بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
رئیس سازمان بورس گفت: راه نجات سرمایه گذار آموزش و در کنار آن نگاه بلندمدت داشتن و صبر و حوصله است تا بتوان برداشت مناسب از بازار سرمایه داشت.
کد خبر : ۲۳۳۸۸۷

به گزارش بورس نیوز، حسن قالیباف اصل در مراسم افتتاح معاملات صندوق‌های کشاورزی و گواهی سپرده خرما اظهار کرد: بورس کالا جایگاه خوبی در اقتصاد کشور دارد و به نهاد مهمی در کشف قیمت تبدیل‌شده است.

رئیس سازمان بورس با اشاره به فعالیت بورس کالا و انرژی در کشور افزود: اگر به دنبال شفافیت هستیم باید بورس را توسعه دهیم، بورس کالا به شفافیت کمک کرده و به دلیل درج قیمت بر روی تابلو، تکلیف سرمایه‌گذار مشخص است.

وی گفت: در بورس کالا امسال ارزش معاملات به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید درحالی‌که سال گذشته این رقم ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بود و حدود ۳۰۰ کالا نیز معامله می‌شود.

قالیباف اصل بابیان اینکه وظیفه بورس کمک به بخش واقعی اقتصاد کشور است، بیان کرد: گواهی سپرده خرما و صندوق‌های کالایی کمک می‌کند تا مردم با پول‌های خرد وارد شوند و یک فرصت سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان بورس تصریح کرد: در سازمان بورس از کار‌های انجام‌شده در بورس کالا حمایت و از راه‌اندازی صندوق‌های کالای استقبال کردیم.

وی با اشاره به اقداماتی که در آینده اجرایی خواهد شد، تکید کرد: اصلاح دستورالعمل گواهی سپرده، تصویب دستورالعمل خرید دین، راه‌اندازی سلف مسکن و قرارداد‌های آتی در صندوق‌های کالایی ازجمله اقدامات در حال پیگیری است.

قالیباف اصل با اشاره به اینکه بازار اوراق بهادار به‌تنهایی ۷ هزار هزار میلیارد تومان ارزش دارد، گفت: امسال ارزش معاملات در این بازار ۳ هزار هزار میلیارد تومان شد و نقدینگی افزایش یافت.

رئیس سازمان بورس افزود: در بخش تأمین مالی، تجهیز منابع از بازار قابل‌مقایسه با سال‌های قبل نیست درحالی‌که در سال گذشته این رقم ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بود امسال به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی بابیان اینکه ایجاد شرکت سهامی عام پروژه را پیگیری کردیم اظهار کرد: ۲ شرکت در حال گرفتن مجوز هستند که یکی در بخش معدن و دیگری در بخش پالایشگاه است که به جهش تولید و تأمین مالی پروژه‌ها کمک می‌کند.

قالیباف اصل با اشاره به اینکه با آزادسازی سهام عدالت افراد زیادی وارد بورس شدند، تصریح کرد: راه نجات سرمایه‌گذار آموزش و در کنار آن نگاه بلندمدت داشتن و صبر و حوصله است تا بتوان برداشت مناسب از این بازار داشت.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: البته در این بازار ابزار غیرمستقیم نیز وجود دارد و توصیه به سهامداران این است که از این ابزار برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه بورس کالا منشأ گرانی‌ها است، گفت: در حالی برخی گرانی‌ها را بر گردن بورس می‌اندازند که قیمت بورس نسبت به بازار ۲۰ درصد پایین‌تر است، حتی قیمت جهانی شمش نیز ۳۰ درصد بالاتر از بورس است.

قالیباف اصل بابیان اینکه بورس کالا ابزار گرانی نیست، تأکید کرد: بورس کالا بازار شفاف و رقابتی است و قیمت‌های آن بر روی تابلو قرار دارد.

رئیس سازمان بورس بابیان اینکه اختلاف قیمت ورق در بورس و بازار دو برابر است، گفت: زمانی که کالا در بورس ارزان به فروش می‌رسد متضرران اصلی مصرف‌کننده و تولیدکننده هستند و هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید سودآوری و بنیاد شرکت‌ها نیز مدنظر قرار گیرد.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
با تاکید بر اقدامات سیاسی و ورود مسئولین غیرحرفه‌ای به بازارسرمایه؛

رئیس سازمان بورس استعفا داد

بازاری که قربانگاه سهامداران شد؛

ذبح اعتماد در بازارسرمایه

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارند در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازاری که با هر بادی می لرزد...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بازنشسته د
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
.....................چندغاز پول سالها طول کشید پس انداز کنیم همرو براحتی تو مرکز دزدی دولتی یعنی بورس دزدیدن.
ناشناس
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
خب دوست عزیز ، وقتی میگه سرمایه گذاران در بورس میبایست نگاه بلند مدت داشته باشند ، دقیقا داره به شما و امثال شما پاسخ میده ، منظور واقعی اش اینه که صبور باشید به خدا توکل کنید . نگاهتون به دزدان بورس نگاه اخروی باشد ، خداوند در سرای آخرت حتما حساب کار این دزدان را مورد تفقد و بررسی قرار خواهد داد ، پس ناراحت نباشید . منظورش از نگاه بلند مدت ، دقیقا همینه .
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
دیدگاهم اینه که باید. .............................. کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
مردک بی آبرو، تو اگر .................داشتی تا الان صد بار استعفا داده بودی !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
..........................با اون ..................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
نظرات ایشان همیشه منفی شدن بازار را به همراه دارد.ده ساله میگه مردم غیر مستقیم سرمایه گذاری کنند.انگار تو این بازاری که ساختن صندوق های سرمایه گذاری معجزه میکنند.انها هم سبد سهام هست.وقتی رکود در تمام بازار واعتماد مردم هست صندوق ها معجزه میکنند.کلی سهامدار در این صندوقها متضرر شدند.ترا خدا شما هم بعد از ده سال یک حرف و فکر جدید ارایه بده.خسته نشدیداز حرف تکراری
جسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
تو رو خدا کم دروغ بگو دیگه همه میفهمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
مدیران این مملکت شده مثل ..............،،و............... ......هم ریس کل
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
دید بلند مدت داشتیم جزیی سرمایه که با نخوردن وپوشیدن ومسافرت نرفتن وبا بد بختی فراهم کرده بودیم در کوتاه مدت اردست دادیم علی برکت ا....