تعداد بازدید : ۷۱۷
کد خبر : ۲۳۷۳۸۴
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: صنعت خودرو به تنظیم مقررات یا به اصطلاح اقتصاددانان رگولیشن نیاز دارد، زیرا نوع تنظیم‌گری و تعیین قیمت کنونی موجب شکافی عمیق میان بهای خودرو در درب کارخانه و بازار شده است.

خواندن ۲دقیقه

صنعت خودرو+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سیدشمس الدین حسینی درخصوص صنعت خودرو، اظهار کرد: اگر از مدیران عامل خودروسازی‌ها درباره بالا بودن هزینه سربار و قیمت تمام‌شده تولید خودرو سوال شود، این مشکلات را انکار نمی‌کنند، از سوی دیگر وجود ایراد در ساختار‌های حکمرانی این شرکت‌ها بر کسی پوشیده نیست.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد درخانه ملت افزود: به طور مثال زمانی‌که این شرکت‌ها از شورای پول و اعتبار درخواست استفاده از منابع بانکی و اصلاح چگونگی ملحوظ کردن ذینفع واحد را داشتند، این شورا مصوبه‌ای به آن‌ها داد که اعطای منابع بانکی به خودروسازان باید تدریجی و همراه با اصلاح ساختار باشد که شرکت‌های خودروسازی این موضوع را پذیرفته و برنامه اصلاح ساختار ارائه دادند.

وی ادامه داد: هرچند پیش از این نیز خودروسازان بار‌ها برنامه اصلاح ساختار را ارائه کرده بودند، اما مصوبه شورای پول و اعتبار به صورت تلویحی به این نکته اشاره کرد که بهره‌مندی از منابع بانکی باید همزمان با اصلاح تدریجی ساختار باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این باره که در بازار خودرو به تنظیم مقررات نیاز داریم خاطرنشان کرد: صنعت خودرو به تنظیم مقررات یا به اصطلاح اقتصاددانان رگولیشن نیاز دارد، زیرا نوع تنظیم‌گری و تعیین قیمت کنونی موجب شکافی عمیق میان بهای خودرو در درب کارخانه و بازار شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس با بیان اینکه سازکار‌هایی مانند شانس و قرعه کشی در حوزه خودروسازی حاکم شده که قاعده موثر و کارآمدی نیست، تصریح کرد: همانگونه که صنعت خودرو به اصلاح ساختار نیاز دارد و نباید دفعتی رابطه این صنعت را با منابع بانکی و بازار‌های مالی قطع کرد، بازار خودرو نیز به تنظیم مقررات نیاز دارد، زیرا شیوه مقررات‌گذاری کنونی موفق نبوده و باید در این موضوع تجدیدنظر شود.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید درباره واردات خودرو، گفت: اگر کشور در شرایط متعارفی از نظر منابع ارزی قرار داشت، بخشی از تمرکز و انحصار صنعت خودرو از طریق واردات خودرو‌های مشابه خارجی (کلاسی که خودروسازان ایرانی تولید می‌کنند) از بین می‌رفت، اما محدودیت‌های ارزی سبب شده واردات خودرو در اولویت نباشد.

بیشتر بخوانید:

رانت سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی قیمت‌گذاری دستوری خودرو

دیدگاه خود را بیان کنید
* نظر:
نام:
ایمیل:
گزارش مجامع

"درهآور" با موضوع سرمایه به مجمع می‌رود

شرکت دارویی ره‌آورد تامین در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.
سوددهی

سوددهی "ثامید" از آخرین روز شهریورماه

شرکت توسعه و عمران امید زمانبندی پرداخت سود را مشخص کرد.
دورهمی سهامداران

دورهمی سهامداران "بسویچ" در نهم ماه آینده

مجمع عمومی فوق العاده شرکت پارس سویچ در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۹ برگزار می شود.

"غویتا"۲۱ تومان تقسیم کرد

مجمع عمومی شرکت ویتانا در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ برگزار شد.
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: