بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
تجدید ارزیابی دارایی‌ها و قیمت‌هایی که غیرواقعی‌تر می‌شود؛

"زماهان" با زیان ۵۸میلیارد ریالی به ارزش ۲۱.۰۰۰ میلیارد ریال رسید

درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال گذشته با ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ به یک‌هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۳۶۱۳۳

خواندن ۳دقیقه

مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت تولید گوشت مرغ ماهان در دوره ۱۲‌ماهه منتهی به پایان آذر‌ماه سال جاری و براساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته و زیان خالص ۵۸ میلیارد ریالی را محقق کرد و این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ این شرکت سود خالص ۱۷۶ میلیارد ریالی را محقق کرده بود.

این در حالی است که این شرکت پس از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به ارزش بازاری ۲۱‌هزار میلیارد ریالی رسیده و صف خرید دارد.

زیان ده شدن زماهان+بورس نیوز

این موضوع و زیان خالص محقق شده این شرکت در سال گذشته نشان از "رشد غیرمنطقی قیمت" سهام بسیاری از شرکت‌های کوچک توسط گروهی از سفته‌بازان و ترغیب کردن سهامداران ناآگاه به خرید این سهام در قیمت‌های حداکثری دارد.

این موضوع در حالی جالب می‌شود که سازمان بورس نیز بر اعمال افزایش سرمایه از محل مازاد تجدیدارزیابی و "رشد غیرمنطقی قیمت" سهام شرکت‌ها اصرار می‌ورزد و نسبت به تبعات این نوع قیمت‌سازی‌ سهام شرکت‌ها در بلندمدت و میان‌مدت ناآگاه بوده یا در دیدی دیگر بی‌تفاوت است.

به نظر می‌رسد که دوستان سازمان بورس آینده بلندمدتی برای خود و بازار سرمایه متصور نیستند و صرف مثبت کردن بازار در کوتاه‌مدت و با انواع زیرپاگذاشتن مکانیزم‌های بازار و حتی به قیمت متضرر شدن افراد عادی در این بازار، این تازه‌وارد‌ها را خشنود خواهد کرد.

شرکت مرغ ماهان با توجه به وضعیت نامطلوب صنعت مرغداری و در سالی که اکثر شرکت‌های تولیدکننده با افزایش محسوس سودآوری به دلیل تورم کم‌سابقه سال ۹۹ مواجه بودند، از سود خالص ۱۷۶‌میلیارد ریالی به زیان ۵۸میلیارد ریالی رسیده و این در حالی است که ارزش بازار این شرکت در سال گذشته افزایش محسوس بیش از ۱۵۰ درصدی را تجربه کرده است!

محصولات اصلی این شرکت شامل جوجه یکروزه گوشتی، مرغ گوشتی زنده و تخم مرغ است. درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال گذشته با ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ به یک‌هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید:

"زماهان" به مجمع رفت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با برگزاری مجمع شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان؛

"زماهان" به مجمع رفت

حضور سهامداران شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان؛

"زماهان" سهامداران را فراخواند

تعدیل منفی سودآوری در این مرغداری دیده شد؛

جوجه‌های دردسر ساز و شناسایی زیان "زماهان"

ارسال نظر