بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

آفتی به نام سود سپرده بانکی

آفتی به نام سود سپرده بانکی
مدیرعامل کارگزاری امین سهم گفت: علی رغم تکذیب‌هایی که درباره نرخ سود سپرده صورت می‌گیرد، اما در واقعیت شاهد پرداخت سود با نرخ‌های بالا از سوی بانک‌ها هستیم.
کد خبر : ۲۳۵۲۸۷

 

آفتی به نام نرخ سود سپرده بانکی

امیر سیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره چرایی نزدیک شدن شاخص به محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد اظهار کرد: صحبت‌های رئیس بانک مرکزی درباره نرخ دلار، موجب توجه بازار به این موضوع شد که در ریزش اثرگذار است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در ریزش بازار، نرخ سود است، افزود: علی رغم تکذیب‌هایی که درباره نرخ سود سپرده صورت می‌گیرد، اما در واقعیت شاهد پرداخت سود با نرخ‌های بالا از سوی بانک‌ها هستیم.

مدیرعامل کارگزاری امین سهم گفت: از اواسط تابستان این موضوع آغاز شد و روزبه روز قدرت آن بیشتر نیز شده است و حتی بانک‌ها پیشنهاد سود ۲۱ درصد هم به مشتریان خود پرداخت می‌کنند.

سیدی خاطرنشان کرد: گزارش شهریور به مهرماه بانک مرکزی حاکی است سپرده بانکی در مدت یک ماهه ۱۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته در حالی که این رقم در ماه‌های قبلی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: این موضوع حاکی است نقدینگی به سمت سپرده بانکی حرکت کرده و جریان واقعی است که در حال اتفاق افتادن است و مهم‌ترین اثر را بر بازار دارد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه دوران رونق بلندمدت و دوران رکود بلندمدت دارد، خاطرنشان کرد: بازار حدود ۲.۵ سال در رونق قرار داشت و اگر رکودی که در بازار ایجاد شده طولانی‌تر هم شود اتفاق عجیبی نیست.

سیدی گفت: در بازار‌های مالی همانگونه که در صعود می‌توانیم شاهد قیمت‌های عجیب باشیم در نزول هم این موضوع محتمل است و شاید از سطوح ارزندگی هم قیمت‌ها پایین‌تر برود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در این بازه زمانی سیاست‌های کلان اقتصادی حرف نخست را می‌زند که در حال حاضر ابهام دارد.

وی با اشاره به عدم اعتماد به وجود آمده در بازار خاطرنشان کرد: آستانه تحمل افراد متفاوت است، سهامداران تازه وارد فقط مثبت و منفی شاخص را می‌بینند و طبق قواعد سرمایه گذاری عمل نمی‌کنند بنابراین ممکن است در هنگام ضرر و در قیمت‌های پایین هم اقدام به عرضه کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نقش بازارگردان در بورس چیست
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نقش بازارگردان در بورس چیست

بازارشیشه‌ای غیر
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازارشیشه‌ای غیر"شفاف" عامل نوسان "بورس"

رسوخ نوسانگیری میان سهامداران
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رسوخ نوسانگیری میان سهامداران

بازگشت به مدار صعودی در گرو ...
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بازگشت به مدار صعودی در گرو ...

ارسال نظر