بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

رانت در حوزه فولاد، نتیجه قیمت‌گذاری غیرمنطقی است

رانت در حوزه فولاد، نتیجه قیمت‌گذاری غیرمنطقی است
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قیمت‌گذاری دستوری فولاد از طرف مجلس مطرح نشده بلکه این موضوع از سوی دولت پیگیری شد و ریشه رانت در حوزه فولاد نیز همین قیمت‌گذاری غیرمنطقی است.
کد خبر : ۲۳۵۱۱۰

رانت فولاد + بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، کاظم موسوی، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: امروز شاهد یک قدرت مافیایی پنهان در حوزه فروش محصولات فولادی ساختمانی هستیم که مجلس به زودی با پیگیری‌های خود مانع از شیوه فعلی یعنی خرید ارزان مواد اولیه و فروش گران این عده به مردم خواهد شد.

وی درخصوص نقش مجلس برای نوردکارانی که اقدام به فروش محصولاتشان با قیمت‌های بالا در بازار سیاه شده اند، افزود: ابتدا باید اعلام کرد که قیمت‌گذاری دستوری فولاد از طرف مجلس مطرح نشده بلکه این موضوع از سوی دولت پیگیری شد و ریشه رانت در حوزه فولاد نیز همین قیمت‌گذاری غیرمنطقی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در این بخش بدون شک مجلس سمت مردم بوده و نمی‌گذارد عده‌ای که مواد اولیه ارزان خریده اند به راحتی محصولات تولیدی را به جای فروش با سود معقول با نرخ دلار آزاد در بازار سیاه بفروشند.

موسوی همچنین درخصوص عرضه کل زنجیره فولاد در بورس کالا خاطرنشان کرد: در این میان نهاد‌های نظارتی باید برای صیانت از مصرف‌کنندگان وارد عمل شوند.

وی بیان کرد: نوساناتی که اخیرا در بازار فولاد ایجاد شد و عدم ثبات قیمت‌ها را به دنبال داشت، زمینه ایجاد برخی مشکلات در بازار سرمایه نیز را فراهم کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همه تجربیات گذشته اثبات می‌کنند که قیمت‌گذارى دستورى فولاد به هیچ وجه به صلاح کشور و به سود مردم نبوده و باید به طور حتم اقداماتى برای جلوگیری از این مسایل اتخاذ شود.

وی توضیح داد: باید به طور حتم اقدامى صورت گیرد تا مسوولان مانع فعالیت این افراد در بازار شوند و شرایطی را در این زمینه مقرر کنند تا از طریق شفافیت، فعالیت دلالان و سوداگران در حوزه کالا‌ها به حداقل برسد.

موسوی گفت: در مجلس علاوه بر قیمت‌گذاری فولاد در زمینه قیمت ارز هم مسایلی مطرح شده که حذف ارز ۴۲۰۰ هم به عنوان ریشه فساد و تقویت حضور سوداگران و دلالان در اقتصاد نیز در دستورکار است.

بیشتر بخوانید:

حمایت فولاد مبارکه از بومی سازی الگو شود

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یک ویراژ تا ورود خودرو به بورس کالا
دلالان در آستانه حذف از بازار؛

یک ویراژ تا ورود خودرو به بورس کالا

افزایش ۵ درصدی عرضه ورق قلع اندود فولاد مبارکه در ۱۰ ماهه امسال
استفاده از روش‌های دیگر بستهبندی در مواد غذایی علت کاهش تقاضا بود؛

افزایش ۵ درصدی عرضه ورق قلع اندود فولاد مبارکه در ۱۰ ماهه امسال

ورق در بورس ۱۴ هزار تومان و در بازار ۲۰ هزار تومان!
یک کارشناس از ادامه توزیع رانت فولادی می‌گوید:

ورق در بورس ۱۴ هزار تومان و در بازار ۲۰ هزار تومان!

ارسال نظر