بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
دلیل سکوت رسانه ملی، ناآگاهی است یا مشاوران آشنا؛

"صدای سهامدار" اینبار از صداوسیما پرسید

کاهش دستوری قیمت فولاد با شعار حمایت از مردم، ۴۰سال بوده که در انواع کالا‌ها آزمایش شده و حاصل آن، خرید کالای ارزان از سوی یک عده دلال و دارای رابطه و فروش همان محصول با قیمت گران به مردم است؛ پس مردم جایی در برنامه وزیر صمت ندارند.
کد خبر : ۲۳۴۱۳۸

دلیل سکوت رسانه ملی چیست

به گزارش بورس نیوز، ماجرای فولاد رزم‌حسینی و دست‌کاری قیمتی آنقدر برای "بازارسرمایه" همان بازاری که رئیس‌جمهور قول "بازار محکم" را داد، مهم بود که برای مو شکافی کردن چنین تصمیمی و بازخورد‌های مثبت و منفی آن، حوصله صدا و سیما در آن نگنجید و صرفا با یک‌برنامه گفت‌وگوی شبانگاهی سر و ته ماجرا را جمع کردند و رفت!

درحالی که بورسی‌ها توانسته‌اند "ایران‌کالا" را با کارشناسان خود قرق کنند اما؛ دلیل اینکه فقط این شبکه بیشتر تمرکز خود را به هواشناسی شاخص گذاشته و از اتفاق‌های کف‌بازار و تاثیرگذار بر روند سهم‌های بزرگ و تاثیرگذار دوری می‌کند، جای سوال دارد.

 

باید اضافه شود که این سکوت کاملا به ضرر سهامداران تمام شده و اهالی وزارت صمت کاملا به واسطه مشاور‌هایی که دارند، کاملا باعث سکوت رسانه ملی و شفافیت بر واقعیت خبری فولاد و دستوری بودن نرخ آن شدند.

دلیل سکوت رسانه ملی چیست

این درحالی است که اهالی غیربومی زیست‌بوم بازارسرمایه نیز که در این چند برهه معاملات شفاف "بورس‌کالا" به ضرر آن‌ها تمام شده نیز با انواع روش‌ها به آن تاختند و با اکانت‌های فیک نیز در مرداب "صمت" شنا کردند تا عقده‌های گذشته خود را خالی کنند.

دلیل سکوت رسانه ملی چیست

اما سوالی که "صدای سهامدار" مطرح شد و بار‌ها سهامداران با بورس‌نیوز تماس گرفتند، از رسانه ملی آن بود که چرا برنامه کارشناسی واقعی در این رسانه برای شفافیت بیشتر، تولید نشد.

آیا دلیل آن را جنگ رسانه‌ای بود که برخی‌ها اینگونه مطرح کردند! بنابراین این شفافیت از سوی وزارت صمت، بورس کالا و صداوسیما کاملا نیاز بوده تا واقعیت پنهانی که برخی‌ها مدعی هستند، روشن شود.

نگاهی دقیق‌تر به دودی که به چشم سهامدار رفت

ماجرای قیمت گذاری دستوری فولاد که مورد اصرار رزم حسینی، وزیر صمت و اسماعیلی معاون وی است، در بعد فنی آن قدر بدیهی است که رسانه‌های کشور در پی اعتراض سهامداران شرکت‌های فولادی همگی این اقدام غیراقتصادی را محکوم کرده اند.

موضع هم مشخص است؛ کاهش دستوری قیمت فولاد با شعار حمایت از مردم، ۴۰سال بوده که در انواع کالا‌ها آزمایش شده و حاصل آن، خرید کالای ارزان از سوی یک عده دلال و دارای رابطه و فروش همان محصول با قیمت گران به مردم است؛ پس مردم جایی در برنامه وزیر صمت ندارند.

اما در این میان شاهد سکوت معنادار صداوسیما برای حمایت از بازار سرمایه و سهامداران هستیم؛ البته با یک بررسی ساده دلیل سکوت صداوسیما و البته تهیه چند گزارش از دفاع از اقدام وزیر صمت کاملا عیان می‌شود.

مشاور رسانه‌ای پرنفوذ

علی‌اصغر پورمحمدی از مدیران نام آشنای سازمان صدا و سیما که معاونت سیمای سازمان صداوسیما را بین سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ بر عهده داشت و اکنون به عنوان مشاور وزیر صمت و رییس شورای رسانه و اطلاع رسانی وزارت صمت فعالیت می‌کند.

