هنوز یادمان نرفته چه شوی تبلیغاتی بزرگی برای معرفی اوراق اختیار خرید سهام برپا کردند؛ حال آنکه این روزها دارندگان اوراق اختیار خرید سهام در گل مانده اند و کاسه "چه کنم" بر سر می زنند! تعلیق نماد آن هم در سررسید اختیار خریدها، شاهکاری است که فقط در بورس ما خلق می شود؛ بعد بعضی آقایون پیغام می دهند که چرا از اقدامات مثبت ملاصدرا چیزی نمی گویید؟ راستی گفتیم ابزار و معضل بازارگردانی ها هم یادمان آمد... تا مرثیه ای دیگر از حماسه آفرینی ها، بدرود!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
چرا اضافه شدن سهام در پرتفو بعد از افزایش سرمایه در مورد بعضی از شرکتها این همه طول میکشد ؟؟؟ مانند فارس یا فملی یا نوری.
در حالی که بعضی از شرکتها فورا بعد از افزایش سرمایه در پرتفو اضافه شده و قابل معامله است. مانند کاما.
آیا سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر و موظف به صیانت از حقوق سهامداران در این موارد هیچ وظیفه ای ندارد ؟؟؟
خواهش میکنم پی گیری بفرمایید.
م.م
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
متن به حدی کوچه بازاری نگاشته شده که خواننده نمی داند منظور استیضاح چه کسی است ، چرا استیضاح شده اند یا قرار است استیضاح شوند ؟ مدل نویسندگی بسیار سبک و گویی حتی خواننده را هم مورد تمسخر قرار می دهد چه برسد که در لابلای متن بارها تمام ارکان اقتصادی را به باد تمسخر گرفته است و سرانجام نمی دانیم هدف این متن چه پیامی به مخاطب است و اصلا مخاطب چه کسی است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
مابهترین ابزار دنیا را داریم ابزاری که مملکتی را از ارش به ۰۰۰می کشاند ...............کم ابزاری نبوده برای مدیران این مملکت مدیرانی که درزمان .................خواب همچین روزهای هم نمیدیدن تنها ارزوی این مدیران این است که چرا امروز پدروپدرجدمان نیستند که ببیند که .............. چه ابزار کارامدی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
لعنت ب این بازار بورس‌.من که دارم نابود میشم‌.خداهم شما گردانندگان بازار را نابود کند
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
طی چند ماه تمام پس انداز صدها هزار نفر از مردم را در بورس خوردند.لعنت خدا و رسول بر این غارتگران اموال مردم.
ایرج میرزا روحت شاد
Germany
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
اگه نمیتونی یه گزارش درست و حسابی بنویسی ...برو کمدی بنویس...بیشتر جواب میده..