بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌و‌نیم عصر؛

کوچه بی‌نام "روز سهامدار"

گزارش ساعت پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به اوج گرفتن یک صنعت در دل مشکلات و لاپوشانی اظهارات رئیس کل در رسانه وابسته و...
کد خبر : ۲۳۵۳۶۶

ساعت پنج‌ونیم عصر + بورس نیوز + کوچه بی‌نام

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی راه‌پله امروز منتظر شیرینی و شربت روز سهامدار بود که شاید دلی از عزا دربیاورد زیرا مراسم‌های با شکوهی که برای سالن جلسات گذاشته می‌شود، این ظن را راه انداخت که شاید امروز مهمانی و سور دَم بورس راه بی‌افتد که گویا، آنجا پُر از بی‌خبری بود.

سخنگو می‌خندید که ای‌بابا، امروز به‌روایتی پنجاه و سومین سالگرد تاسیس بورس بوده و سهامداران هم این سالگرد را به فال نیک گرفته و در فضای مجازی به خودشان تبریک می گویند؛ اما جالب است که بالادستی‌ها با آنکه چند ماهی است پیشنهاد نامگذاری رسمی یک روز در سال بنام سهامدار مطرح شده، می‌گویند هنوز روزی پیدا نکرده‌ایم که روز سهامدار بنامیم!

ما که همین روز را قبول کردیم و از همین جا به کلیه سهامداران عزیز خصوصا سهامداران صبوری که ریزش قیمت بالای ۷۰درصدی سهم شان را تحمل کردند، تبریک می‌گوییم. البته چند ماهی است عادت کرده ایم برای هر اتفاق و خبری، در بورس تهران فرش قرمز پهن کنیم و امروز هم این بازار فرشی قرمز برای سهامداران پهن کرد که از شدت قرمزی‌اش، کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی دوباره از دست رفت!

اساتید مکتب ندیده پاسخ بدهند

رئیس میرداماد امروز رفته جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و در صحبت های خود گفته برای تامین اعتبار راهی بجز چاپ اسکناس و افزایش تورم ندارند! خبرش هم در رسانه مورد تایید خودشان کار شده. کمی بعد خبر را حذف کرده‌اند و انگار مثلا چنین اظهار نظری صورت نگرفته و کلا چاپ اسکناس کردن شان کذب محض است!

ولی کاش یکی به این بزرگوار بگوید بر فرض که شما خبرش را حذف کردید اما؛ دود آن هنوز توی هوا هست حالا چگونه فضای ابری اینترنت را پاک کنید!!!! با نقدینگی یا وام!!!!

ضمنا اساتید اقتصاد خوانده‌ای که دلواپس رشد بازار سرمایه بودند، پاسخ بدهند که مگر بورس را منشا تورم اعلام نکردید؟ چرا حالا که ۵۰ تا ۸۰درصد سرمایه‌های مردم دود شده، تورم‌تان باز صعودی است؟

نان خامه‌ای‌های بورس هم ترش شد

عرضه‌های اولیه دیگر نان خامه‌ای بازار نیست و بعد از ریزش سنگین بورس تهران و عدم اقبال چند عرضه اولیه اخیر، جذابیت عرضه‌های اولیه هم هر روز کمرنگ‌تر می‌شود. امروز یکبار دیگر رکورد زدیم و ۴۷۰ هزار نفر از مشارکت‌کنندگان در عرضه اولیه قبلی را از صف خرید پراندیم! خدا قوت...

فحش ندهید 

بدهی پاستور به میرداماد در دوران سکونت مستاجر فعلی، ۶ برابر شده! البته جناب رئیس بزرگ فرموده‌اند چرا به ما فحش می دهید؛ به آمریکا فحش نمی‌دهید؟ ما خواستیم خواسته ایشان را اجابت کنیم اما؛ نفهمیدیم چطور بی‌کفایتی برخی آقایان را به شیطان بزرگ نسبت دهیم؛ شما اگر راهکاری داشتید بفرمائید.

پرواز یک صنعت با بال شکسته

اما یک اتفاق شیرین در دل تلخی ها و مشکلات؛ صنعت لوازم خانگی امسال یک رکورد جذاب ثبت کرد و با آنکه پیش بینی شده بود با رشد ۳۰درصدی، امسال ۱۲میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید کنند اما؛ در ۱۰ماهه کل این پیش‌بینی محقق شد.

البته فقط کمیت افزایش نداشته و گویا به لحاظ کیفی و ظاهر محصولات هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و همین نقطه مثبت نشان می‌دهد در صورت مدیریت صحیح می‌توان به جای بهانه تراشی و ربط دادن ضعف‌ها به دشمن، هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرد. کاش بعضی صنایع نور چشمی که فقط شوآف دارند و در عمل هر روز پسرفت می@کنند، کمی یاد بگیرند‌.

اوج گرفتن با بال شکسته هنر می‌خواهد؛ وگرنه نابود کردن یک صنعت با بی‌تدبیری و ندانم کاری که افتخار نیست.

بیشتر بخوانید:

گل کوچک بازار ارز در زمین بورس 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
دقت کردین هبچ خبری از کار گراری ها نیست مثل موش در حال جمع کردن کار مزد ها هستن هچکس متوجه نشد تمام این شل کن سف کن ها و تبلیغ ها و ترس از ریزش و شهامت به خرید زیر سر همین کار گزاری ها بود چون در بازار مثبت یا منفی متضرر ترین گروه کارگزاران بودن البته با ترفند تفرقه بی اندازو کار مز ها را جمع کن توانستن خوب پول به جیب بزنن سهام دار امروز خرید می کرد فردا شایعه منفی کردن ان را تبلیغ می کردن خلاصه همه تازه کارنیستنو قدیمی های بورس نگاه تیز بین تری دارن که به کار گزاران می گویند اگر همه را رنگ کردین ما را نمی توانید و ولی خوب زیر خاکی حرکت کردین نو چراغ خاموش همه را به جان هم انداختین و خبری از شما در رسانه ها و اثر انگشتی از خود نگذاشتین ما از بی خبری شما متوجه شدیم مشغول پول جمع کردن هستین حالا کار و کاسبی خوب است با این نوسانهای بازار خوش باشید که عده ای کمی حواسشان بشما است
رئوف
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
سرمایه گذاران خرد ماههاست دارن تاسف میخورن، هم به حال مسئولانی که ملت را به حضور در بورس تشویق و وعده حمایت دادن، هم به حال خودشون که به این قول ها اعتماد کردند و الان به غیر از ضرر مالی، دچار ناامیدی و بی اعتمادی شدید به کل نظام شده اند