دلیل سکوت رسانه ملی چیست

نفوذ بالا و تلاش او برای پنهان ماندن سوژه اصلی این روز‌های اقتصاد کشور که ظلم آشکار به سهامداران است، جواب داده است.

مدافعان وزیر صمت

از روزی که رزم حسینی برخلاف وعده‌های خود، شیوه نامه فولاد را کنار گذاشت و درصدد کاهش اجباری قیمت پایه فولاد برآمد، افرادی خاص و مورد انتظار از موضع وزیر دفاع کردند.

افرادی مثل علی محمد ابویی، نایب‌رئیس انجمن نوردکاران و عضو هیات مدیره سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران و احمد رضوی نیک، رییس انجمن نوردکاران و افرادی از فعالان این دو حوزه یعنی نورد و پروفیل طی روز‌های اخیر در اقدامی کاملا طبیعی از وزیر صمت حمایت کرده اند؛ اصلا فولاد ارزان قرار است به این افراد و دسته برسد و قدرت بالای آن‌ها باعث قرار گرفتن وزیر و معاونش در برابر فولادسازان شده؛ شک نکنید اگر اعتراض رسانه‌ها و سهامداران زیاد نبود، قطعا وزیر صمت به خصوص اسماعیلی، معاون او برای فولاد علاوه بر کف قیمت، سقف قیمت هم می‌گذاشتند.

مدافعی از جنس پتروشیمی

اما جدای از افراد مورد انتظار، وزیر صمت، حمایت یک فرد شناخته شده در حوزه پتروشیمی را هم در کنار خود دارد.

مدیر نام آشنای حوزه پتروشیمی به محض رای اعتماد رزم‌حسینی مدام در صفحه توییتر خود از شخص رزم‌حسینی حمایت کرده و حتی با وجود انتقاد‌های زیاد در برخی انتصاب‌های عجیب مدیران حوزه فولاد، بازهم از شخص وزیر حمایت می‌کند.

دلیل سکوت رسانه ملی چیست

از سوی دیگر در شبکه‌های اجتماعی این موضوع مطرح شده و کاملا قابل بحث بوده که چرا اهالی خارج از بازارسرمایه و البته طرف خریدار برخی اقلام در بورس‌کالا یک‌شبه دایه‌دار شفافیت می‌شوند، البته در گوشه‌وکنار پاسخی نیز آمده که برادر این فعال اتاق بازرگانی، همسر خواهر پورمحمدی، مشاور رسانه‌ای وزیر صمت بوده و به این ترتیب زنجیره حمایت‌های معنادار این افراد از رزم حسینی به پشتوانه صداوسیما مشخص بوده که امیدواریم در راستای منافع ملی باشد!

بیشتر بخوانید:

