بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
در بازار مشتقه هفته گذشته رقم خورد؛

انعقاد ۱۰۰ هزار قرارداد آتی در بازار مشتقه بورس کالا

انعقاد ۱۰۰ هزار قرارداد آتی در بازار مشتقه بورس کالا
در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالا تعداد ۱۰۰هزار و ۹۷۹ قرارداد آتی به ارزشی بیش از ۱۵۶۰میلیارد ریال بر پایه ۹ سررسید فعال منعقد شد.
کد خبر : ۲۳۵۱۰۴

 بازار مشتقه بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالا تعداد ۱۰۰هزار و ۹۷۹ قرارداد آتی به ارزشی بیش از ۱۵۶۰میلیارد ریال بر پایه ۹ سررسید فعال در حالی منعقد شد که زعفران نگین تقریبا ۹۹ و ۹۰ درصد از حجم و ارزش کل قرارداد‌های منعقدشده در بازار را از آن خود کرد و صدرنشین بازار شد.

بر اساس این گزارش، در هفته‌ای که گذشت تعداد ۹۹ هزار و ۵۶۷ قرارداد آتی زعفران نگین در سه سرسید اسفند ۱۳۹۹، اردیبهشت و تیرماه ۱۴۰۰ منعقد شد و ارزش ۱۴۰۶ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریالی را رقم زد.

۱۰۷۶ قرارداد آتی پسته تحویل بهمن ماه جاری و فروردین ماه سال آتی در حالی منعقد شد که در مجموع ارزش بیش از ۱۴۹ میلیارد ریالی را در پی داشت.

انعقاد ۳۰۶ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در دو سررسید اسفندماه سال جاری و اردیبهشت ماه سال آینده به ارزش تقریبی ۲.۷ میلیارد ریال منعقد شد.

بر این اساس، معامله گران تعداد ۳۰ قرارداد زیره سبز را نیز برای دوره تحویل بهمن ماه سال جاری و خرداد سال آینده منعقد کردند و ارزشی نزدیک به ۱.۵میلیارد ریال را به ثبت رساندند.

بیشتر بخوانید:

انجام معامله زعفران پوشال را برای تحویل اردیبهشت ۱۴۰۰ 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر