بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
معامله بیش از یک میلیون گواهی سپرده سکه طلا
در جریان معاملات هفته‌ای که گذشت بیشترین ارزش معاملات مربوط به سکه طلا بود. به طوری که یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزش ۱۵۷۵ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال در بازار دادوستد شد تا بیشترین گردش مالی به این دارایی پایه تعلق گیرد.
کد خبر : ۲۳۵۴۴۹

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، معامله گران طی هفته گذشته در بازار ابزار‌های مالی بورس کالای ایران تعداد ۳ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۲۱۱ گواهی سپرده بورس کالایی را بر پایه دارایی‌های پسته فندقی و بادامی، زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، زیره سبز، کشمش و سکه طلا معامله کردند و ارزش ۱۸۷۵ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال را رقم زدند. به این ترتیب حجم معاملات نسبت به هفته پیش از آن با رشد ۱۰ درصدی همراه شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان معاملات هفته‌ای که گذشت بیشترین ارزش معاملات مربوط به سکه طلا بود. به طوری که یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۵۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزش ۱۵۷۵ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال در بازار دادوستد شد تا بیشترین گردش مالی به این دارایی پایه تعلق گیرد.

تعداد ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۲۱ گواهی زعفران نگین را به ارزشی نزدیک به ۲۹۷ میلیارد ریال معامله کردند تا زعفران نگین پرحجم‌ترین معاملات را در بین سایر دارایی‌ها به خود اختصاص دهد. گرچه دارایی مذکور از نظر ارزشی پس از سکه طلا رتبه دوم را به دست آورد.

۲۸۷۶ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به ۲۳۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

معامله گران تعداد ۹۶۲ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز در حالی معامله شد که ارزش ۱.۲ میلیارد ریالی برای این دارایی پایه به ثبت رسید.

۶۱۲ گواهی سپرده رطب مضافتی و ۵۷۱ گواهی سپرده زیره سبز به ترتیب به ارزش ۱۲۵ میلیون و ۲۷۹ میلیون ریال معامله شدند.

معامله گران تعداد ۳۶۹ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی را نیز در حالی خرید و فروش کردند که ارزش ۲۷۳ میلیون ریالی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید:

گشایش انبار رطب مضافتی در یکشنبه هفته آینده

اشتراک گذاری :
ارسال نظر