کشف قیمت محصولات در بورس براساس عرضه و تقاضا

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
اعدامش کنید شما که از پین پیروی میکنید چرا تو این کارا مثل چین عمل نمیکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
سلام .چه شود .رسانه ورییس وروسای اصناف فولاد.واقعا اینا دارند برای مملکت تصمصم میگیرند وا مصیبتا.علم بهتر است یا ثروت به بچه هامون تو این چهل سال چی بگیم.
ناشناس
Canada
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
دستشان از دلار ۴۲۰۰کوتاه شده دارن دنبال منابع رانتی جدید میگردن.
ا
از یک زاویه دگر هم میشه دید .دولت با گران کردن بنزین ملت را به کف خیابانها کشید .که این توسعه خنثی شد ،حالا با ضربه به بورس واز دست رفتن سرمایه ۵۰ میلیون سهامدار .دولت اینبار هم میخواهد شانس خود را امتحان کند وملت مال باخته وعصبانی را میخواهد به کف خیابانها بکشد....به این ها همه چی میچسبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
امام حسین ع فرمودند اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید،شما دین نداری که هیچ شرافت هم ندارید ،
هادی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
این اشغالهای جره پر هستن تو جای جای بدنه اقتصاد مملکت
از کدومشون بنالیم هر چه میکشیم از عمل خودمونه که این خوک صفتهای جره مخصوصا تو این 7 سال اخیر شدن بلای جان مردم
تو انتخاب کردنتون چرا اشتباه میکنین یا چرا در درست یا نادرست انتخاب کردن دیگران چرا تلاش نکردین که حالا مینالین
حالا حالاها باید بکشین از این خوک صفتهای خوک زا
امید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
فردا هم جلو ................لعنت به دولت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
.مصداق جرم چیست ؟دوستان قوه قضاییه پاسخ بدند آیا تشکیل صف فروشی به بهانه پایین کشیدن قیمت واز دست رفتن سرمایه مردم به این شکل به بهانه های جورواجور جرم نیست ...حالا شاید درجواب بگن خود انها هم سرمایه شان نزول پیدا میکنه بله درسته ولی انها سرمایه دارن با ترزیق پول ومیانگین سودشان پرت میشود اما ما یهامداران خرد ودست خالی با این مقدار پول چگونه ضررهایمان را جبران کنیم ....این کار مصداق چاقوکشی هست ولو آدم نکشی پس جرم جرمه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
ویروس منحوس روحانا تمام سهم هارو تا منتهااله منفی و ریزش هدایت کرده، کارد به استخوون مردم رسونده، کیسه هاشو از خون و مال مردم پر کرده، الان به فکر حمایت بوورس رسیده... ما هم گوساله نمی‌فهمیم...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
...................ساعت .. صبح همگی جلوی سازمان بورس میدان ونک باشبد ...........در .........................
م
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
واقعا خجالت نمی کشه دولت روحانی ۳ ساله تحریم رو تحمل کردیم سفره های خیلی از مردم کوچک و کوچکتر شد به خاطر کشور ایران بزرک عوض اینکه دولت و مردم با هم باشن خیلیا از این تحریم که تا دیروز دستشون به دهنشون نمی رسید الان ادعای اربارباب و رعیت می کنن این اسلام واقعییه که از جیب مردمی که ۳ سال پشت دولت بودن حالا دولت دست توی جیب مردم کنه ..دس مریضا اقای روحانی کی اون صندلی رو ترک می کنی ترامپ رفت با خفت تو چه چوری می ری با ذلت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
بورس ایرا ن قمارخانه شد آقای روحانی مردم را فریب داد .اموال مردم رادزدید . هم دروغ گفت هم به اعتماد مردم خیانت کرد. از برادران وخواهران خواهش می کنم وارد این قمار خانه نشوید . آرامش وسرمایه خود را مانند ما بباد خواهید داد . ما اشتباه کردیم به کذاب اعتماد کردیم وباختیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
باسلام
من یک سهام دار خرد هستم با کلی ضرر.خواستم بگم خدا شاهده تحلیل‌های من از تمام کارشناسهای بورس دقیق تره
تحلیل: سران ما چون بودجه ای برای جبران کسریها و اوضاع خراب مملکت ندارند به جز صادرات و بورس . بنابراین تا شش سال آینده بورس هیچ رشدی نخواهد داشت.
شاعر میگه : تدبیرهای زیادی بیندیش؛ امیدهای دروغ و واهی بده سپس گشایشی کن در جیب دیگران.
یحیی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
اون لباس رزم‌ در بیار از پوست روباه برای خود جامه بدوز
ارسلان
Netherlands
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
تصمیم گیری نسنجیده برای شخص وزیر قابل قبول نیست. وقتی مقام بالاتر دستور یک وزیر را ابطال میکنه.باید سرش را پایین بیندازد. البته اینها برای استفاده از رانت و کسب ثروت نامشروع پی همه چیز را به خود مالیدن.براشون مهم نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵
چرا مجلس از این آقایان باز خواست نمی کنه که ببینه علت اینقدر فشار از کجاست
متضرر دولت و .
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
همدستی یعنی چه سری به گکوثر بزن و پالایشی و بعد برو . تو هیچ اطلاعاتی از بورس نداری . روزی این متضررها استیضاحت میکنند .
