بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
مدیرعامل فولاد مبارکه از رکورد‌های مداوم تولید در این شرکت خبر داد:

تحقق شعار سال با عبور از تولید ماهانه ۷۰۰هزارتن تختال

تحقق شعار سال با عبور از تولید ماهانه ۷۰۰هزارتن تختال
 مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: شرکت فولادمبارکه توانست با تلاش و همت شبانه روزی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، فروردین ۱۴۰۰ را با شکستن رکورد تولید در ۴ نواحی فولادسازی، نورد سرد، آهن‌سازی و فولادسبا به پایان برساند.
کد خبر : ۲۳۹۵۶۵

خواندن ۲ دقیقه

تولید ماهانه 700هزار تن تختال فولاد مبارکه+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا عظیمیان اظهار کرد: گروه فولاد مبارکه در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها)، توانسته در بخش‌های مختلف تولید در فروردین ماه ۱۴۰۰ رکورد‌های متعددی را به ثبت برساند و با تولید بیش از ۷۰۰ هزارتن تختال در آخرین ساعات ۳۱ فروردین ماه، بار دیگر شعار «ما می‌توانیم» را در صنعت فولاد کشور به عمل تبدیل کند. در واقع روندی که مجموعه فولاد مبارکه در پیش گرفته، در جهت برداشتن موانع و پشتیبانی از تولید در کشور بوده که خوشبختانه تا به این لحظه محقق شده و با همت فولادمردان ایران زمین همچنان ادامه دار خواهد بود.

 مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به مهم‌ترین رکورد‌های ثبت شده در این شرکت در فرودین ماه ادامه داد: شرکت فولادمبارکه توانست با تلاش و همت شبانه روزی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، فروردین ۱۴۰۰ را با شکستن رکورد تولید در ۴ نواحی فولادسازی، نورد سرد، آهن‌سازی و فولادسبا به پایان برساند.

وی افزود: یکی از مهمترین رکورد‌های تولید در این شرکت در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم به ثبت رسید و با همت نیرو‌های تلاشگر ناحیه فولادسازی توانستیم با گذر از تولید ۶۶۲ هزارتن تختال که آخرین رکورد ثبت شده فولادمبارکه در اسفند ۹۹ بود؛ این بار با تولید ۷۰۰هزار و ۲۱۵ تن تختال رشد قابل قبولی را در تولید این محصول استراتژیک به ثبت برسانیم.

وی همچنین با اشاره به تولید عریض‌ترین تختال که به تازگی در فولادمبارکه به تولید رسیده نیز بیان کرد: کارشناسان و کارکنان واحد‌های ریخته‌گری در شرکت فولاد مبارکه اقدام به آماده‌سازی قالب ماشین ۵ ریخته‌گری برای تولید تختال با ضخامت ۲۵۰ و عرض ۲۰۲۵ میلی‌متر (۲ متر) کرده‌اند، اقدامی مهم جهت برطرف کردن نیاز صنایع استراتژیک و بزرگ داخلی و خارجیِ آن‌سوی مرز‌ها و ایجاد بستر عظیم صادراتی برای شکستن انحصار در بازار‌های بین‌المللی است. چراکه تولید این نوع تختال در حالی توسط فولادمردان شرکت فولاد مبارکه محقق شد که تا پیش از این، صنایع بزرگی همچون نفت، گاز و کشتی‌سازی و... برای تأمین این نوع از تختال، مجبور به انجام واردات از دیگر کشور‌ها بودند.

عظیمیان تصریح کرد: تولید این تختال نشان می‌دهد صنعتگران، مدیران، مهندسان و کارشناسان شرکت فولاد مبارکه در تلاش‌اند که همواره سرآمد صنعت کشور باشند و علاوه بر تامین نیاز‌های صنعتگران، برای سهام‌داران این شرکت فولادی نیز سودآوری بیشتری ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از صنایع بزرگ کشور همچون خودروسازی، لوازم خانگی، ساخت و ساز، نفت وگاز و... به صنعت فولاد وابسته هستند و نیاز این صنایع از طریق تولیدات این بنگاه فولادی قابل تامین می‌باشد. تا جایی که طبق آمار موجود تقریبا ۵۰ درصد از نیاز صنایع کشور توسط فولاد مبارکه تامین میشود.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، تختال به عنوان ماده اولیه برای تولید ورق و محصول نهایی که در صنایع نامبرده استفاده میشود، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در شرایطی که کشورمان در مسیر توسعه و صنعتی شدن قرار گرفته، تولید هرچه بیشتر این محصول میتواند حرکت را به سمت تولیدات بیشتر صنعتی و کم شدن وابستگی ایران به دیگر کشور‌ها سرعت دهد.

عظیمیان با تاکید بر اینکه حرکت گروه فولادمبارکه همواره در جهت تحقق اهداف تعریف شده برای کشور از سوی بالاترین مقام کشور عزیزمان است در ادامه گفت: امسال با نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است و همانگونه که شرکت فولادمبارکه توانست جهش تولید را در سال ۹۹ محقق سازد، امسال نیز با عزم فولادین در جهت تولید بیشتر و برداشتن موانع از سد راه تولیدکنندگان و صنایع پایین دستی گام خواهد برداشت.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در پایان گفت: تولیدات این بنگاه صنعتی، ضمن اینکه منجر به تامین نیاز مواد اولیه صنایع پایین دستی شده، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کرده و حتی با درآمد‌های ارزی خود توانسته به اقتصاد کشور در جهت حرکت به سمت اقتصاد غیرنفتی کمک کند. امید می‌رود با راه اندازی واحد نورد گرم ۲ فولادمبارکه مابقی نیاز صنایع به انواع ورق‌های فولادی نیز در کشور تامین شود و ایران به عنوان قدرتمند‌ترین صنعت فولادی در منطقه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.


  • بیشتر بخوانید:

دهن‌کجی سرخی کوره‌های "فولاد" به تحریم‌ها/ «محصولات گرم» همچنان در بخش

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر