بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
عزم مدیریت بانک صادرات بر دست یابی به سود عملیاتی و سود خالص؛

"وبصادر"در ازای هر سهم ۲۷۱ ریال سود ساخت

میزان سرمایه بانک صادرات در پایان آذرماه سال جاری برابر با ۱۷ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان ارائه شده که در مقایسه با پایان اسفند ۹۸ بدون تغییر باقیمانده است.
کد خبر : ۲۳۴۹۴۰

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، بانک صادرات ایران در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری (حسابرسی نشده)، مجموع درآمد‌های (مشاع و غیر مشاع) حاصل شده خود را طی این دوره رقمی بالغ بر ۱۵۳.۷۰۲ میلیارد ریال به ثبت رسانده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۵۳ درصدی را گزارش کرده است.

صورت سود و زیان "وبصادر" در ۹ ماهه منتهی به آذرماه

میزان سود خالص محقق شده بانک صادرات در این دوره ۹ ماهه، با رشد انفجاری ۵.۳۳۰ درصدی روبه‌رو بوده که به سود ۴۷.۶۰۵ میلیارد ریال دست یافته و در ازای هر سهم نیز ۲۷۱ ریال سود ساخته است.

صورت وضعیت مالی منتهی به آذرماه سال ۹۹

بر اساس این گزارش، بانک صادرات ایران در گزارش صورت وضعیت مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع دارایی‌های گزارش شده طی این دوره را برابر با ۴۳۳ هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان به ثبت رسانده که در مقایسه با پایان اسفند ماه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش دارایی را شاهد بوده، موجودی نقد "وبصادر" بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۳۹ میلیارد تومان بوده که در این دوره توانسته افزایش ۲۳ درصدی را از خود بر جای بگذارد.


میزان سرمایه بانک صادرات در پایان آذرماه سال جاری برابر با ۱۷ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان ارائه شده که در مقایسه با پایان اسفند ۹۸ بدون تغییر باقیمانده، همچنین «تفاوت تسعیر ناشی از تبدیل به واحد پول گزارشگری» مبلغی بالغ بر ۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده که نسبت به پایان اسفندماه سال گذشته ۳۰ درصد رشد را در پی داشته است.


برآورد "وبصادر" از تغییرات در نرخ سود تسهیلات اعطایی

بر اساس این گزارش، بانک صادرات در برآورد خود از تغییرات نرخ سود تسهیلات اعطایی منتهی به ۳ ماهه پایان اسفندماه ۹۹، تغییر نرخ سود تسهیلات بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و بخشنامه‌های بانک مرکزی ج. ا. ا صورت می‌پذیرد لذا کاهش نرخ سود تسهیلات در سال ۱۳۹۹متصور نیست.

برآورد بانک صادرات از تغییرات در مانده تسهیلات

از آنجا که عزم مدیریت بانک بر دست یابی به سود عملیاتی و سود خالص هست، در نتیجه افزایش پرداخت تسهیلات و بهبود پرتفوی تسهیلاتی در دستور کار قرار دارد، آمار تسهیلات پرداختی نیز مؤید این رویکرد هست.

اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص فعالیت "وبصادر"

بانک صادرات اهداف پیش روی خود را طی دوره‌های آتی افزایش سهم بازار، بهبود ترکیب منابع سپرده‌ای، افزایش سهم بازار منابع ارزان‌قیمت، کاهش بهای تمام‌شده پول، کاهش مطالبات غیر جاری، افزایش عملیات بانکداری الکترونیک معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش درآمد ۱۱۱ درصدی "وبصادر"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر