بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
درآمدهای عملیاتی این فولادساز جنوبی بررسی شد؛

دل‌گرمی "هرمز" به رکوردزنی‌های تولید

دل‌گرمی
فولاد هرمزگان جنوب در دی‌ماه سال جاری، میزان فروش محصولات خود را طی این دوره برابر با ۱۴۳.۰۰۱ تن گزارش کرده که در بازار داخلی به فروش رسیده‌اند.
کد خبر : ۲۳۵۷۹۱

خواندن ۵ دقیقه

فولاد هرمزگان جنوب + بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، فولاد هرمزگان جنوب در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به د‌ی‌ماه سال جاری، مجموع درآمد‌های عملیاتی حاصل‌شده خود را طی این دوره مبلغی برابر با ۱۵.۹۹۷ میلیارد ریال گزارش کرده، همچنین "هرمز" از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه نیز درآمد‌های شناسایی‌شده خود را ۹۲.۷۴۴ میلیارد ریال به ثبت رسانده است.

درصد تغییرات درآمد

رکوردهایی از "هرمز" 

پس از رکورد‌های متوالی فولاد هرمزگان در تولید ماهیانه تختال، تعداد ذوب‌های ریخته‌گری شده، تعداد ذوب‌های تخلیه شده و ... اکنون نوبت احیا مستقیم بوده که خود را به قافله برساند و با رکورد‌های جدید، خودنمایی کند.

پس از رکورد تولید روزانه ۱۶بهمن ماه در واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان، اکنون پس از گذشت تنها ۷روز بار دیگر رکورد تولید روزانه در واحد احیا مستقیم شکسته شد و تلاشگران فولاد هرمزگان در این واحد توانستند با تولید ۵۷۴۱ تن آهن اسفنجی، رکورد جدیدی در تولید روزانه آهن اسفنجی ثبت کنند.

برنامه تولید تختال و آهن اسفنجی

فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در همین راستا اظهار کرد: در بحث تولید تختال ۱.۵درصد از برنامه تولید بالاتر و در تولید آهن اسفنجی ۷درصد از میزان تولید سال گذشته بالاتر هستیم و طرح توسعه زیر سقف فولاد هرمزگان در حال اجرا بوده که با اتمام آن از یک میلیون ۵۰۰ هزارتن تختال به ۲ میلیون تختال خواهیم رسید.

جستاری در صورت‌های مالی این فولادساز

در پی گزارش‌های این شرکت، افزایش فروش با تاکید بر محصولات با ارزش افزوده بالاتر افزایش فروش با تمرکز بر بازار صادرات در دستور کار و افق شرکت قرار دارد.

کنترل هزینه‌ها برای این فولادساز از اهمیت بسزایی برخوردار بود و بنابراین برای دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰، برنامه شرکت جهت کنترل هزینه‌ها، افزایش قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های عمومی، اداری، تشکیلاتی پیش‌بینی نمی‌شود و از سوی دیگر، برای دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۳/۳۱، نیز کلیه هزینه‌ها با نرخ تورم ۲۰ درصد نسبت به سه ماهه پایانی سال جاری پیش‌بینی شده است.

برپایه این گزارش، با آنکه سود تامین مالی برای این شرکت حتی تا برای دوره ۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۳/۳۱، حدود ۱۸درصد برآورد شده اما؛ تمرکز بر محصولات تولیدی بر ارزش افزوده بالاتر، بنا شده است.

درآمد شناسایی‌شده "هرمز" از ابتدای سال مالی

درآمدهای شناسایی شده

درآمدهای کسب‌شده فولاد هرمزگان جنوب در دی‌ماه، نسبت به ماه گذشته ۵۵ درصد افزایش درآمد را تجربه کرده و همچنین در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز رشد ۱۴۱ درصدی را شاهد بوده، میزان درآمد حاصل‌شده "هرمز" از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه نیز با افزایش ۹۰ درصدی مواجه بوده است.

میزان فروش محصولات "هرمز" در سال مالی جاری

میزان فروش محصولات

فولاد هرمزگان جنوب در دی‌ماه سال جاری، میزان فروش محصولات خود را طی این دوره برابر با ۱۴۳.۰۰۱ تن گزارش کرده که در بازار داخلی به فروش رسیده‌اند، این مقدار فروش نسبت به ماه گذشته رشد ۴۹ درصدی را تجربه کرده و همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه نیز ۱.۰۱۸.۵۱۵ تن از محصولات تولیدی را به فروش رسانده است.

عمده‌ترین محصول فروش رفته "هرمز"

میزان فروش محصول

فولاد هرمزگان جنوب در دی‌ماه سال جاری، محصول «اسلب» با ۱۴۱.۳۰۱ تن پرفروش‌ترین محصول این فولادی بوده که نسبت به ماه گذشته ۴۹ درصد افزایش فروش را از خود بر جای گذاشته، همچنین مجموع فروش این محصول از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌ماه برابر با ۱.۱۳۴.۵۸۲ تن بوده است.

بیشتر بخوانید:

افزایش چشمگیر سودسالیانه "هرمز"

اشتراک گذاری :
ارسال نظر