طاهری سرمور
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۰
بادرود.ای بابااین هم شایدمصلحتی بودکه یکطوری افشاشودتالایه های دیگرفسادکه هم ازیک آخورمی خورندرونشوددراین مملکت درهرکدام ازصنایع ماباورکن صدهالایه فسادداردوهرموقع خیلی گندش بالا آمدآن لایه پایینی راگردن می زنند.البته خداشکراین یکی ازلایه های بالا هست کاشکی هرچندلایه هاازبنیان فسادزااست ولی درتمام صنایع ازهمین لایه شروع به پاکسازی وفسادزدایی شودکه باورکن شب وروز من نوکری آنهایی رامی کنم که دست به این افشاگری کرده اندکه کمی فشاربرمردم بااین اوضاع ازنظرروحی همشده کمترشود.ویک نکته دیگرلااقل اگربورس مارامتضررکرده این حسن راداشته که یک گوشه کوچکی تاحدودی روبه شفافیت می رود.ازبورس نیوزهم کمال سپاس رادارم چون طی این یک سال که تقریبامطالبش رامی خوانم ازبقیه رسانه هاشفافترمی نویسدوبهتررسالتش راانجام می دهد.پاینده باشید.آموزگاربازنشسته
ناشناس
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
بدبخت همین اقتصاد نیوز است که بورس را هیجانی میکنه و منفی ضمنا در این رسانه دولتی اجازه نمی دهند کسی کامنت بزاره چون می خواهند با زور حرفشان خبرشان نظرشان و عقیده منحوس خودشان را به زور بر مردم تحمیل کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱
ترامپ رو ببینید روزهای آخر برای قدرت داره چکار میکنه....
حالا خودتان حدس بزنید قضیه این روزهای ما...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
ما که بقول انها سواد نداریم ولی متوججه هستیم که همه سهام سقوط کرده و این دستوری است خدا ازتون نگذره که ابروی کشور رو بردین
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
دولت با هزار ترفند پالایش را ده هزار تومان به ما فروخت و وعده سی درصد تخفیف داد باور میکنید الان چهل درصد هم از پولمان کم شده باشد امکان ندارد. دولت دست تو جیب من کرده باشد
میشه به حرف رییس جمهورت گوش بدی و همه چیز را به بورس بسپاری اما هفتاد درصد از پولت نابود بشود؟ کسی تو دنیا این جنایت را باور میکند؟ اونم رییس جمهور کت شلواری نه ها رئیس جمهوری که لباس پیغمبری پوشیده و حجت اسلام است
من که باور نمیکنم
میگم توطئه است.
خوب است توطئه گران را در میادین شهر دار بزنند تا درس عبرت بشود برای توطئه گران اینو خودشون اول انقلاب فرمودند
نانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
خدا لعنت کنه روحانی رو که ما رو نابود کرد
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کدوم صدا کدوم دفاع بابا سهم رو سه ویا چهار هزار تومان به مردم فروختی الان کمتر از هزار تومنه یکی بهم بگه توی همچین شرکتی چه اتفاقی افتاده که سهمش شده یک چهارم بی انصافا یکی جواب بده
مردم به ستوه امدن
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کدوم صدا کدوم دفاع بابا سهم رو سه ویا چهار هزار تومان به مردم فروختی الان کمتر از هزار تومنه یکی بهم بگه توی همچین شرکتی چه اتفاقی افتاده که سهمش شده یک چهارم بی انصافا یکی جواب بده
مردم به ستوه امدن
محمود
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
همین اقتصاد نیوز است که بورس را هیجانی میکنه و منفی ضمنا در این رسانه دولتی اجازه نمی دهند کسی کامنت بزاره چون می خواهند با زور حرفشان خبرشان نظرشان و عقیده منحوس خودشان را به زور بر مردم تحمیل کنند
شمس یاوری ساوجی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
با وجود مافیای هفت سر به توان n درجامعه ،محال هست فقرا وضعفا بازنده نباشند،چون خصلت گرگها درندگی هست حتا همنوع خودشان را هم در تنگنای زمان می درند.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
امروز با ۷۵درصدضرر از بازار خروج زدم
خدایا حق ما را از حلقوم این ..........دزد بکش بیرون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
با وجود اینکه همه از این مافیا و دزدی ها خبر دارن. ولی بازم کسی به اینا کار نداره و میزارن هر چی میخوان دزدی کنن..............ب روحانی ............به رزم حسینی
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
نفرین به دولت .و ................. گکوثر و پالایشی
نفرین به اقای ........کهدبه زور مانده و مردم را بیچاره کرد
روزی به پای این مردم میفتی. الهی امین . بیسواد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
نفرین به دولت .........و ........ گکوثر و پالایشی
نفرین به اقای ......کهدبه زور مانده و مردم را بیچاره کرد
روزی به پای این مردم میفتی. الهی امین . بیسواد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
نفرین به دولت ..........و ................... گکوثر و پالایشی
نفرین به اقای ............کهدبه زور مانده و مردم را بیچاره کرد
روزی به پای این مردم میفتی. الهی امین . بیسواد
اميد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
سلام من سهام عدالت فروختم هفت ماه پيش بعدسه ماه فقط شيصت هزارتومن واريز كردن خب چرا واريز نميكني بابادستمون خالييي هست