بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
بیش از ۲ میلیون نفر مشمولان سهام عدالت فوت کرده اند
رئیس بورس منطقه‌ای قم گفت: دو میلیون و ۶۰۰ نفر از دارندگان سهام عدالت در قید حیات نیستند و ورثه این افراد باید گواهی انحصار وراثت ارائه دهند.
کد خبر : ۲۳۵۵۳۹

بیش از ۲ میلیون نفر مشمولان سهام عدالت فوت کرده اند

به گزارش بورس نیوز، حسین مروجی، رئیس بورس منطقه‌ای قم اظهار کرد: برای مجمع هیئت‌مدیره مشکلی وجود ندارد ولی برای مجمع اساسنامه مورد پذیرش بورس باید در آن تائید شود و مورد تثبیت قرار بگیرد و این امر نیاز به دوسوم آراء دارد و دوسوم افراد باید احراز هویتشان نهایی شده باشد.

وی افزود: برای انجام عملیات سجام فرصت باقی است، احراز هویت باید به حدنصاب برسد تا بتوانیم کار مجامع را پیگیری کنیم، در این زمینه انتقال مدیریت از دولت به مردم از این طریق انجام می‌شود و یک سری افراد کاندیدا شده و ۵ نفر در رأی‌گیری عضو هیئت‌مدیره استانی می‌شوند و عملیات اجرایی شرکت استانی در اختیار هیئت منتخب مردم قرار می‌گیرد.

مروجی خاطرنشان کرد: تنها چیزی که مورد استناد جهت دریافت سهام عدالت خواهد بود ثبت‌نام در سامانه بوده که با شماره کارت ملی مشخص می‌شود. برای جاماندگان نیز اگر مجلس مصوبه‌ داشته باشد از آن طریق پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر افراد بخواهند از مزایای سهام عدالت همچون خریدوفروش و دریافت سود بهره‌مند شوند باید  در سامانه سجام ثبت نام نهایی شده باشد، این ثبت‌نام برای دادن رأی در تشکیل هیئت‌مدیره ضروری است.

رئیس بورس منطقه‌ای قم بیان کرد: بدون ثبت‌نام در سجام، مالکیت سهام سر جای خود باقی می ماند اما فعالیت‌ها با مشکلاتی همراه می‌شود که امیدواریم شهروندان هر چه سریع‌تر در خصوص ثبت‌نام در سجام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های صاحبان سهام برای آزادسازی فراهم شده و برای فروش باید به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کنند که این کار از طریق سایت قابل انجام است.

مروجی درخصوص متوفیان دارای سهام عدالت گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ نفر از دارندگان سهام عدالت در قید حیات نیستند و ورثه این افراد باید گواهی انحصار وراثت ارائه دهند. دراین‌باره شرکت سپرده‌گذاری زیرساخت لازم را برای انتقال مالکیت از طریق طراحی نرم‌افزار فراهم می‌آورد و در آینده آگهی انتقال مالکیت فرد متوفی به وراث توسط شرکت سپرده‌گذاری اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وراث برای انتقال سهام عدالت اقدام کنند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پرداخت سود سهام عدالت شاید در پایان سال جاری
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:

پرداخت سود سهام عدالت شاید در پایان سال جاری

سهام عدالت ۳.۴ درصد رشد کرد
در پایان معاملات روز سه شنبه؛

سهام عدالت ۳.۴ درصد رشد کرد

ثبت نام ۶۸ درصدی سهامداران غیرمستقیم عدالت در استان فارس
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس گفت:

ثبت نام ۶۸ درصدی سهامداران غیرمستقیم عدالت در استان فارس

ارسال نظر