بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
نائب رئیس هیات مدیره بانک خاورمیانه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

یک خبر خوب برای سپرده‌گذاران "وخاور"

یک خبر خوب برای سپرده‌گذاران
اگر تغییری در نرخ سود بانکی ایجاد نشود، احتمالا سال آینده نرخ سپرده گذاری و به دنبال آن تسهیلات دهی کاهش خواهد یافت.
کد خبر : ۲۳۷۱۸۱

یک خبر خوب برای سپرده‌گذاران

به گزارش بورس نیوز، یکی از نماد‌های مثبت چند روز اخیر، نماد بانک خاورمیانه بوده است. البته که تائید افزایش سرمایه ۶۰ درصدی این بانک از محل سود انباشته توسط حسابرس در جذابیت این نماد بی‌تأثیر نبوده؛ ولی بانک خاورمیانه معمولاً عملکرد قابل قبولی هم دارد.

تحقق سود ۶۲۸ ریالی در ۹ ماهه، و تراز مثبت تقریباً ۱۲۱۲۰ میلیارد ریالی تا پایان بهمن‌ماه که ۸۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته از دیگر نکات مثبت این بانک است.

حسین سلیمی نائب رئیس هیات مدیره بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص پیش‌بینی وضعیت بانک‌ها در سال آینده بیان کرد: اگر واقعیت‌های اقتصادی کشور در سال آینده طبق همان چه در بودجه پیش‌بینی‌شده، پیش رود؛ تغییر و تحول خاصی در وضعیت بانک‌ها ایجاد نخواهد شد. فقط اگر رونقی در اقتصاد کشور حاصل‌شده و فروش شرکت‌ها تسهیل گردد، شرکت‌ها و بنگاه‌های مختلف تولیدی برای بازپرداخت تسهیلاتی که از بانک‌ها دریافت کرده‌اند با مشکلی مواجه نخواهند شد و شاید از این بابت، وضعیت بانک‌ها در سال آینده بهتر از امسال باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد نرخ سود سپرده‌ها هم در سال آینده تغییر نخواهد کرد اما؛ ازآنجاکه احتمالاً سال ۱۴۰۰ هم تورم سنگینی در اقتصاد کشور خواهیم داشت، بنابراین نرخ سود سپرده‌های بانکی برای سپرده‌گذاران جذاب نخواهد بود و ممکن است سبب تمرکز نقدینگی در سایر بازار‌ها شود؛ این موضوع، تهدیدی برای بانک‌ها بوده و روند اعطای تسهیلات را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سلیمی تاکید کرد: به‌هرحال، در این سال‌ها معمولاً نرخ تورم بالاتر از نرخ سپرده‌های بانکی بوده و سپرده‌گذاران بانکی ایثار کرده‌اند و اگر تغییری در نرخ سود بانکی ایجاد نشود، احتمالاً سال آینده نرخ سپرده‌گذاری و به دنبال آن تسهیلات دهی کاهش خواهد یافت.

نائب رئیس هیات مدیره بانک خاورمیانه در خاتمه با اشاره به یک اتفاق مثبت برای سپرده‌گذاران این بانک گفت: طبق روال سنوات قبل، سهم حق‌الوکاله سپرده‌گذاران بانک خاورمیانه در پایان سال محاسبه‌شده و سپرده‌گذاران بستانکار می‌شوند و سال آینده این مبالغ توزیع خواهد شد. این مبالغ مازاد بر سود پرداختی به سپرده‌گذاران بوده و به‌تمامی سپرده‌گذاران بانک خاورمیانه، اعم از کوتاه‌مدت یا بلندمدت، مبالغی پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

مقصد نقدینگی کجاست

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس پولی و بانکی در گفت و گو با بورس نیوز تشریح کرد:

رشد چشمگیر سپرده‌های ارزان قیمت "وتجارت"

ریزش بازارها، نقدینگی سوز نیست
کارشناس پولی و بانکی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ریزش بازارها، نقدینگی سوز نیست

کارشناس پولی و بانکی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بانک‌ها، برندگان واقعی تورم!

ارسال نظر