بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
سیمان‌ساز شرق‌نشین ۱.۲۱۹ میلیارد ریال درآمد داشت؛

"سشرق" هرات را برای رشد صادرات هدف گرفت/ سود ۱۲۲ریال در کیسه‌های این سیمانی

سود انباشته‌ سیمان شرق در این دوره ۳ ماهه برابر با ۱.۲۵۳ میلیارد ریال گزارش شده که افزایش ۳۵ درصدی را تجربه کرده است.
کد خبر : ۲۳۴۵۰۸

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، سیمان شرق در گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع درآمد‌های عملیاتی خود را بالغ بر ۱.۲۱۹ میلیارد ریال گزارش کرده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته افزایش ۶۴ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش‌های شرکت، سیمان شرق باید در راستای دسترسی نزدیک و آسان به بازار مشهد به عنوان بزرگ‌ترین بازار سیمان در شرق کشور گام‌های روبه‌جلویی بردارد ضمن آنکه ایجاد بازار‌های هدف جدید در مناطق مختلف استان از طریق مشارکت و به کارگیری ظرفیت شرکت‌های سیمانی در شمال و جنوب استان نیز باید سهم مناسبی از بازار داخلی عاید شرکت شود. 

بر پایه افشای اطلاعات شرکت نیز می‌توان به رایزنی‌ها با طرف مذاکره افغانی در هرات اشاره داشت که به‌منظور افزایش میزان فروش صادراتی اقدام‌های مثبت صورت گرفته است.

شاید پوست‌اندازی شرکت از نظر طرح‌ها و برنامه‌ریزی و همچنین پوشش ریسک‌های اقتصادی، بتواند شرایطی متفاوت از وضعیت فعلی را برای این شرکت رقم بزند.

نگاه به نرخ فروش کیسه‌های سیمان

نرخ فروش محصولات تا پایان اسفند ماه سال جاری بر اساس آخرین نرخ‌های اعمال شده و با توجه به تقاضای بازار در فصول سرد پیش‌بینی شده و برای ۶ماهه دوم با افزایش نرخ در ماه‌های گرم پیش‌بینی می‌شود.

از سوی دیگر، پیش‌بینی نرخ خرید مواد اولیه در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ در سه ماهه منتهی به اسفندماه بر اساس نرخ‌های جاری بوده و در ۶ماهه دوم سال مالی آتی (منتهی به شهریورماه) نرخ خرید مواد اولیه با توجه به افزایش نرخ تورم، با ۲۰ درصد افزایش پیش بینی می‌شود.

برآورد شرکت از تغییرات عوامل بهای تمام شده در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ نیز حکایت از آن داشته که هزینه‌های تولید محصول در ۳ماهه منتهی به اسفند ماه بر اساس نرخ‌های جاری در نظر گرفته شده و برای ۶ ماهه دوم سال مالی آتی با توجه به افزایش نرخ تورم، هزینه‌های حقوق و دستمزد و انرژی با ۱۵درصد افزایش، هزینه‌های تعمیرات و نگهداری با ۳۰ درصد افزایش و سایر هزینه‌ها عمدتا با ۲۰ درصد افزایش پیش بینی گردیده است. ضمنا شرکت در تلاش است با کنترل و برنامه ریزی هزینه‌های شرکت بهای تمام شده خود را مدیریت نماید.

همچنین نباید از این نکته گذشت که برآورد شرکت از تغییرات هزینه‌های عمومی، اداری، تشکیلاتی و خالص سایر درآمد‌ها "هزینه‌ها‌ی عملیاتی" در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱، نیز گویای آن بوده که هزینه‌های اداری و فروش در ۳ ماهه منتهی به اسفند ماه بر اساس نرخ‌های جاری در نظر گرفته شده و و برای ۶ ماهه دوم سال مالی آتی با توجه به افزایش نرخ تورم، هزینه‌های حقوق و دستمزد با ۱۵ درصد افزایش، سایر هزینه‌ها عمدتا با ۲۰ درصد افزایش پیش‌بینی شده ضمن آنکه تغییر خاصی در روند درآمد‌های عملیاتی در سال مالی آتی نسبت به سال مالی جاری پیش بینی نمی‌شود.

سود سازی در دل کیسه‌های این سیمان‌ساز

سود خالص حاصل شده طی این دوره نیز مبلغی بالغ بر ۳۲۳.۸۴۱ میلیون ریال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۱۰ درصدی را شاهد بوده، همچنین سود خالص (در ازای هر سهم) نیز با افزایش ۱۱۰ درصدی به مبلغ ۱۲۲ ریال رسید.

درآمد عملیاتی  و سود خالص

"سشرق" در گزارش صورت وضعیت مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع دارایی‌های خود را ۷.۳۹۱ میلیارد ریال به ثبت رسانده که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۵ درصدی را تجربه کرده، همچنین موجودی مواد و کالای این شرکت نیز با رشد ۳ درصدی به مبلغ ۹۸۳.۴۱۰ میلیون ریال رسیده است.

صورت وضعیت مالی


سود انباشته‌ سیمان شرق در این دوره ۳ ماهه برابر با ۱.۲۵۳ میلیارد ریال گزارش شده که افزایش ۳۵ درصدی را تجربه کرده، همچنین پیش دریافت‌ها نیز با رشد ۸ درصدی به مبلغ ۴۱۸.۳۲۷ میلیون ریال رسیده است.

 

ببیشتر بخوانید:

سوددهی "سشرق" از اردیبهشت سال آینده

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
شرکتهای سیمانی با تولید خیلی کمتر وصادرات کمت قیمت هر سهمشان از ده هزار تومن وبیست هزار تومن بالاتره ولی سشرق زیر هزارتومنه برای چه شاید مدیران شرکت ودست اندرکاران سهام شرکت راند خوار ودزد هستند شرکتی که پیشینه اش خیلی مثبته ولی قیمت سهامش ادمه به گریه می اندازه چرا قیمت سهام سیمان خاش دوازده هزار تومنه ولی سشرق خاکتوسر درجا میزنه مرگ بر مدیر عامل ومدیر فروش سهامش دوساله من سهم خریدم به امید سود کاش سهام قند می خریدم تمام شرکتهای سهام مشهد کارتن وسایر همگی مشتی کلک باز ودزد هستند شرکتهای سایر استانها خیلی بهتر از مشهد هستند خزر اصفهان خوزستان هر شرکتی در مشهد سهامدارش ضرر کرده مشتی دزد از مدیرش گرفته تا فروشنده حق ما را خوردن خدا سرطان کنه بر خود وزن وبچه تان فقط دوساله تبلیغ می کنید مرگ بر سیمان شرق با سهامش دزد وراند خوار دزد وراند خوار همگی