بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
آزادسازی نرخ فروش "سنگ‌آهن" به کام سهامداران می‌شود؛

استخراج ۱۰۰تومان سود به ازای هر سهم "کچاد"

بخش مهمی از سود خالص محقق شده که معادل عددی در حدود ۱.۰۰۰ ریال به ازای هر سهم بوده در سه ماهه سوم سال محقق شده است.
کد خبر : ۲۳۴۳۸۸

چادرملو

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در دوره ۹ ماهه منتهی به پایان آذر‌ماه سال جاری عملکرد جالب توجهی داشته و موفق به کسب رکورد تازه‌ای در فروش و سودآوری شده است.

سود خالص محقق شده این شرکت که بخش مهمی از آن در سه ماهه سوم سال به دست آمده، مبلغ ۹۴ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال و معادل ۱.۷۰۳ ریال به ازای هر سهم بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشدی بیش از ۱۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

عملکرد 9ماهه کچاد

همان گونه که ذکر شده بخش مهمی از سود خالص محقق شده که معادل عددی در حدود ۱.۰۰۰ ریال به ازای هر سهم بوده در سه ماهه سوم سال محقق شده که در حدود ۶۰ درصد از کل سود دوره ۹‌ماهه محسوب می‌شود.

آزادسازی نرخ فروش محصولات گروه سنگ آهن را می‌توان عامل اصلی رشد سودآوری این شرکت عنوان کرد که انتظار می‌رود در سه ماهه پایانی سال، این موضوع اثرات بیشتر و مثبت‌تری را در سودآوری شرکت نشان دهد.

درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در دوره ۹‌ماهه امسال به بیش از ۱۵۶ هزار میلیارد ریال رسیده که این مبلغ نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش نرخ فروش محصولات شرکت که عمدتا شامل کنسانتره فولاد، گندله فولاد و شمش فولاد بوده، عامل اصلی رشد درآمد‌های شرکت است.

مقادیر فروش انواع محصولات شرکت بدون در نظر گرفتن فروش برق معادل ۷ میلیون تن بوده که شامل فروش ۷۲۰ هزار تن شمش فولاد داخلی و صادراتی که این فروش از لحاظ مقداری نسبت به دوره ۹‌ماهه سال ۱۳۹۸ افزایش در حدود ۷‌درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین این شرکت برای سه ماهه پایانی سال جاری فروش ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول را برآورد کرده است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت رشد جالب توجهی را داشته و با توجه به افزایش محسوس نرخ‌های فروش و عدم تغییر جدی هزینه‌های تولید شرکت که عمدتا بابت استخراج و هزینه‌های پیمانکاری و دستمزد‌های پرداختی بوده، به بیش از ۶۷ درصد رسیده و این حاشیه سود در دوره مشابه سال گذشته ۵۱ درصد بوده است.

شرکت در این دوره مبلغ ۹۰۳ میلیارد تومان هزینه مالیات که معادل ۹ درصد سود قبل از کسر مالیات بوده، شناسایی و در صورت سود و زیان ثبت کرده است.

در نمودار روند کسب درآمد، سود عملیاتی و سود خالص در سه فصل گذشته از سال مالی شرکت ارائه شده است.

کسب نزدیک به ۱۰۰ تومان سود به ازای هر سهم در سه ماهه سوم

همان گونه که در نمودار نیز مشخص است شاهد رشد محسوس درآمد‌های عملیاتی و سودآوری شرکت در سه ماهه سوم سال نسبت به سه ماهه دوم و اول هستیم.

در صورتی که نرخ محصولات فولادی در دو ماه آینده تغییرات منفی خاصی نداشته باشند، انتظار رشد مجدد اقلام اصلی صورت سود و زیان شرکت در سه ماهه پایانی سال نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

رشد ۲۴۵درصدی درآمدها به‌کام سهامداران "کچاد"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
اهداف
سود انباشته این معدنی افزایش ۱۲۶درصدی را ثبت کرد؛

اهداف "کچاد" و لیست فروش‌ها به‌نفع سهامدار

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد؛

فروش سهام سرمایه‌گذاری در "کچاد"

"شهریور۹۹" سرآغاز پیشه گرفتن آمارهای فروش از سال ۹۸؛

رشد درآمدهای سالانه "کچاد" ۳۲۹درصدی شد

ثبت سومین ماه متوالی فروش بیش از ۲۵.۵۰۰ میلیارد ریالی؛

"کچاد" و ادامه روند باور نکردنی سه ماهه گذشته

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
معامعله امروز درسهم بکهنوج را هر انکس که دید متوجه عملکرد ناشیانه ناظر در بپایئن کشدن قیمت را دیدن جابجایی تعداد خریدار با فروشنده وعرضه ان درکف بدین منظور بدید سرمایه گذاران عامل اصلی ومهم در ریزش قیمت وفرار سهامداران از این بازار سازمان بورس معرفی شده که باید قالی باف چرایی انرا توضیح دهد سه دیدگاه مطرح شده اول بانکها بذای اینکه مردم سپرده گذاری کنند ودوم مافیای قدرت درکمک بدولت وسوم مدیرانی که حقوقهای بالای 100 میلیون تومانی از جیب مردم میگیرند ولی دستور کار از خارج صادر میشود تا مردم را بخیابان کشانده وباعث اسیب بایران شوند دراین خصوص سازمان بازرسی ونیروهای مطلع باید از اتفاقات در حال شرف جلوگیری کنند وعوامل مرتبط راشناسایی ومعرفی کنند تمامی اتفاقات بدفقط با همکاری سازمان بورس انجام میگردد قالی باف درزمره اولین متهمان قرار دارد که باید پاسخگو شود واز بهانهای واهی بپرهیزد درغیر باید منتظر عواقب بد باشیم