بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر : ۲۳۷۰۶
رئیس کمیته فقهی سازمان بورس گفت: تمامی مباحث علمی و دستاوردهای کمیته فقهی سازمان بورس ایران به طور مرتب در اختیار بانک توسعه اسلامی (IDB ) قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته فقهی سازمان بورس ایران با بانک توسعه اسلامی در اواخر سال 87 افزود: این بانک تحقیقات کمیته فقهی سازمان بورس ایران را از طریق پایگاه های اینترنتی و نشریات خود به تمامی مخاطبانش در سرتاسر جهان ارسال می‌کند.

وی گفت: مباحث فقه شیعه درخصوص بازار سرمایه مورد استقبال اهل سنت و غیر مسلمانان قرار گرفته است به طوریکه آنان خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی در این خصوص شده‌اند.

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس اظهار داشت: کمیته فقهی سازمان بورس در سال جاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری و زمین و ساختمان را مورد بررسی تکمیلی قرار داد و هم‌اکنون نیز بررسی انواع صکوک و اوراق مشتقه را در دستورکار خود دارد.

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 در مجلس در ادامه، به تائید تضمین حداقل سود و نقدشوندگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کمیته فقهی سازمان بورس اشاره کرد و گفت: با این مصوبه، انگیزه و اطمینان سرمایه‌گذاران برای ورود در این صندوق‌ها افزایش می‌یابد.

مصباحی‌مقدم خاطرنشان کرد: بدون شک منابع مالی زیادی جذب صندوق‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد که این امر نقش بسزایی را در توسعه بازار سرمایه ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردم در اکثر کشورها از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس می شوند، اظهار امیدواری کرد که این صندوق‌ها هرچه سریعتر جایگاه واقعی خود را در کشور بدست آورند.

مصباحی‌مقدم دیدگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به بازارسرمایه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: روند رو به رشد بازار سرمایه در سال‌های اخیر باعث شده است تا نمایندگان مجلس از عملکرد آن راضی باشند.

وی خاطر نشان کرد: با آغاز بحران مالی جهان، ارزش بورس‌های معتبر جهان بین 26 تا 45 درصد و شاخص آنها بین 26 تا 90 درصد کاهش یافت اما بر اساس گزارش‌های فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE) در سال 2008 میلادی ارزش بورس تهران 20 درصد و شاخص آن 6/5 درصد رشد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر