بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازارشیشه‌ای غیر"شفاف" عامل نوسان "بورس"

بازارشیشه‌ای غیر
کارشناس بازار سرمایه گفت: مشکلی که در بازار سرمایه ما وجود دارد این است که بخشی از بازار راه خود را از بخش دیگر جدا نمی کند و اگر اتفاقی رخ دهد در همه بازار همه گیر می شود.
کد خبر : ۲۳۵۲۳۴

عدم شفافیت متغیرهای اقتصادی عامل نوسان بورس

علی خان پایه در گفتگو با بورس نیوز درباره نوسان بازار اظهار کرد: مشکلی که در بازار سرمایه ما وجود دارد این است که بخشی از بازار راه خود را از بخش دیگر جدا نمی کند و اگر اتفاقی رخ دهد در همه بازار همه گیر می شود بدین معنی که همه بازار یا با هم مثبت و یا با هم منفی می شوند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به صحبت های رئیس بانک مرکزی درباره نرخ دلار افزود: این نرخ برای برخی از گروه ها همانند "سیمانی ها" زیاد اهمیتی ندارد اما برای "پتروشیمی ها" مهم است اما بر روی کل بازار اثر می‌گذارد.

وی گفت: علت این همه گیر بودن بازار این است که سطح سواد در بازار یک سطح است و دلیل دیگر این است که بازار تکنیکالی عمل می کند و متاسفانه کمتر بنیادی حرکت می کند و مسیر سهم ها از یکدیگر جدا نمی‌شود.

خان پایه بیان کرد: دلیل دیگر نوسان بازار، وجود نداشتن شفافیت در متغیرهای اقتصادی است، اگر بتوانیم به نرخ باثباتی در ارز، تورم و قوانین برسیم سرمایه گذار بهتر می تواند تصمیم بگیرد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: رکود بازار مسکن به سایر بازارها نیز رسوخ می کند، زمانی که در بازار مسکن نرخ معاملات به شدت کاهش می یابد شرایط برای بازارهای دیگر نیز به همین منوال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال بازار با یک رشد بدی مواجه شد که وضعیت فعلی پس لرزه آن است اما از نظر ارزش مارکت وضعیت بسیار مناسب است.

خان پایه درباره EPS ها نیز گفت: هر شرکت بر اساس سیاست های خود نرخ های متفاوتی را از پیش بینی اعمال می کند و بسیاری از شرکت ها محتطاطانه گزارش می دهند.

بیشتر بخوانید:

احتیاط همچنان در دستور کار سهامداران

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نقشه سازمان بورس برای سوزاندن سرمایه ‌تازه‌وارد‌ها
با قوانین "بی سَروته" سهامداران را سیه‌روز نکنید؛

نقشه سازمان بورس برای سوزاندن سرمایه ‌تازه‌وارد‌ها

رسوخ نوسانگیری میان سهامداران
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رسوخ نوسانگیری میان سهامداران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Sweden
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
با این منوال ، .............. هم که نه با دلار نه باصادرات واردات سروکار دارندوبا۵۰ملیون کد،بورسی،وباگرفتن تلکه از خرید فروش هم را زدن زیر کاسه اش حالا اعصابشان از کجا بهم ریخته چه گرو کشی دارند روکم کنی کدام جناح طایفه است خدا داند..،،پا سوز هم مالباختگان بورس هستنند تا یکیشان دوخم طرف به خاک برساند ادامه دارد خدا کنه تا انتخابات ۱۴۰۰ درست شه ،