بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
رشد بالای سودآوری شرکت در سه ماهه پایانی سال؛

رشد ۲۵درصدی درآمد از تخم‌مرغ‌های "سیمرغ"

رشد ۲۵درصدی درآمد از تخم‌مرغ‌های
نکته قابل ذکر درخصوص سودآوری شرکت این است که بیش از ۶۰ درصد از کل سود خالص شرکت در سال گذشته مربوط به عملکرد سه ماهه پایانی این شرکت با توجه به افزایش محسوس نرخ تخم مرغ بوده است.
کد خبر : ۲۳۷۳۴۰

خواندن ۲دقیقه

شرکت سیمرغ+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سیمرغ در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص یک هزار و ۳۵۵ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۱.۰۳۲ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به سال مالی قبل از آن افزایش قابل توجه ۱۹۲درصدی را نشان می‌دهد.

جدول معاملات + بورس نیوز

نکته قابل ذکر درخصوص سودآوری شرکت این است که بیش از ۶۰ درصد از کل سود خالص شرکت در سال گذشته مربوط به عملکرد سه ماهه پایانی این شرکت با توجه به افزایش محسوس نرخ تخم مرغ بوده است.

محصول اصلی این شرکت تخم‌مرغ بوده که در سال گذشته به میزان ۶۰هزار و ۵۵۹ تن به فروش رسیده که نسبت به سال ۹۸ کاهش در حدود ۷درصدی را نشان می‌دهد. بیش از ۸۰ درصد از کل درآمد‌های عملیاتی شرکت از محل فروش تخم مرغ حاصل می‌شود.

همچنین جمع کل درآمد‌های عملیاتی این شرکت در سال گذشته به ۷ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال رسیده که ۲۵ درصد بیشتر از سال ۹۸ است.

سود عملیاتی محقق شده شرکت در این سال مبلغ یک هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال و معادل ۱۸درصد از درآمد‌های آن بوده که این نسبت در سال قبل از آن کمتر از ۸درصد بوده و با توجه به رشد نرخ تخم‌مرغ در یک سال گذشته شاهد رشد بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت حاشیه سود عملیاتی این شرکت هستیم.

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا "رکود مصرف" سودآوری را از این شرکت می‌رباید؛

"سیمرغ" و باز هم تعدیل منفی سودآوردی

قابل توجه سهامداران این شرکت؛

"سیمرغ" از راه رسید

سود خالص شرکت عرضه‌اولیه‌ای افت ۵۳ درصدی داشت؛

کاهش سنگین سودآوری "سیمرغ"

ارسال نظر