بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:

در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به طرح توزیع قیر رایگان دیده نشد

در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به طرح توزیع قیر رایگان دیده نشد
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع قیر باید در لایحه بودجه به صورت عرضه در بورس گنجانده و نقدینگی مورد نیاز آن در بودجه پیش‌بینی شود تا از این طریق دهیاری‌ها و شورا‌های شهرو روستا بتوانند قیر را از کانال بورس خریداری کنند.
کد خبر : ۲۳۷۱۵۴

خواندن ۳دقیقه

توزیع قیر رایگان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، جواد نیک‌بین نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق با بیان این‌که طرح توزیع قیر رایگان بسیار مفسده انگیز است، گفت: این طرح رانت فراوانی را برای افراد ذی‌نفوذ فراهم می‌کند و من از همان ابتدا با این طرح مخالف بوده و هستم.

وی درباره دلایل مخالفت با طرح توزیع قیر رایگان افزود: دلایل مخالفان همان دلایلی است که در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۸ مطرح شد. در آن زمان شورای نگهبان، دیوان محاسبات و نهاد‌های نظارتی و امنیتی این طرح را به دلیل وجود رانت فراوان و عدم توانایی در کنترل و نظارت رد کردند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: وزیر راه‌وشهرسازی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز با این طرح مخالف هستند و توزیع قیر رایگان را موجب افزایش فساد می‌دانند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موافقان طرح توزیع رایگان به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول از وجود رانت در این طرح آگاه نیستند و دلسوزانه برای آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها در حال دفاع از این طرح هستند. دسته دوم که عده کم، اما اثرگذاری هستند، با آگاهی از رانت موجود در این طرح، با تولیدکنندگان بزرگ قیر در ارتباط هستند و از تصویب آن نفع می‌برند.

وی درباره احتمال تایید این طرح توسط شورای نگهبان بیان کرد: در صورت تایید این طرح، مجلس از نهاد‌های نظارتی درخواست خواهد کرد تا نظارت بر توزیع قیر رایگان، با دقت و وسواس بیشتری صورت بگیرد. با توجه به شواهد موجود، یقیناً رانت و فساد در این طرح وجود خواهد داشت و با نظارت بیشتر صرفاً می‌توان آن را به حداقل رساند.

نیک‌بین با بیان این‌که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اشاره‌ای به طرح توزیع قیر رایگان دیده نشده، گفت: موضوع قیر باید در لایحه بودجه به صورت عرضه در بورس گنجانده و نقدینگی مورد نیاز آن در بودجه پیش‌بینی شود تا از این طریق دهیاری‌ها و شورا‌های شهرو روستا بتوانند قیر را از کانال بورس خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

دولت نتوانسته بازار فولاد، قیر و سیمان را ساماندهی کند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دادوستد ۸۰ تن مس کاتد در بورس کالا
در تالار محصولات صنعتی و معدنی رقم می خورد؛

دادوستد ۸۰ تن مس کاتد در بورس کالا

فروش ۳۰۰ تن شمش سرب در بورس کالا
در تالار محصولات صنعتی و معدنی به فروش می‌رسد؛

فروش ۳۰۰ تن شمش سرب در بورس کالا

عرضه ۴۶ تن زعفران در بورس کالا
در تالار محصولات کشاورزی بورس کالا انجام شد؛

عرضه ۴۶ تن زعفران در بورس کالا

دادوستد بیش از ۹۳۹ هزار تن انواع کالا در بورس کالا
در هفته منتهی به ۱۵ اسفند ماه صورت گرفت؛

دادوستد بیش از ۹۳۹ هزار تن انواع کالا در بورس کالا

ارسال نظر