بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
ذر اسفندماه سال گذشته رقم خورد؛

تالار محصولات صنعتی میزبان یک میلیون تن کالا

تالار محصولات صنعتی میزبان یک میلیون تن کالا
در اسفندماه سال گذشته، ۳ میلیون و ۱۸۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۹۷ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت
کد خبر : ۲۳۷۹۹۷

خواندن ۳دقیقه

بورس کالا +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در اسفندماه سال گذشته، ۳ میلیون و ۱۸۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۹۷ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به بهمن ماه افزایش ۲درصدی حجم را تجربه کرد؛ از نکات قابل توجه رونق معاملات محصولات فولادی و سنگ آهن در این ماه بود.

بر اساس این گزارش، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا، طی ماه گذشته میزبان معامله یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۱۴ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار یک میلیون و ۲۶۶ هزار تن انواع فولاد، ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن انواع مس، ۸۷ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۶۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۰ هزار و ۸۱۵ تن آلومینیوم، ۶۰۰ تن کک، یک هزار و ۲۱۰ تن روی، ۴۱۰ هزار تن سنگ آهن، ۲۰۰ تن چدن، ۲۵ تن سرب و ۳۷ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی اسفند ماه افزون بر یک میلیون و ۴۵۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۷۶ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۴۱۱ هزار و ۹۱۴ تن انواع قیر، ۲۵۵ هزار و ۴۲۰ تن انواع مواد پلیمری، ۱۳۴ هزار و ۵۲۳ تن مواد شیمیایی، ۱۲ هزار و ۹۵۹ تن روغن و ۴۷۰ هزار و ۸۲۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالا‌های معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد ۲۰ هزار و ۶۴۰ تن گوگرد، ۱۴۰ تن آرگون، ۲۵۰ تن عایق رطوبتی و ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز شاهد معامله ۶۱۰ تن خرما و ۴۷ تن و ۹۱۶ کیلوگرم زعفران بود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۱۴ هزار و ۶۵۰ تن انواع کالا را تجربه کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سکه طلا از زعفران پیشی گرفت
در جریان معاملات اسفنذماه سال گذشته؛

سکه طلا از زعفران پیشی گرفت

فروش بیش از ۱۶۰ هزار تن تیرآهن و ورق فولادی
در معاملات روز جاری انجام می شود؛

فروش بیش از ۱۶۰ هزار تن تیرآهن و ورق فولادی

معاملات آتی طلا در بورس کالا از سر گرفته شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

معاملات آتی طلا در بورس کالا از سر گرفته شود

ارسال نظر